Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

Je to až neskutečné, že Peugeot 3008 vstoupil na trh v roce 2008 a dodnes úspěšně žije ve druhé generaci. Zdroj: Peugeot

Je to až neskutečné, že Peugeot 3008 vstoupil na trh v roce 2008 a dodnes úspěšně žije ve druhé generaci. | Zdroj: Peugeot

Když si pár později pořídil rodinu, Yeti nadále fungoval jako druhé auto maminek pro rozvoz dětí do školy a na nákupy.

Když si pár později pořídil rodinu, Yeti nadále fungoval jako druhé auto maminek pro rozvoz dětí do školy a na nákupy.

123
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2009: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Škoda Yeti

V českých luzích a hájích dozajista nejočekávanější automobilová novinka posledních měsíců se v Ženevě představila ve své produkční verzi.

První české SUV bude i přes odvážně ztvárněný koncept nakonec vzhledově umírněné a svým vzezřením bude připomínat současný model Roomster. Technicky bude vycházet z Volkswagenu Tiguan a s pohonem předních i všech kol nabídne přeplňované benzinové i vznětové motory z nabídky mateřského koncernu.

Skoda Yeti Oficialni 01.jpg Skoda Yeti Oficialni 03.jpg Skoda Yeti Oficialni 05.jpg

Tip: více o nové Škodě Yeti naleznete zde.

Škoda Fabia Sportline

Škoda dodnes nenabídla provedení RS na základě druhé generace Fabie. Jejím předobrazem, či možná náhradou, se stane provedení Fabia Sportline, které bude představeno právě na ženevském autosalonu.

Od standardní Fabie jej odliší především několik designových prvků exteriéru a interiéru, lepší výbava a pouze lepší z motorů v nabídce Fabie.

Škoda Fabia Sportline 01.jpg Škoda Fabia Sportline 02.jpg

Tip: více o tomto modelu naleznete zde.

Škoda Fabia Scout

Již v roce 2007 ve Frankfurtu ukázala škodovka světu koncept Fabie Scout, který měl zapadnout do mladoboleslavského oddílu vozů pro volný čas. Od té doby ale jako by se po něm slehla zem. A bylo to s podivem, neboť Fabii Scout nedělí od její „obyčejné” sestřičky žádné dramatické změny, Scout je v tomto případě ryze stylingovým paketem. Těžko říci, co nakonec přimělo automobilku Fabii Scout zákazníkům nenabídnout, ale ať už to bylo cokoli, tento model dnes jak bájný Fénix vstává z popela, aby ohromil návštěvníky ženevského autosalonu a získal si přízeň zákazníků.

Vzhledové změny zasáhly nárazníky, prahy a boční dveře, odlišností budou i nová kola z lehké slitiny. Pár drobných změn se odehrálo i v interiéru, kde nové čalounění určené výhradně pro tento model, tkané koberce s nápisem Scout a pedály s nerezovými plochami a protiskluzovými pryžovými prvky.

Pod kapotou můžeme očekávat opět silnější motory, které jsou již dnes k dispozici v nabídce Fabie.

Fabia Scout 1.jpg Fabia Scout 2.jpg Fabia Scout 3.jpg

Tip: více o tomto modelu naleznete zde, sadu 27 nových fotografií Fabie Scout pak zde.

 

Toyota Verso

Nové rodinné MPV od Toyoty, které má oproti svému předchůdci nabídnout větší variabilitu a vyšší prostornost, což naznačuje i jeho 70 mm prodloužení a 20 mm zešíření. Hned na první pohled můžeme vidět i výraznou vzhledovou obměnu a inspiraci, jejímž zdrojem se snad nejvíce stala Toyota Avensis, která obecně naznačuje designový směr, jímž se automobilka nyní hodlá ubírat. Na bližší informace o tomto vozu ještě stále musíme čekat, ovšem již teď víme, že novinka bude nabízet místo až pro sedm pasažerů a to díky odnímatelným sedadlám ve třetím řadu.

1ead8dbef58ffa19ee8b723dcfbda1e3.jpg66a7e2a9bf05aafcbf371450d2097367.jpg01ba56c9b2f0faf8f9b1e6347a4be987.jpg 

Tip: více informací o této novince jsme vám přinesli zde.

Volvo S80 facelift

Facelift Volva S80 dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný.

Výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky. Nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus, do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“.

Z kosmetických změn můžeme zmínit větší znak automobilky, novou výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.

2010-Volvo-S80-7.jpg2010-Volvo-S80-8.jpg2010-Volvo-S80-9.jpg

Tip: více informací o této novince najdete zde.

Širší paleta vozů Volvo DRIVe

Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“.

Volvo-DRIVe-1.jpg

Tip: více informací o těchto vozech najdete zde.

Volkswagen Polo

Mezi jedny z nejdůležitejších novinek letošního autosalonu se nepochybně zařadila nová generace Volkswagenu Polo, který si od svého většího bratříčka propůjčil většinu vzhledových prvků.

Nicméně výsledek vypadá pozitivně a i navzdory velké inspiraci u většího Golfu jde vidět, že Polo si i dále půjde vlastní cestou. V nabídce agregátů jistě nebudou chybět osvědčené agregáty, stejně jako i u výbav vsází automobilka na osvědčenou kartu. Nicméně, nové Polo určitě má na to, aby se stalo špičkou svého segmentu.

4cba6726df2410038ac103950ad1af5a.jpg4cf3d794d57d5be717be201c0ee17f4c.jpg2fe3cb1f07a7af2df82bd97466007520.jpg 

Tip: představení nového Volkswagenu Polo najdete zde.

Volkswagen Polo BlueMotion Concept

Na studii Polo BlueMotion, která váží jen 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o dalších 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %. Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří interiér „Power On“ a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem „Emotion blue“.

DB2009AU00228_small.jpg DB2009AU00229_small.jpg DB2009AU00230_small.jpg

Tip: více o tomto úsporném modelu naleznete zde.

Doporučujeme

Články odjinud