Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

Je to až neskutečné, že Peugeot 3008 vstoupil na trh v roce 2008 a dodnes úspěšně žije ve druhé generaci. Zdroj: Peugeot

Je to až neskutečné, že Peugeot 3008 vstoupil na trh v roce 2008 a dodnes úspěšně žije ve druhé generaci. | Zdroj: Peugeot

Když si pár později pořídil rodinu, Yeti nadále fungoval jako druhé auto maminek pro rozvoz dětí do školy a na nákupy.

Když si pár později pořídil rodinu, Yeti nadále fungoval jako druhé auto maminek pro rozvoz dětí do školy a na nákupy.

123
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2009: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Mercedes Benz třídy E sedan a kupé

Nová generace Mercedesu E je nepochybně jednou z nejočekávanějších novinek vůbec a má se za to, že právě tento model zaujme v Ženevě velké množstvo návštěvníků. Představí se zde nejen jako sedan, ale i jako sportovně laděné kupé a chybět nebude ani paket AMG. Poslední člen inovované rodiny "éček", prodloužená verze kombi, se podle předběžných informací představí až na podzim ve Frankfurtu.

2010-Mercedes-E-Class-16.jpg2010-Mercedes-E-Class-15.jpg2010-Mercedes-E-Class-18.jpg

Tip: více o modelu E sedan si můžete přečíst zde.

Mercedes E 05.jpg Mercedes E 07.jpg Mercedes E 02.jpg

Tip: více o modelu E kupé si můžete přečíst zde.

Mitsubishi iMiEV Sport Air Concept

Automobilka Mitsubishi prezentuje svůj malý elektromobil iMiEV jako zábavného prcka mnoha tváří, a tak nepřekvapí, že se nás v Ženevě svou studii snaží přesvědčit, že tento prcek dokáže působit sportovněji. Od běžné verze, která se v Evropě začne se znakem Peugeotu prodávat nejpozději v příštím roce, se výrazně odlišuje nejen svým vzhledem, ale podle slov představitelů je tento kousek i technicky propracovanější.

102d077baefffcd159cf4aed036854f3.jpg b13aae7f7a0f351095fb4b75144b7eca.jpg 300b92417a0f3a31730df9cd83f5d177.jpg

Tip: více o tomto konceptu najdete zde.

Nissan Qazana

„Městský crossover“, který má být odpovědí Nissanu třeba na novou Kiu Soul, disponuje pokročilým pohonem všech čtyř kol s funkcí All Mode, která dokáže přizpůsobit distribuci výkonu na kola vzhledem k aktuálním podmínkám a potřebám řidiče. Bezmála čtyři metry dlouhý vůz s rozvorem 2530 mm nabídne dostatečně prostorný a především vzdušný interiér jako ze sci-fi filmu, v němž se vyjímají zejména karbonová sedadla a technikou prošpikována palubní deska.
nissan-qazana-1.jpg nissan-qazana-2.jpg nissan-qazana-3.jpg

Tip: více o konceptu Nissan Qazana si můžete přečíst zde.

Nissan NV200

Japonský Nissan potřeboval nový užitkový vůz, který by byl schopen oslovit větší skupinu zákazníků, jako sůl. Právě tuto roli nyní probírá model NV200, jehož předprodukční verzi jsme měli možnost již několikrát shlédnout na významnějších autosalonech. Samozřejmě některá řešení z tohoto konceptu v sérii neuvidíme, avšak to neznamená, že oproti konkurenci nemá NV200 co nabídnout.

11_nissan_big.jpg 12_nissan_big.jpg 13_nissan_big.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde.

Opel Ampera

Ampera je pětidvéřovým liftbackem situovaný svým pojetím někam na horní hranici nižší střední třídy a představená podoba má být blízká té, jakou dostane sériové provedení nejpozději v roce 2011.
Jak jsme již psali dříve, Ampera bude evropskou verzí amerického Chevroletu Volt. S Voltem Ampera sdílí nejen platformu Voltec, ale též větší část své karosérie.
Opel Ampera 01.jpg Opel Ampera 02.jpg Opel Ampera 03.jpg

Menší SUV, nebo-li CUV se stávají stále žádanějšími vozy a to zejména v průměrně velkých rodinách, kde je MPV zbytečně velké. Jako vhodná varianta se proto jeví vůz kategorie CUV s vyšší světlou výškou a solidním vnitřním prostorem, na druhé straně však vůz nezaostává ani z hlediska kompaktnosti a obratnosti, kterou mu můžou zas závidět některá větší SUV. Na našem trhu se již od června objeví v této kategorii další hráč, pod Peugeot 4007 se zařadí jeho menší brácha s označením 3008.

Jestli se vám zdá, že podobně tvarovaný vůz jste již někde viděli, nejste ve svých domněnkách daleko od pravdy, Peugeot už totiž tento vůz, resp. jeho téměř přesnou podobu představil loni v Paříži pod názvem Prologue. Tehdy byla předprodukční verze poháněna hybridním systémem HYmotion4 a podle decentnějšího vzhledu jsme mohli usoudit, že nové CUV od Peugeotu už „klepe na dveře“.

Peugeot-3008-9.jpgPeugeot-3008-10.jpgPeugeot-3008-23.jpg

Tip: více o tomto modelu naleznete zde.

Porsche Panamera

První čtyřdvéřové Porsche vstoupí na evropské trhy na sklonku letošního roku, poprvé se ale zákazníkům ukáže již v Ženevě.

Základní Panamera S dostane jednotku 4,8 l V8 o výkonu 400 koní, který se bude přenášet na zadní kola skrze za příplatek nabízenou sedmistupňovou automatizovanou převodovku PDK se dvěma spojkami. Vůz přitom dosáhne nejvyšší rychlosti 283 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Provedení Panamera 4S přidává k danému motoru pohon všech čtyř kol, díky němuž zrychlí z klidu na 100 km/h dokonce jen za rovných pět sekund.

Vrcholem nabídky se stane přeplňovaná varianta téže jednotky, jež výkon zvýší na rovných 500 koní. Díky tomuto motoru v kombinaci s převodovkou PDK vůz překoná hranici 100 km/h za pouhých 4,2 s a jeho maximální rychlost leží nad 300 km/h.

Panamera 24.jpg Panamera 26.jpg Panamera 27.jpg

Tip: více podrobností a spoustu fotografií nového Porsche Panamera naleznete zde.

Renault Mégane Sport Tourer

Na stránku automobilky tak najdeme nový kombík řady Megane, která již konečně disponuje spíše hodnotným než experimentálním designem. V souladu se současným vývojem, kdy se slovem „sportovní” označuje téměř vše, ale ve skutečnosti není sportovní prakticky nic, má nový kombík jméno Renault Megane Sport Tourer, namísto původního Grandtour.

Od dříve uvedeného hatchbacku odlišuje především prodlouženým zadním převisem. Boky pak byly přizpůsobeny tak, aby se vyrovnaly proporce delší karosérie, která ve své zádi ukrývá v základní konfiguraci 524 litrů prostoru pro zavazadla.

Novinky Renault 1.jpg Novinky Renault 2.jpg

Tip: více informací o novém Méganu kombi.

Renault Clio a Clio GT

Renault zveřejnil snímky Clia pro modelový rok 2010, které bude dalším zajímavým exponátem na letošním ženevském autosalonu. Clio III tím prochází očekávanou modernizací v půli svého životního cyklu a má za úkol dále podpořit dosud celkem slušné prodeje této řady. Clio je populární díky svým kompaktním rozměrům, slušnému komfortu a široké škále variant s paletou příplatkových výbav. Na první pohled lze rozpoznat přepracovanou příď vozu, nová zadní světla a nový nárazník. Mlhovky poklesly až do spodních rohů tohoto nárazníku. Úzká štěrbina mezi předními světlomety odkazuje na první generace Clia z první poloviny devadesátých let. Modifikace designu zřetelně vycházejí z prvků použitých na novém Méganu.

Clio 1.jpg Clio 2.jpg Clio 5.jpg

Tip: více o tomto modelu naleznete zde.

Renault Clio RS 200

Další novinkou Renaultu je vlajková loď řady Clio v podobě Clia RS 200, jež sdílí řadu prvků s typem Mégane RS, ovšem v kompaktnějším balení. Jeho motor dává ze svého dvoulitrového objemu při zachování atmosférického plnění výkon 200 koní při 7 100 ot./min. a točivý moment 215 Nm při 5 400 ot./min. Díky tomu vůz dosahuje výkonu 166 koní na tunu hmotnosti, zrychlí z 0 na 100 km/h pod 7 sekund a dosáhne rychlosti bezmála 230 km/h.

Clio RS 4.jpg Clio RS 5.jpg

Tip: více o ostrém modelu Clio RS 200 naleznete zde.

 

Rolls Royce 200EX

Stánek luxusní automobilky Rolls Royce se letos nese v zajímavém stylu. I tento aristokratický výrobce se totiž dal na cestu downsizingu, tedy zmenšování motorů, z toho plynoucí spotřeby, ale i zmenšování samotných modelů. A rozhodně se nevydal stejnou cestou jako některé „lidovější“ automobilky, nečekejte ani extrémní nízkou spotřebu, pneumatiky s nízkým valivým odporem ani řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku. Takzvaný „kompaktní“ Rolls Royce je předmětem různých spekulací už delší dobu a už si stihl vysloužit i různé přezdívky, jako třeba „baby Rolls“, nebo i nezasloužené označení „Rolls Royce pro chudé“. A v této souvislosti nutno říci, že automobilka svou cílovou skupinu rozhodně měnit nehodlá.

183287.jpg183283.jpg183284.jpg 

Tip: více informací o tomto konceptu naleznete zde.

Saab 9-3X

Saab 9-3X se od svého standardního provedení liší zvenčí hned na první pohled a tak si tyto změny nemusíme nějak rozsáhleji opisovat, avšak za pozornost jistě stojí 17-ti palcová kola dodávaná již v základu. Závěrem si pozornost zaslouží ještě zavazadelník nabízející objem 477 litrů při standardní konfiguraci, po sklopení zadních sedadel se tento prostor rozšíří až na 1 331 litrů.

Základem u verzí s pohonem všech čtyř kol je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 154 kW, který je navíc schopen spotřebovávat i ekologické palivo E85, rozšířené zejména ve Skandinávii. Verzi vybavenou dvoulitrem je možné objednat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, přičemž verzi BioPower pouze s převodovkou manuální. Tento agregát pak bohatě postačí na to, aby vůz zrychloval z nuly na stovku za 8,3 vteřiny a dosáhnul maximální rychlosti 230 km/h.

Vyznavači vznětových agregátů se budou muset uspokojit s pohonem předních kol, jímž pohyb dodává 1,9 litrový čtyřválec TTiD s výkonem 132 kW.
2010-Saab-9-3x-11.jpg2010-Saab-9-3x-12.jpg2010-Saab-9-3x-10.jpg 

Seat Exeo Sport Tourer

Seat na svém ženevském stánku představí hned několik novinek, přičemž jednou z těch nejvýznamnějších bude nepochybně prodloužená verze „nového“ sedanu Exeo. Ten vychází z předchozí generace Audi A4 a jinak tomu samozřejmě není ani v případě verze kombi. Proto se nedivte, když si při pohledu na tento vůz budete mystel, že jde o nějaké déja vu...
Koncern tedy v tomto případě dává modelu A4 Avant jakousi druhou šanci převlečenou do kabátku Seatu. Exeo s celým názvem Sport Tourer bude kráčet ve šlápějích sedanu, o čemž svědčí stejná nabídka pohonných agregátů a dostupné výbavy. Novinku si prozatím můžete prohlédnout na prvním oficiálním videu.

Doporučujeme

Články odjinud