Autosalon Ženeva 2007: velký přehled novinek

Právě dnes se otevřou brány ženevského autosalonu. Přinášíme vám přehled všech očekávaných novinek. (doplněno 8.3.)
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Alpina, Audi, Beck, Bertone, BMW, Brabus, Brilliance, Carver, Citroen
  2. Dacia, Daihatsu, Edag, Fiat, Ford, Giugiaro, Gumpert, Hyundai, Kia, KTM, Jaguar
  3. Koenigsegg, Lancia, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes
  4. Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Škoda, Toyota
  5. Volkswagen, Volvo, Zagato

Brány ženevského autosalonu se otevřou již osmého března (pro novináře šestého) a my vám přinášíme přehled nejdůležitějších novinek, které budou ve Švýcarsku představeny.

Stejně jako u předešlých autosalonů vám přineseme i živé informace přímo z místa konání, první dojmy z nejsledovanějších novinek a také živé fotografie krásných aut a hostesek. Samozřejmostí bude i průběžné doplňování o vše důležité, nezapomeňte tedy sledovat AutoRevue především v úterý šestého a ve středu sedmého března, novinkami se to u nás bude jen hemžit.

TIP: Prohlédněte si galerii stovek živých fotografií představovaných novinek přimo z Ženevy.

Pokud se sami chystáte na blížící se autosalon v Ženevě, pak se vám mohou hodit některé základní informace.

Datum konání: 8. - 18. března
Otevírací doba: pondělí - pátek 10 - 20 h, sobota - neděle 9 - 19 h
Vstupné: Základní vstupné na jeden den 14 CHF (do 6 let zdarma), děti 6-16 let a senioři 8 CHF, skupiny nad 20 osob 9 CHF/osoba
Parkovné: 20 CHF/den

Vstupenky je možno zakoupit přímo na místě, nebo na internetu. Ovšem ceny se nijak neliší, a tak výhoda předprodeje ztrácí význam. Pokud přesto preferujete nákup vstupenek v předstihu, pak využijte tento odkaz.

Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosalonu s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se  dozvíte vše podstatné.

Tip2: Speciály z autosalonů v Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005

Tip3: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonu v Paříži 2006Ženevě 2006, v Brně 2006, v Bratislavě 2006

Nově jsme pro vás přidali: Daihatsu D-Compact X-Over, Giugiaro Mustang, Hyundai Qarmaq, Nissan X-Trail, Toyota Hybrid X, Volvo XC60


 

Alfa Romeo TI

Stejně jako BMW má svůj M-paket a Audi S-Line modely, má i italská automobilka Alfa Romeo své TI verze. Ty se pyšní luxusním a sportovním provedením a dostupné jsou většinou jen k vybraným agregátům.

Stejně tomu bude i v případě Alfy 159 TI, která se představí v Ženevě ve verzi sedan i kombi. Sportovní paket, který bude obsahovat jak stylingové prvky, tak i plně funkční prvky, bude dostpuný jen pro agregát 3,2 V6 o výkonu 191 kW (260 k) a pro naftový pětiválec 2,4 JTDM o výkonu 147 kW (200 k), resp. 154 kW (210 k) u verze Sportwagon.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Alpina B3

Alpina je ve světě tuningu pojmem. Málokdo z konkurentů dokázal v minulosti nabídnout technicky tak vyšperkovaná auta rozumně spojující luxus s výkonem. Jenže staré časy zdá se pominuly, alespoň v případě trojkové řady. Zatímco modely B5 nebo B6 jsou stále těmi klasickými Alpinami, model D3 byl pro tradiční zákazníky hořkou pilulkou. „Očipovaný” čtyřválcový turbodiesel bez dalších zásadních úprav byl pod kapotou modré trojky něčím nevídaným. Ale o prodejním úspěchu nemohlo být mnoho pochyb, a tak se pravověrní těšili na příchod nové „bé-trojky”. Bohužel ani ta zrovna nerespektuje tradiční hodnoty značky.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A5/S5

První provedení očakávaného kupé dorazí k zákazníkům již na začátku června. Co je ale důležitější, Audi zveřejnilo nabídku motorů, se kterými se A5 vydá do boje o zákazníky. Jistě to není nabídka konečná a v budoucnu se dočkáme jejího dalšího rozšíření.

Benzínovým základem bude agregát 1,8 TFSI s výkonem 125 kW (170 k), pro náročnejší nebude v nabídce chybět šestivalec 3,2 l FSI s výkonem nově naladěným na 195 kW (265 k). Naftu v první fázi zastoupí šestiválce 2,7 a 3,0 TDI, vrcholem nabídky bude verze S5 s motorem 4,2 FSI o výkonu 354 koní.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi Q7 4,2 V8 TDI

Informace o nasazení naftového osmiválce 4,2 V8 TDI v modelech Audi jsou známy již delší dobu. Až nyní ovšem přichází doba představení této verze a také zveřejnění prvních parametrů.

Audi přiveze naftový osmiválec v luxusním SUV do Ženevy, kde proběhne i premiéra vrcholné verze s motorem V12 TDI. Osmiválcová Audi by měla disponovat výkonem 240 kW (326 k) a točivým momentem 760 Nm. Půjde tedy o stejné hodnoty jako u modelu Audi A8.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek 

Beck LM 800

Ze švýcarských Alp přichází nový projekt supersportovního vozu, který svými parametry míří opravdu vysoko.

A nejen parametry, ale i cenou. Švýcarský výrobce Beck představil studii supersportovního vozu s označením LM 800. Co přesně toto číslo znamená se nám nepodařilo zjistit, ovšem vůz m=a představovat opravdovou technickou špičku.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bertone Roadster

Slavné designérské studio Bertone představí na autosalonu v Ženevě další ze svých výtvorů. Studie malého Roadsteru je postavena na základu malého Fiatu Panda, se kterým sdílí nejen podvozek, ale také čtyřválcový motor o objemu 1,4 l s výkonem 74 kW (100 k), který se nachází v modelu Panda Sport.

Tip: Více infromací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek

BMW M3 Concept

Čekání na příchod nového BMW M3 se zdá být nekonečné jak rodinná dovolená. Ačkoli po Mnichově se již krátce po představení nového trojkového kupé začaly prohánět vcelku mírně maskované trojky se čtyřmi výfuky, za oficiální termín představení vozu byl stále označován podzim 2007. Mnozí příznivci značky doufali, že jde ze strany BMW jen o matení konkurence a nová M3 se na trhu musí objevit dříve, zvláště poté, co byla zastavena výroba dosavadního modelu a Audi briskně vytáhlo přiostřenou S5. Po dnešku je ale prakticky jisté, že dříve než na podzim s novým eMkem opravdu počítat nemůžeme.

Mnichovští sice v Ženevě novou M3 představili, ale pouze v podobě vcelku podivného konceptu a je jasné, že doufat v příchod vozu na trh ještě před létem není reálné. Produkční verze bude představena zřejmě až ve Frankfurtu v září nebo těsně před ním a první zákazníci se vozu dočkají až ke konci roku.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 1 3D

Jednou z větších novinek u BMW bude představení třídvéřové verze hatchbacku jedničkové řady. Méně kilogramů a tužší karosérie má přinést nejen nové zákazníky, ale také novou porci zábavy. Třídvéřová jednička se po technické stránce nebude od té pětidvéřové prakticky vůbec lišit, díky nižší hmotnosti ale nabídne lepší dynamiku a zřejmě i další zlepšení už tak okouzlující mrštnosti.

S příchodem 3D verze bude faceliftován i stávající pětidvéřový model. Kromu upraveného designu přijde BMW i s nepřehlédnutelnou inovací motorů. Až na benzínové verze 116i a 130i dostanou všechny motor nový výkon, vesměs o 10 kW vyšší.

Tip: Detailní představení třídvěřové jedničky a faceliftu pětidvéřové verze neleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW M5 Touring

Stejně jako sedan, nebo i BMW M6 dostal tento kombi pod kapotu desetiválec o objemu 5 litru, který dává výkon fantastických 373 kW (500 k) a točivý moment 520 Nm.

O přenos výkonu na zadní kola se i zde stará sekvenční převodovka SMG a za své tak vzaly veškeré spekulace o tom, že eMkové bavoráky dostanou i v Evropě manuál.

Na stovku pak tento kolos zrychlí za výborných 4,8 s a dosáhne elektronicky omezené maximálky 250 km/h. Po odstranění omezovače nebude problém atakovat rychlosti okolo 300 km/h a to vše (nebo spíše vše, jen ne to...) při kombinované spotřebě 10,6 l na 100 km.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brabus Smart

Tradiční úpravce malého Smartu, společnost Brabus, připravila první díla nové generace již pro ženevský autosalon. Dvojice modelů se bude pyšnit novým výkonem, dynamikou a také vzhledem.

První z modelů Smartu vytáhne z tříválcového motoru 1,0 výkon 78 kW (106 k) a točivý moment 140 Nm. Přes poměrně solidní výkon a hmotnost pouhých 770 kg dosáhne stovky až za necelých 10 s a maximální rychlosti 155 Km/h.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek 

Brilliance BC3

Ani jedna z prvních čínských automobilek, které působí na evropském trhu, nebude chybět v Ženevě. Brilliance se pochlubí svým novým kupé BC3, které svými tvary připomene Hyundai Coupé, ale jde do značné míry svou vlastní cestou.

Vůz bude pohánět čtyřválec 1,8 o velmi dobrém výkonu 125 kW (170 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Carver One

Na ženevském autosalonu budou představeny i velmi unikátní vozy. Do této kategorie spadá i Carver One, který v sobě mixuje motocykl a automobil. Carver One byl představen již dávno, ovšem stále šlo jen o prototyp. Nyní je již jasné, že se dostane do výroby.

Carver je tříkolkou s pevnou zadní nápravou, ke které je kloubově připojena kabina vozu s přední nápravou. Ta je řešena částečně jako u motocyklu jedním kolem na vidlici. Celá karosérie se pak při průjezdu zatáčkou nakloní, čímž se zlepší jistota průjezdu.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën C-Crosser

Záměry automobilky vstoupit do segmentu SUV jsou známé již poměrně dlouho. Před nedávnem vyšly na povrch všechny důležité informace, pričemž na trh se vůz dostane začátkem léta letošního roku.

Dominantním designovým prvkem bude nesporně celá prední čásť vozu. Mohutný nasávací otvor, ostré linky jednotlivých prvků a nezvykle tvarované přední svetlomety si jen tak s něčím určitě nespletete. Při pohledu z boku zaujme zvyšující se spodní hrana bočních okeen, vzadu se prílišných výstředností nedočkáte.

Tip: Více informací o tomto voze naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Alpina, Audi, Beck, Bertone, BMW, Brabus, Brilliance, Carver, Citroen
  2. Dacia, Daihatsu, Edag, Fiat, Ford, Giugiaro, Gumpert, Hyundai, Kia, KTM, Jaguar
  3. Koenigsegg, Lancia, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes
  4. Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Škoda, Toyota
  5. Volkswagen, Volvo, Zagato

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků