Autosalon ve Frankfurtu končí. Tradiční výstava se přestěhuje do jiného města

Popularita klasických autosalonů stále upadá. Těžko ale říct, zda změna místa konání frankfurtské motor show něčemu pomůže.

Tradice mezinárodního autosalon ve Frankfurtu (IAA) se datuje až do roku 1951, všechno má ale taky svůj konec. Kromě toho, že zájem automobilek o vystavování na autosalonech nadále upadá a již minulý rok byl Frankfurt na počet účastněných značek opravdu bídný, organizátorovi autosalonu rovněž minulý rok vypršela platnost smlouvy s výstavištěm Messe Frankfurt, kde se show tradičně jednou za dva roky konala.

Autosalon Ženeva upadá. Očekávaných premiér je málo, blýskne se hlavně VW

Autosalon Ženeva upadá. Očekávaných premiér je málo, blýskne se hlavně VW

S ohledem na výše zmíněné již organizátor autosalonu VDA (německá asociace pro automobilový průmysl) minulý rok ohlásil, že pro nadcházející ročník 2021 chystá pozměnit koncept výstavy, aby zaujal i automobilky, které se loni rozhodly nezúčastnit. A součástí tohoto plánu byla i myšlenka alternativního místa pro konání autosalonu.

I když byl Frankfurt stále jednou z potencionálních možností, nyní VDA oznamuje, že v konečném seznamu finalistů již německé město nefiguruje. Na základě různých kreativních návrhů pro konání autosalonu postoupili do užšího výběru Berlín, Hamburk a Mnichov. S městy už probíhají jednání o konkrétní smlouvě a nové místo konání IAA se tedy máme dozvědět do pár týdnů.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Oficiální zprávou tedy zůstává, že autosalon ve Frankfurtu končí. Zda se ale přemístěním mezinárodního autosalonu do jiného německého města zvýší jeho popularita mezi automobilkami, to uvidíme až v roce 2021. Mezitím i březnový autosalon v Ženevě pomalu upadá, oznámených premiér je stále méně a stejně jako loni už řada velkých automobilek odmítla účast.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků