Lexus LF-30 je úžasnou vizí pro rok 2030. Jeho drony vám pomohou se zavazadly

Lexus přiváží na autosalon do Tokia svou vizi deseti let do budoucnosti. Koncept LF-30 ukazuje, jak by mohla auta japonské značky vypadat v roce 2030.

Probíhající autosalon v Tokiu je samozřejmě místem, kde japonské značky předvádí i nejrůznější koncepty všech možných kategorií. Od městských aut od Toyoty nebo Nissanu, až po luxusní elektromobily, například jako v podání Lexusu LF-30 Electrified, u něhož si automobilka představuje budoucnost roku 2030.

I po uplynutí dekády je však hlavně zepředu jasné, že koukáte na Lexus díky jeho agresivně pojaté a členité masce, vycházející z dnešního designového směřování značky. Hlavním party trikem exteriéru jsou nicméně rozměrné „gullwing“ dveře, které umožňují přístup na obě řady sedadel čtyřmístného interiéru. Na délku měří koncept 5090 mm.

Lexus představil svůj nejluxusnější model. Na silnici nemůže, ale má tři ložnice

Lexus představil svůj nejluxusnější model. Na silnici nemůže, ale má tři ložnice

Když už jsme u interiéru, ten samozřejmě působí velmi futuristicky, ale přestože má řidiči vůz nabízet plně autonomní řízení, staré dobré pedály a volant jsou zde stále přítomny. Na prosklení kabiny si mohou pasažéři nastavit propustnost světla, přičemž dotykové plochy pro ovládání systémů auta jsou do oken zakomponovány rovněž.

Zajímavou vychytávkou konceptu má být také využití dronů, které značka nazývá Lexus Airporter. Ty mají být schopny ve spolupráci s autem například autonomně přemístit vaše zavazadla od dveří domu do kufru vozu.  

Lexus RX po faceliftu se ukázal v Praze. Je důkazem, že Lexus naslouchá výtkám

Lexus RX po faceliftu se ukázal v Praze. Je důkazem, že Lexus naslouchá výtkám

Lexus říká, že koncept LF-30 je poháněn čtyřmi elektromotory (jeden u každého kola), které zajišťují systémový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 700 N.m. Díky tomu je elektromobil o hmotnosti 2,4 tuny schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Bateriový modul umístěný v podlaze má kapacitu 110 kWh a na jedno nabití má LF-30 zajistit dojezd až 500 kilometrů. Kromě možnosti nabíjet výkonem až 150 kW Lexus ukazuje i představu bezkontaktního indukční nabíječky pro snadnější dobíjení energie v domácích podmínkách.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 12 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků