Lexus LF-30 je úžasnou vizí pro rok 2030. Jeho drony vám pomohou se zavazadly

Lexus přiváží na autosalon do Tokia svou vizi deseti let do budoucnosti. Koncept LF-30 ukazuje, jak by mohla auta japonské značky vypadat v roce 2030.

Probíhající autosalon v Tokiu je samozřejmě místem, kde japonské značky předvádí i nejrůznější koncepty všech možných kategorií. Od městských aut od Toyoty nebo Nissanu, až po luxusní elektromobily, například jako v podání Lexusu LF-30 Electrified, u něhož si automobilka představuje budoucnost roku 2030.

I po uplynutí dekády je však hlavně zepředu jasné, že koukáte na Lexus díky jeho agresivně pojaté a členité masce, vycházející z dnešního designového směřování značky. Hlavním party trikem exteriéru jsou nicméně rozměrné „gullwing“ dveře, které umožňují přístup na obě řady sedadel čtyřmístného interiéru. Na délku měří koncept 5090 mm.

Lexus představil svůj nejluxusnější model. Na silnici nemůže, ale má tři ložnice

Lexus představil svůj nejluxusnější model. Na silnici nemůže, ale má tři ložnice

Když už jsme u interiéru, ten samozřejmě působí velmi futuristicky, ale přestože má řidiči vůz nabízet plně autonomní řízení, staré dobré pedály a volant jsou zde stále přítomny. Na prosklení kabiny si mohou pasažéři nastavit propustnost světla, přičemž dotykové plochy pro ovládání systémů auta jsou do oken zakomponovány rovněž.

Zajímavou vychytávkou konceptu má být také využití dronů, které značka nazývá Lexus Airporter. Ty mají být schopny ve spolupráci s autem například autonomně přemístit vaše zavazadla od dveří domu do kufru vozu.  

Lexus RX po faceliftu se ukázal v Praze. Je důkazem, že Lexus naslouchá výtkám

Lexus RX po faceliftu se ukázal v Praze. Je důkazem, že Lexus naslouchá výtkám

Lexus říká, že koncept LF-30 je poháněn čtyřmi elektromotory (jeden u každého kola), které zajišťují systémový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 700 N.m. Díky tomu je elektromobil o hmotnosti 2,4 tuny schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Bateriový modul umístěný v podlaze má kapacitu 110 kWh a na jedno nabití má LF-30 zajistit dojezd až 500 kilometrů. Kromě možnosti nabíjet výkonem až 150 kW Lexus ukazuje i představu bezkontaktního indukční nabíječky pro snadnější dobíjení energie v domácích podmínkách.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků