Mazda MX-30 oficiálně: Elektrický crossover ujede kolem 200 km, stojí 899.900 Kč

37 komentářů

kolkyno
24. října • 8:49

a tak bezne to auto mohlo byt a plnohodnotne vyuzitelne, a oni tam daju rx8 dvere. za nimi este tolko miesta aj s tym oknom ze tam mohli byt klasicke dvere a bolo by to auto plnohodnotne pre 4 clennu rodinu, takto je to pre dve mlade fortnite opice a konzolu xbox...

bzzz
23. října • 19:25

Na jinym webu pisou prej druhy auto do rodiny. Tak nevim, jestli drogy berou v Mazde, novinari, nebo bych mel zacit uzivat sam ;-)

Žere mi klakson
24. října • 16:18

Toto je přesně to zaostalé, zaprděné přemýšlení českého knedlíka. První auto do rodiny je snad to, jímž se jezdí nejčastěji. A všechna dnešní EV jsou vhodná pro 95% jízd.

bzzz
24. října • 17:29

A kolik lidi realne - i v zapadni Evrope - si muze dovolit 'omezene' druhe auto za takovou palku? To neni nic proti Mazde jako takove...

Žere mi klakson
24. října • 19:58

Ale vždyť to píšu - dáš 900 k za kvalitní EV a pravděpodobnost, že budeš někdy potřebovat jiné, je 1:20 (pro absolventy školy života = 5%).

PK
23. října • 21:05

Ano, bude to pro mě druhé auto do rodiny v rámci diverzifikace pohonů. Na chatu to taky dojede...

Neřeknu
23. října • 18:09

Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Mazda.
Jedná se o jasné klamaní spotřebitele a dokonce to p. Kiriakovský, zástupce, ředitel Mazda CZ,SK to veřejně přiznal. Těch poškozených jsou desítky spíš stovky.
http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/pozarucni-rekl...Pan Kiriakovský sice veřejně prohlásil, že se všemi vyrovnal i s těmi co měli auta po záruce. To je ale lež jako věž. Dva roky vyrobní konstrukční vadu maskuje importér předčasnou výměnou oleje, druhým rokem následně výměnou olejových měrek a třetím rokem, když ty spotřebitele natlačil tam kde je potřeboval mít, do úzkých, tak dělá hodného slušňáka a nabídne, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu a ještě za podmínky, že si spotřebitel musí u nich koupit další auto. Tím jim ale vlastně spotřebitel zaplatí výrobní náklady auta s vyrobní konstrukční vadou a navíc jim ještě zůstane i spotřebitel s dalším novým autem. To staré, dvouleté pochopitelně prodává jako málo ojeté a prověřené vozidlo dál se ziskem. Druhý majitel už má ale mizivou šanci něco reklamovat. Takže těch poškozených je hned dvojnásobek proti původně prodaným autům. Většina lidí na takto hodně podhodnocenou cenu nabídnutou Mazda CZ nepřistoupila a to auto raději prodali na inzerát nebo bazar. To je ale velmi nebezpečný společenský jev, neboť Mazda CZ nutí lidí vlastně podvádět. Navíc na netu je celá farma trollů, co radí takto poškozeným měnit olej každých cca 10.000km. Aby ne, když jim teče nafta do oleje.
Toto se v Čechách prodává, al e na rozdíl od Němců se tady s poškozenými, podvedenými nikdo nebaví.
https://m.youtube.com/watch
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php

mpolan
24. října • 7:27

Zdechni, hloupé zvíře.

Prakuba
23. října • 18:16

Neřeknu ti už jinak, než retarde. Proč stále a všude otravuješ s tou samou demenťárnou? Zkus napsat něco nového.

Pod
23. října • 16:42

Absolutně nechápu, proč elektroauto musí mít tak šíleně dlouhý předek, to tam má pod haubnou V8 v základu a za příplatek V12? Elektroauta mají přece výhodu, že mohou na rozdíl od spalováků maximálně natáhnout rozvor a nedělat tak šílené předky, kde není co dát a jen to ubírá prostor posádce.

mpolan
24. října • 7:28

Protože v ramci zjednodušení vývoje vzali XC30 a do ní dali elektrický pohon.

OTTO
23. října • 18:52

tak tady šla praktičnost zjevně stranou a třeba je tam kufr - jako u stodvácítky :-)

Aa
23. října • 15:25

Dalsi eauto na pikacu.

OTTO
23. října • 12:55

Design se opravdu povedl, prostě stylovka, ale výkon nic moc a dojezd tragický. Cena by byla OK, kdyby to mělo 45kWh a byla ještě jedna verze se 70kWh za 999000 Kč. Alespoň. Řekněme pro tok 2020. Pro další léta už by to chtělo dále navyšovat dojezd a snižovat cenu...

Kuk Vykuk
23. října • 12:22

Neprodejnej předraženej krám se zkriplenou baterkou a zkripleným dojezdem to je nová Mazda. Lol. :-DB-]

Karel.
23. října • 11:38

Takže realita 150km, za 900 papírů, no nekup to. V Mazdě se někdo řádně bacil do hlavy.

mpolan
23. října • 12:12

Je zajímavé, jak přesně víš, kolik to auto reálně ujede... :-D :-D

mrazik
23. října • 15:10

Dojezdy elektrickych aut se uvadi jako maximalni, takze ze sta procent baterie baterie do skoro nuly resp. kdy to zastavi elektronika aby nedošlo k poškození baterii nizkym napetim. Realne je tedy potreba odecist minimalne 50 - 100 Km.

Rembaz
24. října • 8:47

Maximálne? To asi ťažko.

mpolan
24. října • 7:26

Tohle ale není dojezd podle normy, jen nějaké číslo... takže soudy o reálném dojezdu jsou velmi předčasné.

Skodovak
23. října • 17:08

Jo, to je ta krasa prumerneho dojezdu 50km denne .... pres tyden obcas na nakup ~10/20km a vikendu vylet 2x150-200km a treba tech 50km denne jo. Akorat ty kratsi uz bude skoro lepsi scooter a vikendovej vylet to neda. Krasny.Jeste by to mohlo kralovat na venkove a dojizdky do okresniho/krajskeho mesta ... akorat tam porad kralujou fava/feliny ci obecne auta do 300k CZK.

bzzz
23. října • 9:50

Vyhradne do mesta s 'terennim' designem/konceptem (ve meste ovsem reseni dveri a mensi okna na dve veci), kapacitou max 200 km, a to cele za 900 tisic... tomu rikam trapas.

Marek71
23. října • 11:46

Jo, je to drahé, ale ani ostatní podobné EV nejsou za hubičku. Třeba Hyundai Kona je taky za 900, baterka tuším 38 kWh, Ioniq to samé a ještě k tomu je hnusný. Niro a Soul jsou asi prostorově větší, ale zase jsou s cenou už přes milion s podobně velkou baterkou. Leaf má sice o něco větší baterku, ale dojezd jenom o trochu delší a problém s přehříváním baterky při nabíjení na cestách na DC a stojí od 950.Nebo co byste koupil lepšího za těch cca. 900 tisíc?

Knight
23. října • 12:37

ID3 začíná na 750 s 45 kWh baterkou, s rychlejším dobíjením, se zadním náhonem a na dedikované platformě pro EV (nikoliv předělávka z běžného auta se spalovacím motorem jako v případě Mazdy která je přebouchanou CX-30).

Marek71
23. října • 12:53

Ano, až bude ID3 a cena s tou nejmenší baterkou bude do těch 800 tisíc, pak to bude lepší volba. Na druhou stranu... ta Mazda se taky ještě nedá koupit. Takže pokud přijdou na trh ve stejný čas, bude ID3 lepší volba.

Úder pravdy
23. října • 12:11

Předpokládám, že Mazdí dojezd je dle wltp. Kona má v 39kw wltp tuším 290km? Když si připlatíš dalších 200tis, máš reálný dojezd (ne dle wltp) přes 400km. 900tis nebude dávat nikdo za takto tragický dojezd.

Marek71
23. října • 13:28

Neuvádí dle jaké metodiky je ten dojezd, píšou tam "kolem 200", takže asi odhad? V minulém článku jsem četl 240. Asi je potřeba si počkat na oficiální info. Bude to tak o cca. 10-15% méně než ta Kona, vzhledem ke kapacitě baterky.

OTTO
23. října • 18:50

To je celkem jedno, kapacita baterie je prostě tragicky nízká (resp. akorát tak do CitiGa)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
24. října • 10:47

Ano, souhlasím. Jenom říkám, že to není problém jenom této Mazdy, ale obecně všech EV aut. Jak je vidět, s podobnou baterkou ani konkurence neumí být levnější, spíš dražší. A pokud už to má větší baterku (a smysluplnější dojezd), tak to stojí přes milion ve stejné velikosti.

Marek71
23. října • 12:56

OK, takže menší Kona je za stejnou cenu, reálný dojezd bude o něco lepší. To je pak otázka vkusu a dizajnu, co volit. A abych měl těch 400 km, tak připlatit 200 tisíc. No, to je super kauf :-)No a Leaf je ještě horší, Niro i Soul podstatně dražší...

Úder pravdy
23. října • 10:04

Tahle informace by obstála i na 1.4. To budou panečku prodeje.

bzzz
23. října • 10:25

Sexy sluzebacek pro sexy milenia(na)lku na bezuhlikove cesty do zeleneho ofisu, veganskeho restbaru, fertrejd kavicku, jogu, soping a tak ;-)

JK
23. října • 9:34

Nevím čím to je, Mazda normálně kreslí krásná auta, ale prokletí baterek se projevilo i u ní. Jako by výrobci kreslili auta na baterky se silným sebezapřením, protože najít mezi nimi nějaké koukatelné napříč trhem je dost problém.

Assasin
24. října • 8:22

Tak tuším čím to je. S tvým názorem mimochodem souhlasím. Výrobci jsou nyní v přechodné fázi z klasických spalovacích motorů na jiné zdroje pohonu. Pořád je to a dlouho bude menšinová skupina, tak trošku avandgardních kupců, kteří naopak výstřední design upřednostňují. Na masově prodávaný model by podobný styling neuplatnili. Poučila se už i Toyota, která zásadním způsobem redesignovala Mirai. Protože k dealerům chodili lidé a říkali: " My bychom si Mirai koupili, líbí se nám filozofie alternativního pohonu, ale s tímhle designem bohužel ne." Myslím, že obecně svět tápe, jak bude poháněna populace. Elektro? Vodík? Těžko predikovat. Myslím, že to přesně neví ani automobilky samotné.

Znalec
23. října • 11:37

Prave som isiel napisat, ze toto sa fakt nepodarilo.
Hnusota

OTTO
23. října • 12:50

Vidím to naopak. Design perfektní, ale zato parametry na pikaču...

Bambůča
23. října • 9:32

:-D

Doporučujeme

Články odjinud