Mazda MX-30 oficiálně: Elektrický crossover ujede kolem 200 km, stojí 899.900 Kč

Bambůča  |  23. 10. 2019 09:32

Odpovědět  |   | 
JK  |  23. 10. 2019 09:34

Nevím čím to je, Mazda normálně kreslí krásná auta, ale prokletí baterek se projevilo i u ní. Jako by výrobci kreslili auta na baterky se silným sebezapřením, protože najít mezi nimi nějaké koukatelné napříč trhem je dost problém.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  23. 10. 2019 11:37

Prave som isiel napisat, ze toto sa fakt nepodarilo.
Hnusota

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  23. 10. 2019 12:50

Vidím to naopak. Design perfektní, ale zato parametry na pikaču...

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  24. 10. 2019 08:22

Tak tuším čím to je. S tvým názorem mimochodem souhlasím. Výrobci jsou nyní v přechodné fázi z klasických spalovacích motorů na jiné zdroje pohonu. Pořád je to a dlouho bude menšinová skupina, tak trošku avandgardních kupců, kteří naopak výstřední design upřednostňují. Na masově prodávaný model by podobný styling neuplatnili. Poučila se už i Toyota, která zásadním způsobem redesignovala Mirai. Protože k dealerům chodili lidé a říkali: " My bychom si Mirai koupili, líbí se nám filozofie alternativního pohonu, ale s tímhle designem bohužel ne." Myslím, že obecně svět tápe, jak bude poháněna populace. Elektro? Vodík? Těžko predikovat. Myslím, že to přesně neví ani automobilky samotné.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 10. 2019 09:50

Vyhradne do mesta s 'terennim' designem/konceptem (ve meste ovsem reseni dveri a mensi okna na dve veci), kapacitou max 200 km, a to cele za 900 tisic... tomu rikam trapas.

Odpovědět  |   | 
Úder pravdy  |  23. 10. 2019 10:04

Tahle informace by obstála i na 1.4. To budou panečku prodeje.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 10. 2019 10:25

Sexy sluzebacek pro sexy milenia(na)lku na bezuhlikove cesty do zeleneho ofisu, veganskeho restbaru, fertrejd kavicku, jogu, soping a tak

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 10. 2019 11:46

Jo, je to drahé, ale ani ostatní podobné EV nejsou za hubičku. Třeba Hyundai Kona je taky za 900, baterka tuším 38 kWh, Ioniq to samé a ještě k tomu je hnusný. Niro a Soul jsou asi prostorově větší, ale zase jsou s cenou už přes milion s podobně velkou baterkou. Leaf má sice o něco větší baterku, ale dojezd jenom o trochu delší a problém s přehříváním baterky při nabíjení na cestách na DC a stojí od 950.

Nebo co byste koupil lepšího za těch cca. 900 tisíc?

Odpovědět  |   | 
Úder pravdy  |  23. 10. 2019 12:11

Předpokládám, že Mazdí dojezd je dle wltp. Kona má v 39kw wltp tuším 290km? Když si připlatíš dalších 200tis, máš reálný dojezd (ne dle wltp) přes 400km. 900tis nebude dávat nikdo za takto tragický dojezd.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 10. 2019 12:56

OK, takže menší Kona je za stejnou cenu, reálný dojezd bude o něco lepší. To je pak otázka vkusu a dizajnu, co volit. A abych měl těch 400 km, tak připlatit 200 tisíc. No, to je super kauf

No a Leaf je ještě horší, Niro i Soul podstatně dražší...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 10. 2019 13:28

Neuvádí dle jaké metodiky je ten dojezd, píšou tam "kolem 200", takže asi odhad? V minulém článku jsem četl 240. Asi je potřeba si počkat na oficiální info. Bude to tak o cca. 10-15% méně než ta Kona, vzhledem ke kapacitě baterky.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  23. 10. 2019 18:50

To je celkem jedno, kapacita baterie je prostě tragicky nízká (resp. akorát tak do CitiGa)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 10. 2019 10:47

Ano, souhlasím. Jenom říkám, že to není problém jenom této Mazdy, ale obecně všech EV aut. Jak je vidět, s podobnou baterkou ani konkurence neumí být levnější, spíš dražší. A pokud už to má větší baterku (a smysluplnější dojezd), tak to stojí přes milion ve stejné velikosti.

Odpovědět  |   | 
Knight  |  23. 10. 2019 12:37

ID3 začíná na 750 s 45 kWh baterkou, s rychlejším dobíjením, se zadním náhonem a na dedikované platformě pro EV (nikoliv předělávka z běžného auta se spalovacím motorem jako v případě Mazdy která je přebouchanou CX-30).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 10. 2019 12:53

Ano, až bude ID3 a cena s tou nejmenší baterkou bude do těch 800 tisíc, pak to bude lepší volba. Na druhou stranu... ta Mazda se taky ještě nedá koupit. Takže pokud přijdou na trh ve stejný čas, bude ID3 lepší volba.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  23. 10. 2019 11:38

Takže realita 150km, za 900 papírů, no nekup to. V Mazdě se někdo řádně bacil do hlavy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 10. 2019 12:12

Je zajímavé, jak přesně víš, kolik to auto reálně ujede...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  23. 10. 2019 15:10

Dojezdy elektrickych aut se uvadi jako maximalni, takze ze sta procent baterie baterie do skoro nuly resp. kdy to zastavi elektronika aby nedošlo k poškození baterii nizkym napetim. Realne je tedy potreba odecist minimalne 50 - 100 Km.

Odpovědět  |   | 
Skodovak  |  23. 10. 2019 17:08

Jo, to je ta krasa prumerneho dojezdu 50km denne .... pres tyden obcas na nakup ~10/20km a vikendu vylet 2x150-200km a treba tech 50km denne jo.

Akorat ty kratsi uz bude skoro lepsi scooter a vikendovej vylet to neda. Krasny.

Jeste by to mohlo kralovat na venkove a dojizdky do okresniho/krajskeho mesta ... akorat tam porad kralujou fava/feliny ci obecne auta do 300k CZK.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 10. 2019 07:26

Tohle ale není dojezd podle normy, jen nějaké číslo... takže soudy o reálném dojezdu jsou velmi předčasné.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  24. 10. 2019 08:47

Maximálne? To asi ťažko.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 10. 2019 12:22

Neprodejnej předraženej krám se zkriplenou baterkou a zkripleným dojezdem to je nová Mazda. Lol.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  23. 10. 2019 12:55

Design se opravdu povedl, prostě stylovka, ale výkon nic moc a dojezd tragický. Cena by byla OK, kdyby to mělo 45kWh a byla ještě jedna verze se 70kWh za 999000 Kč. Alespoň. Řekněme pro tok 2020. Pro další léta už by to chtělo dále navyšovat dojezd a snižovat cenu...

Odpovědět  |   | 
Aa  |  23. 10. 2019 15:25

Dalsi eauto na pikacu.

Odpovědět  |   | 
Pod  |  23. 10. 2019 16:42

Absolutně nechápu, proč elektroauto musí mít tak šíleně dlouhý předek, to tam má pod haubnou V8 v základu a za příplatek V12? Elektroauta mají přece výhodu, že mohou na rozdíl od spalováků maximálně natáhnout rozvor a nedělat tak šílené předky, kde není co dát a jen to ubírá prostor posádce.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  23. 10. 2019 18:52

tak tady šla praktičnost zjevně stranou a třeba je tam kufr - jako u stodvácítky

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 10. 2019 07:28

Protože v ramci zjednodušení vývoje vzali XC30 a do ní dali elektrický pohon.

Odpovědět  |   | 
Neřeknu  |  23. 10. 2019 18:09

Mazdě a Libni obloukem se vyhni.
Mazda.
Jedná se o jasné klamaní spotřebitele a dokonce to p. Kiriakovský, zástupce, ředitel Mazda CZ,SK to veřejně přiznal. Těch poškozených jsou desítky spíš stovky.
http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/pozarucni-rekl...

Pan Kiriakovský sice veřejně prohlásil, že se všemi vyrovnal i s těmi co měli auta po záruce. To je ale lež jako věž. Dva roky vyrobní konstrukční vadu maskuje importér předčasnou výměnou oleje, druhým rokem následně výměnou olejových měrek a třetím rokem, když ty spotřebitele natlačil tam kde je potřeboval mít, do úzkých, tak dělá hodného slušňáka a nabídne, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu a ještě za podmínky, že si spotřebitel musí u nich koupit další auto. Tím jim ale vlastně spotřebitel zaplatí výrobní náklady auta s vyrobní konstrukční vadou a navíc jim ještě zůstane i spotřebitel s dalším novým autem. To staré, dvouleté pochopitelně prodává jako málo ojeté a prověřené vozidlo dál se ziskem. Druhý majitel už má ale mizivou šanci něco reklamovat. Takže těch poškozených je hned dvojnásobek proti původně prodaným autům. Většina lidí na takto hodně podhodnocenou cenu nabídnutou Mazda CZ nepřistoupila a to auto raději prodali na inzerát nebo bazar. To je ale velmi nebezpečný společenský jev, neboť Mazda CZ nutí lidí vlastně podvádět. Navíc na netu je celá farma trollů, co radí takto poškozeným měnit olej každých cca 10.000km. Aby ne, když jim teče nafta do oleje.
Toto se v Čechách prodává, al e na rozdíl od Němců se tady s poškozenými, podvedenými nikdo nebaví.
https://m.youtube.com/watch
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php

Odpovědět  |   | 
Prakuba  |  23. 10. 2019 18:16

Neřeknu ti už jinak, než retarde. Proč stále a všude otravuješ s tou samou demenťárnou? Zkus napsat něco nového.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 10. 2019 07:27

Zdechni, hloupé zvíře.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 10. 2019 19:25

Na jinym webu pisou prej druhy auto do rodiny. Tak nevim, jestli drogy berou v Mazde, novinari, nebo bych mel zacit uzivat sam

Odpovědět  |   | 
PK  |  23. 10. 2019 21:05

Ano, bude to pro mě druhé auto do rodiny v rámci diverzifikace pohonů. Na chatu to taky dojede...

Odpovědět  |   | 
Žere mi klakson  |  24. 10. 2019 16:18

Toto je přesně to zaostalé, zaprděné přemýšlení českého knedlíka. První auto do rodiny je snad to, jímž se jezdí nejčastěji. A všechna dnešní EV jsou vhodná pro 95% jízd.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 10. 2019 17:29

A kolik lidi realne - i v zapadni Evrope - si muze dovolit 'omezene' druhe auto za takovou palku? To neni nic proti Mazde jako takove...

Odpovědět  |   | 
Žere mi klakson  |  24. 10. 2019 19:58

Ale vždyť to píšu - dáš 900 k za kvalitní EV a pravděpodobnost, že budeš někdy potřebovat jiné, je 1:20 (pro absolventy školy života = 5%).

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  24. 10. 2019 08:49

a tak bezne to auto mohlo byt a plnohodnotne vyuzitelne, a oni tam daju rx8 dvere. za nimi este tolko miesta aj s tym oknom ze tam mohli byt klasicke dvere a bolo by to auto plnohodnotne pre 4 clennu rodinu, takto je to pre dve mlade fortnite opice a konzolu xbox...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A