Mazda MX-30 oficiálně: Elektrický crossover ujede kolem 200 km, stojí 899.900 Kč

Asi nejzajímavějším prvkem elektrického crossoveru od Mazdy budou jeho dveře, po stránce výkonu a dojezdu ale kdovíjaké zázraky nečekejte.

Svůj první masově vyráběný elektromobil Mazda označuje jako MX-30, a přestože jistou spojitost s roadsterem MX-5 byste zde mohli najít, ve výsledku se díváte spíš na elektrickou variantu nedávno představeného crossoveru CX-30. Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm.

U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy), tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále…

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno. Odkládací prostor vyložený korkem najdete kolem nové středové konzoly. Architektura palubní desky poté vychází z již známých linií současných modelů Mazdy. Kromě displeje infotainmentu na vrchu palubní desky se níže nachází další 7palcový displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

O technice se Mazda ve své tiskové zprávě moc nerozpovídala, nicméně pro evropský trh máme očekávat pohon jediným elektromotorem o výkonu kolem 105 kW (143 koní). MX-30 tedy žádným silákem zrovna není a výkonem se přibližně rovná právě malému roadsteru. Výhradně městskému využití pak nasvědčuje i baterie o kapacitě 35,5 kWh, která má zajistit dojezd okolo 200 kilometrů.

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Při využití 50kW rychlonabíječky se baterie nabije na 80 % za 30 až 40 minut. Z nástěnné nabíječky (22 kW) se zcela nabije za 4,5 hodiny. Z domácí zásuvky byste každopádně měli mít nabito přes noc. Dynamické schopnosti MX-30 zatím také ještě neznáme.

Předběžné rezervace u českého zastoupení již odstartovaly. První zájemci musí složit rezervační poplatek 26.000 Kč. Pokud si ale koupi vozu nakonec rozmyslí, v plné výši jim budou peníze vráceny. Vůz ve verzi First Edition začíná na částce 899.900 Kč.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků