Mazda MX-30 oficiálně: Elektrický crossover ujede kolem 200 km, stojí 899.900 Kč

Asi nejzajímavějším prvkem elektrického crossoveru od Mazdy budou jeho dveře, po stránce výkonu a dojezdu ale kdovíjaké zázraky nečekejte.

Svůj první masově vyráběný elektromobil Mazda označuje jako MX-30, a přestože jistou spojitost s roadsterem MX-5 byste zde mohli najít, ve výsledku se díváte spíš na elektrickou variantu nedávno představeného crossoveru CX-30. Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm.

U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy), tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále…

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno. Odkládací prostor vyložený korkem najdete kolem nové středové konzoly. Architektura palubní desky poté vychází z již známých linií současných modelů Mazdy. Kromě displeje infotainmentu na vrchu palubní desky se níže nachází další 7palcový displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

O technice se Mazda ve své tiskové zprávě moc nerozpovídala, nicméně pro evropský trh máme očekávat pohon jediným elektromotorem o výkonu kolem 105 kW (143 koní). MX-30 tedy žádným silákem zrovna není a výkonem se přibližně rovná právě malému roadsteru. Výhradně městskému využití pak nasvědčuje i baterie o kapacitě 35,5 kWh, která má zajistit dojezd okolo 200 kilometrů.

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Při využití 50kW rychlonabíječky se baterie nabije na 80 % za 30 až 40 minut. Z nástěnné nabíječky (22 kW) se zcela nabije za 4,5 hodiny. Z domácí zásuvky byste každopádně měli mít nabito přes noc. Dynamické schopnosti MX-30 zatím také ještě neznáme.

Předběžné rezervace u českého zastoupení již odstartovaly. První zájemci musí složit rezervační poplatek 26.000 Kč. Pokud si ale koupi vozu nakonec rozmyslí, v plné výši jim budou peníze vráceny. Vůz ve verzi First Edition začíná na částce 899.900 Kč.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 70 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků