VW ukázal další SUV pro Čínu. Čekejte záplavu stylových SUV-kupé

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen připravil celou nálož nových SUV. A samozřejmě došlo i na stále populárnější kousky s karoseriemi ve stylu „kupé“.

Stánek Volkswagenu na probíhajícím autosalonu v Šanghaji je doslova přeplněn novými SUV a jejich studiemi, na které se čínští zájemci mohou těšit už do pár let. S touto kategorií vozů automobilka v Číně nezahálí a šestici zanedlouho nabízených modelů chce do roku 2020 zdvojnásobit. A nenasytnost tamního trhu po vozech SUV a crossoverech chce VW zkoušet několika směry…

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Kromě prostorného elektrického modelu I.D. Roomzz, jenž má ovšem přijet až v roce 2021, prodloužené varianty T-Crossu, konceptu rodinného modelu SMV, místních SUV Tayron, Tharu nebo velkého Teramontu, kouká Volkswagen i směrem na „stylovější“ varianty některých z těchto modelů, tedy takzvané „kupé“ verze s nižší úrovní střechy vzadu.  

Právě jedním z nich je i představený Teramont X, který je vlastně módním protějškem amerického Atlasu s lehce splývavou a kratší zádí. Na délku měří 4,9 m, na šířku 1,99 m, je vysoký 1,72 m, ale jeho rozvor zůstává na 2,98 m. Pod kapotou mu najdete benzinový dvoulitr TSI nebo 2,5litrový šestiválec VR6.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Stejný recept poté čínský Volkswagen použil u menšího SUV Tayron, které se v méně praktické verzi ukázalo jako koncept s jednoduchým označením SUV Coupé. Velikostně je novinka o pár milimetrů větší než standardní Volkswagen Tiguan. Se známou MQB platformou bude nabízena i klasická plejáda přeplňovaných dvoulitrových čtyřválců TSI.

Při pohledu na tento kousek je však jasné, že jde v podstatě o dokončenou produkční verzi, která se má oficiálně dostat na čínský trh ke konci letoška. S ofenzivou na poli SUV se tedy VW jen tak nezastaví. Ostatně, Čína je pro Volkswagen místem, kde značka pravidelně udá více jak polovinu své produkce a jen v kategorii SUV zde ročně prodá přes dva miliony vozů.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků