VW ukázal další SUV pro Čínu. Čekejte záplavu stylových SUV-kupé

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen připravil celou nálož nových SUV. A samozřejmě došlo i na stále populárnější kousky s karoseriemi ve stylu „kupé“.

Stánek Volkswagenu na probíhajícím autosalonu v Šanghaji je doslova přeplněn novými SUV a jejich studiemi, na které se čínští zájemci mohou těšit už do pár let. S touto kategorií vozů automobilka v Číně nezahálí a šestici zanedlouho nabízených modelů chce do roku 2020 zdvojnásobit. A nenasytnost tamního trhu po vozech SUV a crossoverech chce VW zkoušet několika směry…

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Kromě prostorného elektrického modelu I.D. Roomzz, jenž má ovšem přijet až v roce 2021, prodloužené varianty T-Crossu, konceptu rodinného modelu SMV, místních SUV Tayron, Tharu nebo velkého Teramontu, kouká Volkswagen i směrem na „stylovější“ varianty některých z těchto modelů, tedy takzvané „kupé“ verze s nižší úrovní střechy vzadu.  

Právě jedním z nich je i představený Teramont X, který je vlastně módním protějškem amerického Atlasu s lehce splývavou a kratší zádí. Na délku měří 4,9 m, na šířku 1,99 m, je vysoký 1,72 m, ale jeho rozvor zůstává na 2,98 m. Pod kapotou mu najdete benzinový dvoulitr TSI nebo 2,5litrový šestiválec VR6.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Stejný recept poté čínský Volkswagen použil u menšího SUV Tayron, které se v méně praktické verzi ukázalo jako koncept s jednoduchým označením SUV Coupé. Velikostně je novinka o pár milimetrů větší než standardní Volkswagen Tiguan. Se známou MQB platformou bude nabízena i klasická plejáda přeplňovaných dvoulitrových čtyřválců TSI.

Při pohledu na tento kousek je však jasné, že jde v podstatě o dokončenou produkční verzi, která se má oficiálně dostat na čínský trh ke konci letoška. S ofenzivou na poli SUV se tedy VW jen tak nezastaví. Ostatně, Čína je pro Volkswagen místem, kde značka pravidelně udá více jak polovinu své produkce a jen v kategorii SUV zde ročně prodá přes dva miliony vozů.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků