VW ukázal další SUV pro Čínu. Čekejte záplavu stylových SUV-kupé

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen připravil celou nálož nových SUV. A samozřejmě došlo i na stále populárnější kousky s karoseriemi ve stylu „kupé“.

Stánek Volkswagenu na probíhajícím autosalonu v Šanghaji je doslova přeplněn novými SUV a jejich studiemi, na které se čínští zájemci mohou těšit už do pár let. S touto kategorií vozů automobilka v Číně nezahálí a šestici zanedlouho nabízených modelů chce do roku 2020 zdvojnásobit. A nenasytnost tamního trhu po vozech SUV a crossoverech chce VW zkoušet několika směry…

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Kromě prostorného elektrického modelu I.D. Roomzz, jenž má ovšem přijet až v roce 2021, prodloužené varianty T-Crossu, konceptu rodinného modelu SMV, místních SUV Tayron, Tharu nebo velkého Teramontu, kouká Volkswagen i směrem na „stylovější“ varianty některých z těchto modelů, tedy takzvané „kupé“ verze s nižší úrovní střechy vzadu.  

Právě jedním z nich je i představený Teramont X, který je vlastně módním protějškem amerického Atlasu s lehce splývavou a kratší zádí. Na délku měří 4,9 m, na šířku 1,99 m, je vysoký 1,72 m, ale jeho rozvor zůstává na 2,98 m. Pod kapotou mu najdete benzinový dvoulitr TSI nebo 2,5litrový šestiválec VR6.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Stejný recept poté čínský Volkswagen použil u menšího SUV Tayron, které se v méně praktické verzi ukázalo jako koncept s jednoduchým označením SUV Coupé. Velikostně je novinka o pár milimetrů větší než standardní Volkswagen Tiguan. Se známou MQB platformou bude nabízena i klasická plejáda přeplňovaných dvoulitrových čtyřválců TSI.

Při pohledu na tento kousek je však jasné, že jde v podstatě o dokončenou produkční verzi, která se má oficiálně dostat na čínský trh ke konci letoška. S ofenzivou na poli SUV se tedy VW jen tak nezastaví. Ostatně, Čína je pro Volkswagen místem, kde značka pravidelně udá více jak polovinu své produkce a jen v kategorii SUV zde ročně prodá přes dva miliony vozů.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků