Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

Škoda dnes vyrábí předokolky s příčnou zástavbou motoru a od nich odvozené verze s pohonem všech kol. S nástupem elektromobilů na platformě MEB se to však změní. Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty Vision E a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě Škody Vision RS a od ní odvozené Scaly. Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.

Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh. V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Pro potřeby čínského trhu bude vůz upraven i opticky, zásadní změny ale nečekejme. Ostatně, představit si to můžete díky tamním verzím modelů, které se prodávají také u nás. Většinou dostanou pár blyštivých prvků karoserie, jiné dekory v interiéru, ale třeba i delší rozvor náprav. O změně rozměrů (původní Vision iV je 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký, 1613 mm vysoký a rozvor náprav má 2765 mm) však Škoda neinformuje.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků