Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

Škoda dnes vyrábí předokolky s příčnou zástavbou motoru a od nich odvozené verze s pohonem všech kol. S nástupem elektromobilů na platformě MEB se to však změní. Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty Vision E a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě Škody Vision RS a od ní odvozené Scaly. Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.

Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh. V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Pro potřeby čínského trhu bude vůz upraven i opticky, zásadní změny ale nečekejme. Ostatně, představit si to můžete díky tamním verzím modelů, které se prodávají také u nás. Většinou dostanou pár blyštivých prvků karoserie, jiné dekory v interiéru, ale třeba i delší rozvor náprav. O změně rozměrů (původní Vision iV je 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký, 1613 mm vysoký a rozvor náprav má 2765 mm) však Škoda neinformuje.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků