Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

Škoda dnes vyrábí předokolky s příčnou zástavbou motoru a od nich odvozené verze s pohonem všech kol. S nástupem elektromobilů na platformě MEB se to však změní. Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty Vision E a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě Škody Vision RS a od ní odvozené Scaly. Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.

Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh. V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Pro potřeby čínského trhu bude vůz upraven i opticky, zásadní změny ale nečekejme. Ostatně, představit si to můžete díky tamním verzím modelů, které se prodávají také u nás. Většinou dostanou pár blyštivých prvků karoserie, jiné dekory v interiéru, ale třeba i delší rozvor náprav. O změně rozměrů (původní Vision iV je 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký, 1613 mm vysoký a rozvor náprav má 2765 mm) však Škoda neinformuje.

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků