Renault City KZ-E je levné elektroauto, které si na nic nehraje. Díky za něj!

Autosalon v Číně se zdá být Mekkou elektromobilů, autonomních vozidel a všelijakých bizarností. Svou cestou zde kráčí i malý kompaktní elektromobil od Renaultu.

Francouzská automobilka právě odhalila produkční verzi zbrusu nového elektromobilu. Jmenuje se City KZ-E a je to takové decentní vozítko s jednoduchými tvary. Až se zdá, že by na něj stačilo nalepit znak Dacia a nikdo by nic nepoznal. Úplně první premiéru měl vůz na loňském autosalonu v Paříži, kde ho uvedl ještě Carlos Ghosn.

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

City KZ-E tak není jen čínskou záležitostí. Pokud se na tamním trhu osvědčí, spustí se i evropský prodej. Vůz se stane druhým nejmenším elektromobilem značky a má přesně zapadnout mezi Zoe a Twizy. Je to takové zvýšené Twingo s rozvorem 2423 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 300 litrů.

Vůz stojí na upravené platformě CMF-A, na které se staví i indický Renault Kwid a Datsun Redi-Go. Dojezd je do města velmi příjemných 250 km, ovšem ještě podle staré metodiky NEDC, podle WLTP to tedy bude o trochu méně. Uvnitř nechybí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít a 8palcový infotainment.

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

I když je City KZ-E vlastně obyčejné auto, je to oproti tomu, co jsme zatím z čínského autosalonu viděli, příjemná změna. Bude to elektromobil, který si na nic nehraje a podle všeho bude za moc dobré peníze. A takhle by to mělo vypadat. Příjemná alternativa, žádný blázinec.

Vždy, když v dnešní době někdo představí elektromobil, tak mám pocit, že nám tím chce říct, že způsobil absolutní revoluci. Vůz vypadá jako ze sci-fi filmu, jezdí sám, má v interiéru zahrádku a je vyroben z vesmírných materiálů. A právě proto se mi tento zdrženlivý Francouz moc líbí. A možná právě díky tomuto přístupu je Renault a jeho aliance tím jediným, který na prodeji těchto vozů skutečně vydělává.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků