Renault City KZ-E je levné elektroauto, které si na nic nehraje. Díky za něj!

Autosalon v Číně se zdá být Mekkou elektromobilů, autonomních vozidel a všelijakých bizarností. Svou cestou zde kráčí i malý kompaktní elektromobil od Renaultu.

Francouzská automobilka právě odhalila produkční verzi zbrusu nového elektromobilu. Jmenuje se City KZ-E a je to takové decentní vozítko s jednoduchými tvary. Až se zdá, že by na něj stačilo nalepit znak Dacia a nikdo by nic nepoznal. Úplně první premiéru měl vůz na loňském autosalonu v Paříži, kde ho uvedl ještě Carlos Ghosn.

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

City KZ-E tak není jen čínskou záležitostí. Pokud se na tamním trhu osvědčí, spustí se i evropský prodej. Vůz se stane druhým nejmenším elektromobilem značky a má přesně zapadnout mezi Zoe a Twizy. Je to takové zvýšené Twingo s rozvorem 2423 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 300 litrů.

Vůz stojí na upravené platformě CMF-A, na které se staví i indický Renault Kwid a Datsun Redi-Go. Dojezd je do města velmi příjemných 250 km, ovšem ještě podle staré metodiky NEDC, podle WLTP to tedy bude o trochu méně. Uvnitř nechybí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít a 8palcový infotainment.

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

I když je City KZ-E vlastně obyčejné auto, je to oproti tomu, co jsme zatím z čínského autosalonu viděli, příjemná změna. Bude to elektromobil, který si na nic nehraje a podle všeho bude za moc dobré peníze. A takhle by to mělo vypadat. Příjemná alternativa, žádný blázinec.

Vždy, když v dnešní době někdo představí elektromobil, tak mám pocit, že nám tím chce říct, že způsobil absolutní revoluci. Vůz vypadá jako ze sci-fi filmu, jezdí sám, má v interiéru zahrádku a je vyroben z vesmírných materiálů. A právě proto se mi tento zdrženlivý Francouz moc líbí. A možná právě díky tomuto přístupu je Renault a jeho aliance tím jediným, který na prodeji těchto vozů skutečně vydělává.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků