Renault City KZ-E je levné elektroauto, které si na nic nehraje. Díky za něj!

Autosalon v Číně se zdá být Mekkou elektromobilů, autonomních vozidel a všelijakých bizarností. Svou cestou zde kráčí i malý kompaktní elektromobil od Renaultu.

Francouzská automobilka právě odhalila produkční verzi zbrusu nového elektromobilu. Jmenuje se City KZ-E a je to takové decentní vozítko s jednoduchými tvary. Až se zdá, že by na něj stačilo nalepit znak Dacia a nikdo by nic nepoznal. Úplně první premiéru měl vůz na loňském autosalonu v Paříži, kde ho uvedl ještě Carlos Ghosn.

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

City KZ-E tak není jen čínskou záležitostí. Pokud se na tamním trhu osvědčí, spustí se i evropský prodej. Vůz se stane druhým nejmenším elektromobilem značky a má přesně zapadnout mezi Zoe a Twizy. Je to takové zvýšené Twingo s rozvorem 2423 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 300 litrů.

Vůz stojí na upravené platformě CMF-A, na které se staví i indický Renault Kwid a Datsun Redi-Go. Dojezd je do města velmi příjemných 250 km, ovšem ještě podle staré metodiky NEDC, podle WLTP to tedy bude o trochu méně. Uvnitř nechybí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít a 8palcový infotainment.

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

I když je City KZ-E vlastně obyčejné auto, je to oproti tomu, co jsme zatím z čínského autosalonu viděli, příjemná změna. Bude to elektromobil, který si na nic nehraje a podle všeho bude za moc dobré peníze. A takhle by to mělo vypadat. Příjemná alternativa, žádný blázinec.

Vždy, když v dnešní době někdo představí elektromobil, tak mám pocit, že nám tím chce říct, že způsobil absolutní revoluci. Vůz vypadá jako ze sci-fi filmu, jezdí sám, má v interiéru zahrádku a je vyroben z vesmírných materiálů. A právě proto se mi tento zdrženlivý Francouz moc líbí. A možná právě díky tomuto přístupu je Renault a jeho aliance tím jediným, který na prodeji těchto vozů skutečně vydělává.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků