Renault City KZ-E je levné elektroauto, které si na nic nehraje. Díky za něj!

Autosalon v Číně se zdá být Mekkou elektromobilů, autonomních vozidel a všelijakých bizarností. Svou cestou zde kráčí i malý kompaktní elektromobil od Renaultu.

Francouzská automobilka právě odhalila produkční verzi zbrusu nového elektromobilu. Jmenuje se City KZ-E a je to takové decentní vozítko s jednoduchými tvary. Až se zdá, že by na něj stačilo nalepit znak Dacia a nikdo by nic nepoznal. Úplně první premiéru měl vůz na loňském autosalonu v Paříži, kde ho uvedl ještě Carlos Ghosn.

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

City KZ-E tak není jen čínskou záležitostí. Pokud se na tamním trhu osvědčí, spustí se i evropský prodej. Vůz se stane druhým nejmenším elektromobilem značky a má přesně zapadnout mezi Zoe a Twizy. Je to takové zvýšené Twingo s rozvorem 2423 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 300 litrů.

Vůz stojí na upravené platformě CMF-A, na které se staví i indický Renault Kwid a Datsun Redi-Go. Dojezd je do města velmi příjemných 250 km, ovšem ještě podle staré metodiky NEDC, podle WLTP to tedy bude o trochu méně. Uvnitř nechybí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít a 8palcový infotainment.

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

I když je City KZ-E vlastně obyčejné auto, je to oproti tomu, co jsme zatím z čínského autosalonu viděli, příjemná změna. Bude to elektromobil, který si na nic nehraje a podle všeho bude za moc dobré peníze. A takhle by to mělo vypadat. Příjemná alternativa, žádný blázinec.

Vždy, když v dnešní době někdo představí elektromobil, tak mám pocit, že nám tím chce říct, že způsobil absolutní revoluci. Vůz vypadá jako ze sci-fi filmu, jezdí sám, má v interiéru zahrádku a je vyroben z vesmírných materiálů. A právě proto se mi tento zdrženlivý Francouz moc líbí. A možná právě díky tomuto přístupu je Renault a jeho aliance tím jediným, který na prodeji těchto vozů skutečně vydělává.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků