Renault City KZ-E je levné elektroauto, které si na nic nehraje. Díky za něj!

Autosalon v Číně se zdá být Mekkou elektromobilů, autonomních vozidel a všelijakých bizarností. Svou cestou zde kráčí i malý kompaktní elektromobil od Renaultu.

Francouzská automobilka právě odhalila produkční verzi zbrusu nového elektromobilu. Jmenuje se City KZ-E a je to takové decentní vozítko s jednoduchými tvary. Až se zdá, že by na něj stačilo nalepit znak Dacia a nikdo by nic nepoznal. Úplně první premiéru měl vůz na loňském autosalonu v Paříži, kde ho uvedl ještě Carlos Ghosn.

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

City KZ-E tak není jen čínskou záležitostí. Pokud se na tamním trhu osvědčí, spustí se i evropský prodej. Vůz se stane druhým nejmenším elektromobilem značky a má přesně zapadnout mezi Zoe a Twizy. Je to takové zvýšené Twingo s rozvorem 2423 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 300 litrů.

Vůz stojí na upravené platformě CMF-A, na které se staví i indický Renault Kwid a Datsun Redi-Go. Dojezd je do města velmi příjemných 250 km, ovšem ještě podle staré metodiky NEDC, podle WLTP to tedy bude o trochu méně. Uvnitř nechybí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít a 8palcový infotainment.

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

I když je City KZ-E vlastně obyčejné auto, je to oproti tomu, co jsme zatím z čínského autosalonu viděli, příjemná změna. Bude to elektromobil, který si na nic nehraje a podle všeho bude za moc dobré peníze. A takhle by to mělo vypadat. Příjemná alternativa, žádný blázinec.

Vždy, když v dnešní době někdo představí elektromobil, tak mám pocit, že nám tím chce říct, že způsobil absolutní revoluci. Vůz vypadá jako ze sci-fi filmu, jezdí sám, má v interiéru zahrádku a je vyroben z vesmírných materiálů. A právě proto se mi tento zdrženlivý Francouz moc líbí. A možná právě díky tomuto přístupu je Renault a jeho aliance tím jediným, který na prodeji těchto vozů skutečně vydělává.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků