Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

Lexus se v Asii rozhodl vstoupit do segmentu luxusních minivanů a novou modelovou řadou LM konkurovat klasickým limuzínám.

Žádný rodinný minivan či MPV, ale pořádně vybavený velkoprostorový model, který v mnohém předčí i nejluxusnější limuzíny na trhu. Nový Lexus LM tak cílí na nejbohatší zákazníky, neboť zájem o luxusně vybavené minivany podle všeho v Asii roste. Automobilka chce novinkou dosud neprobádanou část trhu prozkoumat.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Zatímco tedy politici, celebrity a podnikatelé v těchto končinách již využívali pohodlné minivany Toyota Alphard nebo Vellfire, v Lexusu se rozhodli tuto modelovou řadu Toyoty posunout na další úroveň a právě na základě Alphardu postavili mnohem luxusnější LM. A samozřejmě nesměla chybět i typická – v tomto případě ještě obrovitější – maska chladiče jako u dalších modelů Lexusu.

Na barvičky si zřejmě high-end byznysmeni nehrají, takže výrobce bude LM nabízet pouze ve dvou odstínech karoserie – bílé a černé. Kromě standardní sedmimístné konfigurace pak uvede vrcholnou čtyřmístnou verzi, kdy je místo za předními sedadly odděleno stěnou pro maximální soukromí a pohodlí dvou pasažérů vzadu.

Lexus RC F Track Edition dorazil do Česka. Máte-li 3,5 milionu Kč, neváhejte

Lexus RC F Track Edition dorazil do Česka. Máte-li 3,5 milionu Kč, neváhejte

Zmíněná stěna obsahuje zatmívací/stahovací okénko pro případnou komunikaci s řidičem, velkou 26palcovou obrazovku infotainmentu/zábavního systému, audiosystém JBL a řadu přihrádek. Dvojice zadních sedaček či respektive křesel je pochopitelně vyhřívána, odvětrávána, elektricky nastavitelná a nechybí jí masážní funkce.

Mimo jiné ve výbavě nechybí panoramatická střecha nebo lednička dostatečně velká pro dvě lahve šampaňského. Všechny důležité funkce ovládají pasažéři skrze tlačítka či dotykovou obrazovku mezi sedadly.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Varianta LM 350 používá benzinový šestiválec o objemu 3,5 litru, zatímco LM 300h se spoléhá na hybridní ústrojí kombinující 2,5litrový benzinový čtyřválec a elektromotor (stejná jednotka jako v sedanu ES). Volitelný je i pohon všech kol a Lexus zaručil pohodlněji nastavený podvozek vůči standardnímu protějšku Alphard od Toyoty.

Lexus míří s novým LM pouze na trh Číny a další vybraná místa v Asii. V USA ani Evropě automobilka neplánuje model nabízet. I když by nás zajímala, cenovku prozatím neznáme.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků