Lexus LM je konkurencí drahým limuzínám. Výbavou a pohodlím míří na zámožné klienty

Lexus se v Asii rozhodl vstoupit do segmentu luxusních minivanů a novou modelovou řadou LM konkurovat klasickým limuzínám.

Žádný rodinný minivan či MPV, ale pořádně vybavený velkoprostorový model, který v mnohém předčí i nejluxusnější limuzíny na trhu. Nový Lexus LM tak cílí na nejbohatší zákazníky, neboť zájem o luxusně vybavené minivany podle všeho v Asii roste. Automobilka chce novinkou dosud neprobádanou část trhu prozkoumat.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Zatímco tedy politici, celebrity a podnikatelé v těchto končinách již využívali pohodlné minivany Toyota Alphard nebo Vellfire, v Lexusu se rozhodli tuto modelovou řadu Toyoty posunout na další úroveň a právě na základě Alphardu postavili mnohem luxusnější LM. A samozřejmě nesměla chybět i typická – v tomto případě ještě obrovitější – maska chladiče jako u dalších modelů Lexusu.

Na barvičky si zřejmě high-end byznysmeni nehrají, takže výrobce bude LM nabízet pouze ve dvou odstínech karoserie – bílé a černé. Kromě standardní sedmimístné konfigurace pak uvede vrcholnou čtyřmístnou verzi, kdy je místo za předními sedadly odděleno stěnou pro maximální soukromí a pohodlí dvou pasažérů vzadu.

Lexus RC F Track Edition dorazil do Česka. Máte-li 3,5 milionu Kč, neváhejte

Lexus RC F Track Edition dorazil do Česka. Máte-li 3,5 milionu Kč, neváhejte

Zmíněná stěna obsahuje zatmívací/stahovací okénko pro případnou komunikaci s řidičem, velkou 26palcovou obrazovku infotainmentu/zábavního systému, audiosystém JBL a řadu přihrádek. Dvojice zadních sedaček či respektive křesel je pochopitelně vyhřívána, odvětrávána, elektricky nastavitelná a nechybí jí masážní funkce.

Mimo jiné ve výbavě nechybí panoramatická střecha nebo lednička dostatečně velká pro dvě lahve šampaňského. Všechny důležité funkce ovládají pasažéři skrze tlačítka či dotykovou obrazovku mezi sedadly.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Varianta LM 350 používá benzinový šestiválec o objemu 3,5 litru, zatímco LM 300h se spoléhá na hybridní ústrojí kombinující 2,5litrový benzinový čtyřválec a elektromotor (stejná jednotka jako v sedanu ES). Volitelný je i pohon všech kol a Lexus zaručil pohodlněji nastavený podvozek vůči standardnímu protějšku Alphard od Toyoty.

Lexus míří s novým LM pouze na trh Číny a další vybraná místa v Asii. V USA ani Evropě automobilka neplánuje model nabízet. I když by nás zajímala, cenovku prozatím neznáme.

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků