Už i Aston Martin má elektromobil. Rapide E má 610 koní a ujede jen 322 km

Aston Martin už také vstupuje na pole elektromobilů. Zatím však opatrně. Elektrického Rapide E vznikne jen omezený počet kusů.

Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide. Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.

Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide.

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h).

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami. Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola. Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí.

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání.

Kromě nedávné přestavby starého DB6 MkII Volante na elektrický pohon, bude hlavním krokem automobilky vůči elektromobilitě až spuštění produkce modelů jeho nové značky Lagonda, specializující se na luxusní vozy s „nulovými emisemi“.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků