Už i Aston Martin má elektromobil. Rapide E má 610 koní a ujede jen 322 km

Aston Martin už také vstupuje na pole elektromobilů. Zatím však opatrně. Elektrického Rapide E vznikne jen omezený počet kusů.

Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide. Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.

Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide.

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h).

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami. Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola. Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí.

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání.

Kromě nedávné přestavby starého DB6 MkII Volante na elektrický pohon, bude hlavním krokem automobilky vůči elektromobilitě až spuštění produkce modelů jeho nové značky Lagonda, specializující se na luxusní vozy s „nulovými emisemi“.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků