Už i Aston Martin má elektromobil. Rapide E má 610 koní a ujede jen 322 km

Aston Martin už také vstupuje na pole elektromobilů. Zatím však opatrně. Elektrického Rapide E vznikne jen omezený počet kusů.

Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide. Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.

Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide.

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h).

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami. Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola. Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí.

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání.

Kromě nedávné přestavby starého DB6 MkII Volante na elektrický pohon, bude hlavním krokem automobilky vůči elektromobilitě až spuštění produkce modelů jeho nové značky Lagonda, specializující se na luxusní vozy s „nulovými emisemi“.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků