Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Pryč s Aurisem! Hlavní hvězdou na stánku Toyoty je nová Corolla ve verzi Touring Sports.

Po deseti letech Toyota končí s názvem Auris, který pro svůj model nižší střední třídy používala pro účely evropského trhu. Pro nástupce se vrací legendární Corolla. Zatímco hatchback už byl k vidění dříve a my jej ještě před oficiálním přejmenováním sveřepě označovali Aurisem, kombi si svou hlavní premiéru odbývá na pařížském autosalonu.

Říkají mu Corolla Touring Sports. Stejně jako hatchback stojí na modulární platformě TNGA, společně s aktuálním Priusem, modely Camry či Lexusem ES. Ta umožnila postavit ve srovnání s předchůdcem větší auto. Základní objem kufru činí 598 litrů. V nižší střední třídě jeden z nejlepších. Toyota však zároveň slibuje i největší prostor pro nohy zadních cestujících, a sice díky rozvoru náprav 2700 milimetrů (o 61 mm více než u hatchbacku). Tohle byla zatím doména Škody Octavia Combi, která má rozvor 2686 milimetrů a základní objem kufru 610 litrů.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

A půjdete-li se mnou netradičně nejdříve do interiéru, především na zadní sedadla, je to opravdu znát. Prostoru na nohy je v rámci třídního zařazení opravdu hodně, přál bych si jen trochu velkorysejší nabídku v oblasti hlavy. I zavazadelník s praktickými úchyty a dvojitou podlahou svou velikostí a řešením potěší. Kvituji množství a velikost odkládacích prostorů. Například do dveřní kapsy jsou vážně velké a bez problému pojmou velkou PET lahev.

Samotné pojetí interiéru je tradiční. Myslím tím poměrně konzervativní. Corolla coby nejprodávanější auto na světě zná své místo a nechce šokovat, ale spíše dobře sloužit. Vnitřek rozsvítí světlé čalounění a obložení. Ovšem plastová kolébková tlačítka pro zamykání dveří u klik už působí dost archaicky. Potěší proto přehledné ovládání hlavních prvků, byť na inovovaný infotainment bych si musel chvíli zvykat. Před řidičem je nová obrazovka palubního počítače, zobrazující jízdní údaje včetně navigace.

Co se týče designu, přední část samozřejmě sdílí s hatchbackem. Zatímco právě menší verze hraje až na sportovní, výraznou notu, kombi je umírněnější, elegantnější. Nepochybně záměrně. Podobně jako tento záměr sledují u Mercedesu, kde je třída A "in" a nová třída B nechci říct "out", ale o dost konzervativnější.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Na trh Corolla vstoupí se třemi motorizacemi. Základem bude 1.2 Turbo. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v Priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady. Vrcholem je nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků