Paříž 2018 živě: Fotogalerie z prvního dne. Stále je na co koukat!

První den pařížského autosalonu je za námi a jak se dalo čekat, akce jako taková je menší než dříve. Ubylo aut, lidí však rozhodně ne.

Pařížský autosalon, který se vždy na podzim střídá s Frankfurtem, patří hned po Ženevě mezi nejuznávanější evropské automobilové výstavy. Jenže zatímco z dřívějších let si jej pamatuji jako honosnou akci, dnes je situace jiná. Spousta automobilek odřekla účast (oficiálně chybí například Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel či Volkswagen) a od toho se také odvíjí počet vystavených vozů. Je jich málo, mnohem méně v dřívějších letech.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

To ale neznamená, že by se nám přímo z místa pracovalo snadněji. Nehledě na prořídlý zástup vystavovatelů totiž dorazila ohromná spousta novinářů a jak to tak v posledních letech sleduji, přibývá youtuberů a „živých vysílačů“. To jsou lidé, kteří často nehledí kolem sebe, vystačí si s mobilním telefonem a připojením na internet a vyfotit hezkou fotku v zástupu takových kolegů je občas nadlidský výkon.

Paříž 2018: Nové BMW řady 3 má až 374 koní a chytrého asistenta na pokec

Paříž 2018: Nové BMW řady 3 má až 374 koní a chytrého asistenta na pokec

Navzdory menší účasti světových automobilek je rozhodně nač koukat, a nemusejí to být pouze auta luxusních značek. Napjatě jsme čekali na nové BMW řady 3 a také o něm napsali, pod pokličkou se podařilo udržet novou třídu B, zástupce vymírajícího segmentu kompaktních MPV, a ještě nás čeká například třída GLE od Mercedesu či nové BMW X5.

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Osobně jsem nevycházel z údivu i na stáncích mainstreamových výrobců. Kupříkladu Renault prezentoval hned tři obrovské autonomní koncepty EZ (EZ-GO, EZ-PRO, EZ-ULTIMO ) a u těch tedy bylo narváno k prasknutí. Konečně jsem si omrknul také nové Suzuki Jimny, a kdo z vás by očekával jenom plechovou krabičku na kolech, bude příjemně překvapen. Naživo mě ohromil i Peugeot 508 SW, jehož nabídka prostoru pro posádku je sice v porovnání s konkurencí lehce omezená, ale přesto bych o něm uvažoval. Je nádherný!

Francouzské automobilky sdružené ve skupině PSA mají zajímavě rozdělené stánky. V podstatě jde o jeden obří, avšak rozdělený na tři části. Klobouk dolu si zaslouží za to, jak se jim podařilo diferencovat nálady a styly. Zatímco Citroën ukazujíc SUV C5 Aircross je hravý, barevný a vzdušný, DS je uzavřené, tmavé, jako v luxusním baru. Luxusní odnož prezentuje DS 3 Crossback. Peugeot pak atmosférou stojí někde uprostřed.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Rok od roku nás ale nepřestává udivovat, jak se vyšvihují korejské automobilky. Vždyť kdo by od značky Hyundai čekal, že stvoří ryzí ostrý hatchback a ostrý liftback? Pohled do budoucnosti zase nabídnul opulentní koncept Le Fil Rouge. Obrovský kus cesty ušla také Kia, jejíž stánek se točí především kolem modelové řady Ceed. Už to není pouze hatchback a kombi, ale také shooting brake, navíc přiostřený. A nezapomnělo se ani na elektrické Niro, jehož ambasadorem se stane americký herec a dvojnásobný držitel Oscara Robert DeNiro!

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

No a pro ty, kteří nechtějí koukat jenom na auta, je přímo v hale číslo 1 vyhrazen „dětský koutek“. Jde o expozici dánské společnosti Lego. Jejím hlavním tahákem je Bugatti Chiron v životní velikosti, a panečku, to je teda něco! Psali jsme o něm již dříve a už ve videu vypadalo dost „detailně“, naživo je to však naprostá pecka. Postavili jej v Kladně, je poháněno elektricky a obešlo se bez lepení. Až tak je konstrukce pevná.

Zítra pokračujeme!

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků