Na autosalonu v Paříži se premiérově ukazuje také nová vietnamská automobilka VinFast. Představuje hned dvě novinky, které zaujmou jak designem, tak použitou technikou.
VinFast chce být první opravdu velkou automobilkou z Vietnamu, která má navíc ambice prodávat své vozy celosvětově. Vůbec prvními modely je SUV LUX SA2.0 a sedan LUX A2.0. A přestože byste oběma vozům asi tipovali právě asijský původ, doopravdy mají mnohem blíže k evropské automobilové produkci.
Automobilka totiž ke stavbě využila starší techniku BMW, přičemž na designovém směřování vietnamské značky spolupracovalo italské studio Pininfarina. Sedan je tedy postavený na základě minulé generace BMW řady 5, zatímco SUV vychází ze staršího BMW X5. VinFast přitom zdůrazňuje, že obě platformy jsou modifikovány, aby splňovaly poslední bezpečnostní normy po celém světě.
Oba vozy také pohánění jednotky BMW, přesněji přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec – v sedanu s výkonem 130 kW (177 koní), v SUV s výkonem 170 kW (231 koní). Motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a za příplatek bude dostupný i pohon všech kol.
Vzezření vozů je však samozřejmě zcela pozměněno. Kolaborací Vinfastu a Pininfariny prý vzniklo přes 20 studií, z nichž byl nakonec vybrán právě tento designový jazyk pronikající do vzhledu obou vozů. Na SUV i sedanu tak zaujmou úzké LED světlomety, které zasahují až do mřížky chladiče s logem ve tvaru písmena V. Podobná křivka jako na přídi se objevuje rovněž na zádi modelů.
Ačkoliv byl řádně přepracován i interiér, z určitých prvků a dílů lze nadále odhalit původ německého BMW. Největší změnou je ale nový středový panel s velkým 10,4palcovým dotykovým displejem infotainmentu, který používá vlastní rozhraní.
Kromě dvou novinek se VinFast zabývá výrobou elektrických skútrů, do budoucna plánuje uvést elektrický autobus a v rámci licenční výroby bude produkovat i městská vozidla na základě Opelu Karl. Vše je součástí velkého plánu. Nová vietnamská automobilka chce totiž do roku 2025 vyrábět 500.000 vozů a 1.000.000 elektrických skútrů ročně.
Každopádně má VinFast našlápnuto velice dobře. Kromě BMW či Pininfariny využívá automobilka techniku a inženýrské postupy dalších renomovaných značek jako Bosch, Magna nebo Siemens. Své první modely LUX SA2.0 a LUX A2.0 chce uvést na domácí trh již v roce 2019. Zda se VinFast později pokusí vydat i do Evropy, to zatím není jasné.