Paříž 2018: Vietnamský VinFast sází na techniku BMW a design Pininfariny

Na autosalonu v Paříži se premiérově ukazuje také nová vietnamská automobilka VinFast. Představuje hned dvě novinky, které zaujmou jak designem, tak použitou technikou.

VinFast chce být první opravdu velkou automobilkou z Vietnamu, která má navíc ambice prodávat své vozy celosvětově. Vůbec prvními modely je SUV LUX SA2.0 a sedan LUX A2.0. A přestože byste oběma vozům asi tipovali právě asijský původ, doopravdy mají mnohem blíže k evropské automobilové produkci.

Automobilka totiž ke stavbě využila starší techniku BMW, přičemž na designovém směřování vietnamské značky spolupracovalo italské studio Pininfarina. Sedan je tedy postavený na základě minulé generace BMW řady 5, zatímco SUV vychází ze staršího BMW X5. VinFast přitom zdůrazňuje, že obě platformy jsou modifikovány, aby splňovaly poslední bezpečnostní normy po celém světě.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Oba vozy také pohánění jednotky BMW, přesněji přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec – v sedanu s výkonem 130 kW (177 koní), v SUV s výkonem 170 kW (231 koní). Motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a za příplatek bude dostupný i pohon všech kol.

Vzezření vozů je však samozřejmě zcela pozměněno. Kolaborací Vinfastu a Pininfariny prý vzniklo přes 20 studií, z nichž byl nakonec vybrán právě tento designový jazyk pronikající do vzhledu obou vozů. Na SUV i sedanu tak zaujmou úzké LED světlomety, které zasahují až do mřížky chladiče s logem ve tvaru písmena V. Podobná křivka jako na přídi se objevuje rovněž na zádi modelů.  

Paříž 2018: Kia e-Niro chce zaujmout Robertem De Niro a dojezdem 485 km

Paříž 2018: Kia e-Niro chce zaujmout Robertem De Niro a dojezdem 485 km

Ačkoliv byl řádně přepracován i interiér, z určitých prvků a dílů lze nadále odhalit původ německého BMW. Největší změnou je ale nový středový panel s velkým 10,4palcovým dotykovým displejem infotainmentu, který používá vlastní rozhraní.

Kromě dvou novinek se VinFast zabývá výrobou elektrických skútrů, do budoucna plánuje uvést elektrický autobus a v rámci licenční výroby bude produkovat i městská vozidla na základě Opelu Karl. Vše je součástí velkého plánu. Nová vietnamská automobilka chce totiž do roku 2025 vyrábět 500.000 vozů a 1.000.000 elektrických skútrů ročně.

Čínská automobilka Byton se do dvou let chystá na evropský trh. Co nabídne?

Čínská automobilka Byton se do dvou let chystá na evropský trh. Co nabídne?

Každopádně má VinFast našlápnuto velice dobře. Kromě BMW či Pininfariny využívá automobilka techniku a inženýrské postupy dalších renomovaných značek jako Bosch, Magna nebo Siemens. Své první modely LUX SA2.0 a LUX A2.0 chce uvést na domácí trh již v roce 2019. Zda se VinFast později pokusí vydat i do Evropy, to zatím není jasné.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků