Paříž 2018: V luxusním Renaultu EZ-Ultimo řidičům volant do rukou už nepatří

Tohle je nejnovější představa Francouzů o mobilitě budoucnosti. Je zcela autonomní, postrádá jakýkoli klasické ovládací prvky a uvnitř vypadá spíše jako noblesní salónek než tradiční auto.

Studie luxusní limuzíny EZ-Ultimo francouzské automobilky Renault navazuje na dřívější koncepty nazvané EZ-PRO a EZ-GO. Stejně jako předchůdci, také novinka naznačuje, že příští auta mají být elektrická, autonomní, pohodlná, online a v tomto případě navíc i sdílená.

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Kde v tom všem je řidič? Popravdě, nikde. Ultimo bylo navrženo jako noblesní ekvipáž určená k pronájmu pro všechny, kdo bude potřebovat přesun mezi hotelem, letištěm či dovolenkovou destinací, akorát nebude mít chuť zabývat se takovou podružností, jako je řízení.

Že vám to nepřijde normální? Takových nás je více, tedy alespoň do chvíle, než si uvědomíme, že mezi námi může být opravdu dost lidí, kteří se chtějí nechat pouze vozit a nemají potřebu objednávat si klasické taxi i s řidičem.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Právě na tyto cestující míří i Renault EZ-Ultimo, přičemž chce nabídnout prakticky stejné služby, jako tomu bylo v případě konceptů Rolls-Royce 103EX či BMW Vision Next 100, ačkoli druhá ze zmiňovaných studií mohla nabídnout alespoň výsuvný volant a možnost řídit auto manuálně.

Nic takového v Renaultu každopádně nenajdete. Místo tradiční palubní desky jsou zde pouze tři místa pro posádku, čtecí lampičky, ovládání audiosystému a pár tabletů pro ty, kteří budou chtít zjistit, co se děje tam venku za decentně odstíněnými panely.

Konceptem s nejlepším designem se v roce 2016 stal Renault Trezor

Konceptem s nejlepším designem se v roce 2016 stal Renault Trezor

Technické údaje o pohonu, akumulátorech, dojezdu či dynamice, nám Francouzi nenabízí. Pro klientelu výše uvedeného typu dost možná nebudou tyto informace ani podstatné. Pro ně to má být pouze diskrétní přibližovalo z jednoho místa na druhé. Bez starosti o vůz samotný i jeho řízení. Jak připadá taková představa vám?

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků