Paříž 2018: V luxusním Renaultu EZ-Ultimo řidičům volant do rukou už nepatří

Tohle je nejnovější představa Francouzů o mobilitě budoucnosti. Je zcela autonomní, postrádá jakýkoli klasické ovládací prvky a uvnitř vypadá spíše jako noblesní salónek než tradiční auto.

Studie luxusní limuzíny EZ-Ultimo francouzské automobilky Renault navazuje na dřívější koncepty nazvané EZ-PRO a EZ-GO. Stejně jako předchůdci, také novinka naznačuje, že příští auta mají být elektrická, autonomní, pohodlná, online a v tomto případě navíc i sdílená.

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Kde v tom všem je řidič? Popravdě, nikde. Ultimo bylo navrženo jako noblesní ekvipáž určená k pronájmu pro všechny, kdo bude potřebovat přesun mezi hotelem, letištěm či dovolenkovou destinací, akorát nebude mít chuť zabývat se takovou podružností, jako je řízení.

Že vám to nepřijde normální? Takových nás je více, tedy alespoň do chvíle, než si uvědomíme, že mezi námi může být opravdu dost lidí, kteří se chtějí nechat pouze vozit a nemají potřebu objednávat si klasické taxi i s řidičem.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Právě na tyto cestující míří i Renault EZ-Ultimo, přičemž chce nabídnout prakticky stejné služby, jako tomu bylo v případě konceptů Rolls-Royce 103EX či BMW Vision Next 100, ačkoli druhá ze zmiňovaných studií mohla nabídnout alespoň výsuvný volant a možnost řídit auto manuálně.

Nic takového v Renaultu každopádně nenajdete. Místo tradiční palubní desky jsou zde pouze tři místa pro posádku, čtecí lampičky, ovládání audiosystému a pár tabletů pro ty, kteří budou chtít zjistit, co se děje tam venku za decentně odstíněnými panely.

Konceptem s nejlepším designem se v roce 2016 stal Renault Trezor

Konceptem s nejlepším designem se v roce 2016 stal Renault Trezor

Technické údaje o pohonu, akumulátorech, dojezdu či dynamice, nám Francouzi nenabízí. Pro klientelu výše uvedeného typu dost možná nebudou tyto informace ani podstatné. Pro ně to má být pouze diskrétní přibližovalo z jednoho místa na druhé. Bez starosti o vůz samotný i jeho řízení. Jak připadá taková představa vám?

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 141 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků