Paříž 2018: V luxusním Renaultu EZ-Ultimo řidičům volant do rukou už nepatří

Tohle je nejnovější představa Francouzů o mobilitě budoucnosti. Je zcela autonomní, postrádá jakýkoli klasické ovládací prvky a uvnitř vypadá spíše jako noblesní salónek než tradiční auto.

Studie luxusní limuzíny EZ-Ultimo francouzské automobilky Renault navazuje na dřívější koncepty nazvané EZ-PRO a EZ-GO. Stejně jako předchůdci, také novinka naznačuje, že příští auta mají být elektrická, autonomní, pohodlná, online a v tomto případě navíc i sdílená.

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

Kde v tom všem je řidič? Popravdě, nikde. Ultimo bylo navrženo jako noblesní ekvipáž určená k pronájmu pro všechny, kdo bude potřebovat přesun mezi hotelem, letištěm či dovolenkovou destinací, akorát nebude mít chuť zabývat se takovou podružností, jako je řízení.

Že vám to nepřijde normální? Takových nás je více, tedy alespoň do chvíle, než si uvědomíme, že mezi námi může být opravdu dost lidí, kteří se chtějí nechat pouze vozit a nemají potřebu objednávat si klasické taxi i s řidičem.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Právě na tyto cestující míří i Renault EZ-Ultimo, přičemž chce nabídnout prakticky stejné služby, jako tomu bylo v případě konceptů Rolls-Royce 103EX či BMW Vision Next 100, ačkoli druhá ze zmiňovaných studií mohla nabídnout alespoň výsuvný volant a možnost řídit auto manuálně.

Nic takového v Renaultu každopádně nenajdete. Místo tradiční palubní desky jsou zde pouze tři místa pro posádku, čtecí lampičky, ovládání audiosystému a pár tabletů pro ty, kteří budou chtít zjistit, co se děje tam venku za decentně odstíněnými panely.

Konceptem s nejlepším designem se v roce 2016 stal Renault Trezor

Konceptem s nejlepším designem se v roce 2016 stal Renault Trezor

Technické údaje o pohonu, akumulátorech, dojezdu či dynamice, nám Francouzi nenabízí. Pro klientelu výše uvedeného typu dost možná nebudou tyto informace ani podstatné. Pro ně to má být pouze diskrétní přibližovalo z jednoho místa na druhé. Bez starosti o vůz samotný i jeho řízení. Jak připadá taková představa vám?

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků