Paříž 2018: Shelby je zpátky! Series 2 může mít přes 800 koní

Carroll Shelby se musí na obláčku tetelit blahem. Jeho roadster Series 1 z konce devadesátých let dostal nástupce, který společnost Shelby American nyní vystavuje na pařížském autosalonu.

Pokud hledáte pádný důkaz toho, jak moc se automobilový svět poslední dobou změnil, asi nejlepším příkladem jsou poslední autosalony včetně toho pařížského. Právě město nad Seinou je aktuálně ignorováno docela vysokým počtem automobilových výrobců, převládajícími novinkami jsou hybridy či elektromobily a po autech, jako je Series 2 od Shelby American, skoro neštěkne ani pes.

Je to docela smutná podívaná, pokud máte rádi manuály, atmosférické motory, více válců či jízdní zážitky neředěné elektronikou. Na druhou stranu můžeme být rádi, že zde pořád existuje možnost vybrat si auta stavěná podle starých pravidel, tedy samozřejmě v případě, že po nich toužíte a máte na ně.

Ford Mustang Shelby GT350 má po faceliftu. Tvář si nechal původní

Ford Mustang Shelby GT350 má po faceliftu. Tvář si nechal původní

Ze stejného ranku je i zmiňovaný roadster Shelby, který se po stylistické stránce téměř neliší od svého předchůdce vyráběného v letech 1998 až 2005. A proč ho chtít? Je to docela prosté. Příští majitel si může vybrat, jestli bude chtít karoserii z hliníku, karbonu nebo titanu.

Základním stavebním prvkem auta je každopádně původní hliníkový monokok, ke kterému vám americká firma přidá kompletně přepracované moderní zavěšení a brzdový systém zahrnující šestipístkové třmeny u každého devatenáctipalcového kola nazutého do pneumatiky Michelin Pilot Cup 2.

Zatímco původní auto Series 1 bylo poháněno čtyřlitrovým osmiválcem DOHC Aurora o výkonu 324 koní a vůz vážil pouhých 1202 kg, novinka je na tom po stránce výkonové hmotnosti i dynamiky na míle dál. Výrobce slibuje (podle použitého motoru) až o 12 procent nižší hmotnost, přičemž základními pohonnými jednotkami jsou motory 427 Windsor nebo 427 FE.

Shelby s turbínou měl 1300 koní. K výhře mu však nepomohl ani podvod

Shelby s turbínou měl 1300 koní. K výhře mu však nepomohl ani podvod

Pokud vám nedělá problém přepočítávání z krychlových palců na litry, asi už víte, že jde o sedmilitrové osmiválce, ještě lepší ale je, že Shelby American z nich dokáže pomocí kompresorů vydolovat buď 432 kW, tedy 588 koní anebo až 596 kW, což znamená, že pomocí plynu a zadních kol můžete krotit 811 koní.

Produkce Shelby Series 2 odstartovala letos v červnu a firma nemá v plánu vyrobit více než čtyři auta ročně. Cenou se nepochlubila, je ale zřejmé, že supersport pro staromilce nebude z levného kraje.

Ford F-150 Super Snake či rozšířený Mustang: U Shelby mají napilno

Ford F-150 Super Snake či rozšířený Mustang: U Shelby mají napilno

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků