Paříž 2018 není jen o novinkách. Můžete se vydat i na bájnou cestu!

Na minulém autosalonu v Paříži jsem byl nadšen z výstavy filmových aut, letos organizátoři zvou na doslova bájnou cestu. A stála za to!

Již ve včerejším článku jsem zmiňoval, že je letošní pařížský autosalon o dost menší než ten minulý. Chybí zde spousta předních evropských automobilek, těch opravdu žhavých novinek je pomálu, a proběhnout ty nejdůležitější stánky vám ani nezabere moc času. Paříž ale nebývá pouze o nových autech, ale i těch historických. A často i těch nejikoničtějších.

Fotogalerie: Filmová auta znova září v Paříži. To je podívaná!

Fotogalerie: Filmová auta znova září v Paříži. To je podívaná!

Důkazem budiž výstava s názvem Routes Mythiques, kterou naleznete v přízemí pavilonu číslo 5. Hned pod expozicemi značek BMW, Mercedes-Benz a podobně. V době mé návštěvy tam nebyl nával, takže jsem si mohl nerušeně prohlédnout padesátku ikonických aut mapujících historii nejenom francouzského automobilismu a dvacet motocyklů k tomu.

Expozice není velká, je možné ji proběhnout za pár minut, to se ale snad žádnému motoristickému fanouškovi nestane. Bájná pouť začíná na konci devatenáctého století a končí v současnosti loňskými koncepty Peugeot Instinct a Renault Symbioz. Spousta exemplářů pochází přímo z depozitářů francouzských automobilek a jsou v naprosto bezvadném stavu.

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Jenom o Francouzech to ale není. Jinak bych se snad na deset minut nemohl zastavit u Lamborghini Countach LP5000S QV z roku 1987, vysněného auta spousty kluků. Ani to ale nebyl vůz, před kterým jsem stál nejdéle. Tím byl originální Peugeot 405 T16 Ariho Vatanena, jehož jízdu na vrchol hory Pikes Peak jste jistě viděli v legendárním snímku Climb Dance. Mimochodem, krátký film v příštím roce oslaví třicet let od vydání!

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek