Paříž 2018: Kia e-Niro chce zaujmout Robertem De Niro a dojezdem 485 km

Svou evropskou premiéru si na autosalonu v Paříži odbyla i elektrická Kia e-Niro. Zákazníky na starém kontinentu bude chtít zaujmout hlavně slušným dojezdem na jedno nabití.

Kia dále rozšiřuje nabídku variant svého crossoveru Niro a po uvedení hybridních pohonů nyní představuje evropskému publiku i plně elektrickou verzi s označením e-Niro. Korejská automobilka si přitom věří a svou novinku nazývá jedním s nejschopnějších elektromobilů zanedlouho prodávaných v Evropě.

Jako ambasadora pro nový elektromobil si Kia dokonce obstarala americkou hvězdu pořádného kalibru s tím nejlepším příjmením. Model totiž bude propagovat a v reklamách vtipně vyzdvihovat právě oscarový herec Robert De Niro.

Kia Sportage po faceliftu má české ceny. Na kolik přijde dieselový mild-hybrid?

Kia Sportage po faceliftu má české ceny. Na kolik přijde dieselový mild-hybrid?

Po stránce designu má elektrické e-Niro zaslepenou mřížku chladiče, kdy zrovna na přídi v tomto místě naleznete pod odklopnými dvířky i zástrčku pro nabíjení. Mezi další odlišnosti patří i nové LED lampy pro denní svícení v bocích nárazníku, světle modré detaily na karoserii nebo přepracovaný zadní nárazník.

Uvnitř pokračuje vlna modrých detailů a normální páku převodovky na středovém tunelu vystřídal otočný volič. Absencí klasické převodovky vzniklo mezi sedačkami více místa, které e-Niro využívá jako odkládací prostory. Sedmipalcový přístrojový štít poté dokáže ukazovat obvyklé informace i podrobnosti o práci elektrického ústrojí.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

e-Niro bude nabízeno ve dvou specifikacích a pokaždé jen s pohonem předních kol. Výkonnější varianta dostane elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž zrychlí na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Tato verze využije akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, který podle metodiky WLTP zajistí dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití.

Kia nicméně zmiňuje, že v případě městského testovacího cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km. S rychlonabíječkou o výkonu 100 kW pak akumulátor o kapacitě 64 kWh dobijete na 80 % za 54 minut.

Minitest Kia Rio 1.0 T-GDI GT Line: Pan Včelka

Minitest Kia Rio 1.0 T-GDI GT Line: Pan Včelka

Slabší varianta e-Niro využije elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm. S ním vůz zrychlí na na 100 km/h za 9,8 sekundy. Kapacita bateriového modulu je však také nižší, a to na hodnotě 39,2 kWh. Po úplném nabití tak máte k dispozici dojezd 312 kilometrů. Přesnou dobu nabití u slabší verze ale Kia zatím neupřesňuje.

Elektrické Niro nabídne i řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti vozidla. Nebude tak chybět systém rekuperace energie při brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Systémy CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Kia nezapomíná dodat, že na e-Niro se bude standardně vztahovat sedmiletá záruka (s omezením na 150.000 km), která zahrne i životnost akumulátoru a elektromotoru. Se zahájením prodeje se počítá na konec letošního roku. Už v listopadu bychom přitom měli na e-Niro zahlédnout reklamy s Robertem De Niro.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků