Paříž 2018: Kia e-Niro chce zaujmout Robertem De Niro a dojezdem 485 km

Svou evropskou premiéru si na autosalonu v Paříži odbyla i elektrická Kia e-Niro. Zákazníky na starém kontinentu bude chtít zaujmout hlavně slušným dojezdem na jedno nabití.

Kia dále rozšiřuje nabídku variant svého crossoveru Niro a po uvedení hybridních pohonů nyní představuje evropskému publiku i plně elektrickou verzi s označením e-Niro. Korejská automobilka si přitom věří a svou novinku nazývá jedním s nejschopnějších elektromobilů zanedlouho prodávaných v Evropě.

Jako ambasadora pro nový elektromobil si Kia dokonce obstarala americkou hvězdu pořádného kalibru s tím nejlepším příjmením. Model totiž bude propagovat a v reklamách vtipně vyzdvihovat právě oscarový herec Robert De Niro.

Kia Sportage po faceliftu má české ceny. Na kolik přijde dieselový mild-hybrid?

Kia Sportage po faceliftu má české ceny. Na kolik přijde dieselový mild-hybrid?

Po stránce designu má elektrické e-Niro zaslepenou mřížku chladiče, kdy zrovna na přídi v tomto místě naleznete pod odklopnými dvířky i zástrčku pro nabíjení. Mezi další odlišnosti patří i nové LED lampy pro denní svícení v bocích nárazníku, světle modré detaily na karoserii nebo přepracovaný zadní nárazník.

Uvnitř pokračuje vlna modrých detailů a normální páku převodovky na středovém tunelu vystřídal otočný volič. Absencí klasické převodovky vzniklo mezi sedačkami více místa, které e-Niro využívá jako odkládací prostory. Sedmipalcový přístrojový štít poté dokáže ukazovat obvyklé informace i podrobnosti o práci elektrického ústrojí.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

e-Niro bude nabízeno ve dvou specifikacích a pokaždé jen s pohonem předních kol. Výkonnější varianta dostane elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž zrychlí na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Tato verze využije akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, který podle metodiky WLTP zajistí dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití.

Kia nicméně zmiňuje, že v případě městského testovacího cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km. S rychlonabíječkou o výkonu 100 kW pak akumulátor o kapacitě 64 kWh dobijete na 80 % za 54 minut.

Minitest Kia Rio 1.0 T-GDI GT Line: Pan Včelka

Minitest Kia Rio 1.0 T-GDI GT Line: Pan Včelka

Slabší varianta e-Niro využije elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm. S ním vůz zrychlí na na 100 km/h za 9,8 sekundy. Kapacita bateriového modulu je však také nižší, a to na hodnotě 39,2 kWh. Po úplném nabití tak máte k dispozici dojezd 312 kilometrů. Přesnou dobu nabití u slabší verze ale Kia zatím neupřesňuje.

Elektrické Niro nabídne i řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti vozidla. Nebude tak chybět systém rekuperace energie při brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Systémy CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Kia nezapomíná dodat, že na e-Niro se bude standardně vztahovat sedmiletá záruka (s omezením na 150.000 km), která zahrne i životnost akumulátoru a elektromotoru. Se zahájením prodeje se počítá na konec letošního roku. Už v listopadu bychom přitom měli na e-Niro zahlédnout reklamy s Robertem De Niro.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků