Paříž 2018: Dacia Duster povýšila, dostala 1.3 TCe se 150 koni od Mercedesu

Rumunská značka možná produkuje levná auta, nově se však může pochlubit přeplňovaným čtyřválcem, který si našel cestu pod kapotu Dusteru přes vývojové oddělení třícípé hvězdy.

Otázka „co mají společné Dacia a Mercedes?“ může na první pohled vypadat jako začátek zajímavého vtipu a dost možná by někdo nějaké humorné pojítko i našel, nicméně tohle vážně není anekdota. Rumunská značka dostala v rámci partnerství mateřské firmy Renault-Nissan s německým koncernem Daimler zbrusu nový agregát, který byste našli kromě jiného i mezi předními koly aktuálního Mercedesu třídy A a nově představené třetí generace třídy B.

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Abychom náhodou nezaváděli, měli bychom dodat, že turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka není dílem pouze německých inženýrů, ale na jeho vývoji se stejnou měrou podíleli také lidé od Renaultu. A protože navrhnout a vyvinout pohonnou jednotku není levná záležitost, není divu, že se obě zmiňované firmy snaží masivním nasazením agregátu do různých modelů co nejvíce rozmělnit náklady s tím spojené.

Kromě Mercedesů se tento motor nově objevil i nad přední nápravou Nissanu Qashqai, nějaký ten pátek se už montuje do Scenicu a Meganu a zcela nepochybně bude pohánět i chystanou novou generaci Renaultu Clio. Ale zpátky k Dacii…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Pokud jde o benzínové motory, Duster byl až dosud poháněný buď atmosférickou šestnáctistovkou anebo downsizingovou přeplňovanou dvanáctistovkou. Právě obě pohonné jednotky teď nahradí zmiňovaný čtyřválec 1.3 TCe, přičemž k mání bude ve dvou výkonových variantách.

Slabší verze nabídne 130 koní a nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů, zatímco výkonnější provedení bude mít 150 koní a k tomu přidá maximální točivý moment 250 newtonmetrů. Rádi bychom samozřejmě přidali rovněž data o dynamice nebo spotřebě, Dacia však přesnější informace prozatím drží pod pokličkou. Dlouho bychom ale čekat neměli.

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Duster s novými motory a pohonem všech kol by mělo být možné objednat už během několika následujících týdnů, zatímco čtyřkolky budou k mání až později. Kdy přesně, momentálně nevíme, ale mělo by to být někdy v polovině příštího roku.

Kromě přepracované palety pohonných jednotek Dacia vylepší rovněž multimediální rozhraní. Ke konci letošního roku tak bude k dispozici modernější systém MediaNav Evolution, který bude kompatibilní a Apple CarPlay i Android Auto, ale zvládne i spoustu dalších aplikací, jako je třeba Waze, WhatsApp a Spotify.

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků