9. místo: Dacia Duster - 4885 kusů

9. místo: Dacia Duster - 4885 kusů

Nabídkou motorů Dacie Duster, nejen u nás jednoho z nejlevnějších SUV, se momentálně prohnal inovační vítr. Motor 1.6 SCe, atmosférická jednotka s vícebodovým vstřikováním svou kariéru končí. Novou základní jednotkou se tak stává motor TCe o výkonu 74 kW (100 koní). Dacia

Nabídkou motorů Dacie Duster, nejen u nás jednoho z nejlevnějších SUV, se momentálně prohnal inovační vítr. Motor 1.6 SCe, atmosférická jednotka s vícebodovým vstřikováním svou kariéru končí. Novou základní jednotkou se tak stává motor TCe o výkonu 74 kW (100 koní). | Dacia

9. místo: Dacia Duster - 4885 kusů
Nabídkou motorů Dacie Duster, nejen u nás jednoho z nejlevnějších SUV, se momentálně prohnal inovační vítr. Motor 1.6 SCe, atmosférická jednotka s vícebodovým vstřikováním svou kariéru končí. Novou základní jednotkou se tak stává motor TCe o výkonu 74 kW (100 koní). Dacia
22
Fotogalerie

Paříž 2018: Dacia Duster povýšila, dostala 1.3 TCe se 150 koni od Mercedesu

Rumunská značka možná produkuje levná auta, nově se však může pochlubit přeplňovaným čtyřválcem, který si našel cestu pod kapotu Dusteru přes vývojové oddělení třícípé hvězdy.

Otázka „co mají společné Dacia a Mercedes?“ může na první pohled vypadat jako začátek zajímavého vtipu a dost možná by někdo nějaké humorné pojítko i našel, nicméně tohle vážně není anekdota. Rumunská značka dostala v rámci partnerství mateřské firmy Renault-Nissan s německým koncernem Daimler zbrusu nový agregát, který byste našli kromě jiného i mezi předními koly aktuálního Mercedesu třídy A a nově představené třetí generace třídy B.

Abychom náhodou nezaváděli, měli bychom dodat, že turbodmychadlem přeplňovaná třináctistovka není dílem pouze německých inženýrů, ale na jeho vývoji se stejnou měrou podíleli také lidé od Renaultu. A protože navrhnout a vyvinout pohonnou jednotku není levná záležitost, není divu, že se obě zmiňované firmy snaží masivním nasazením agregátu do různých modelů co nejvíce rozmělnit náklady s tím spojené.

Kromě Mercedesů se tento motor nově objevil i nad přední nápravou Nissanu Qashqai, nějaký ten pátek se už montuje do Scenicu a Meganu a zcela nepochybně bude pohánět i chystanou novou generaci Renaultu Clio. Ale zpátky k Dacii…

Pokud jde o benzínové motory, Duster byl až dosud poháněný buď atmosférickou šestnáctistovkou anebo downsizingovou přeplňovanou dvanáctistovkou. Právě obě pohonné jednotky teď nahradí zmiňovaný čtyřválec 1.3 TCe, přičemž k mání bude ve dvou výkonových variantách.

Slabší verze nabídne 130 koní a nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů, zatímco výkonnější provedení bude mít 150 koní a k tomu přidá maximální točivý moment 250 newtonmetrů. Rádi bychom samozřejmě přidali rovněž data o dynamice nebo spotřebě, Dacia však přesnější informace prozatím drží pod pokličkou. Dlouho bychom ale čekat neměli.

Duster s novými motory a pohonem všech kol by mělo být možné objednat už během několika následujících týdnů, zatímco čtyřkolky budou k mání až později. Kdy přesně, momentálně nevíme, ale mělo by to být někdy v polovině příštího roku.

Kromě přepracované palety pohonných jednotek Dacia vylepší rovněž multimediální rozhraní. Ke konci letošního roku tak bude k dispozici modernější systém MediaNav Evolution, který bude kompatibilní a Apple CarPlay i Android Auto, ale zvládne i spoustu dalších aplikací, jako je třeba Waze, WhatsApp a Spotify.

 

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud