Foto: Peugeot

| Foto: Peugeot

 Foto: Peugeot

| Foto: Peugeot

 Foto: Peugeot

| Foto: Peugeot

Renault Zoe

Renault Zoe

224
Fotogalerie

Autosalon Paříž 2010: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Peugeot 508

Model s označením 508 vrací do palety nabízených modelů Peugeot kód začínající číslem 5 po dlouhých dekádách. Zatím posledním představitelem byl typ 505 dodávaný s karoseriemi sedan a kombi a vyráběný s karoseriemi sedan a kombi. Nový Peugeot 508 nahrazuje nejen střední řadu 407, ale také velký sedan 607, jenž tedy zatím nedostane plnohodnotného následníka. Pravdou ovšem je, že poměrně rozložitý Peugeot 508 se této limuzíně v ledasčem vyrovná...

Přední část typu 508 (dodáván bude jako sedan a kombi SW) demonstruje vývoj nejnovějších stylových znaků Peugeotu, který odstartoval koncept SR1 s „plovoucí“ mřížkou chladiče a výraznými protáhlými světlomety využívajícími technologii LED. Podobně vzadu vystupují z kapoty sedanu tři červené části světel maskující tři řady LED, SW využívá motiv „zahnutého“ světla s červenou světelnou lištou kolem, která se rozsvítí po zapnutí světel.

Pod kapotou najdeme vesměs malolitrážní, přeplňované motory s přímým vstřikováním plnící bez výjimek emisní normu Euro 5.

I-508_1007PC001.jpg I-508_1007PC002.jpg I-508_1007PC003.jpg

Tip: Podrobné představení Peugeotu 508 hledejte zde.

Peugeot 3008 Hybrid4

Dosud měli motoristé při výběru auta s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva prakticky dvě možnosti: vznětový motor a hybridní ústrojí se zážehovým spalovacím motorem. Peugeot však právě uvádí svůj nový model 3008 Hybrid4 kombinující poprvé v novodobé historii automobilu dieselový motor s elektromotorem.

Dvoulitrová jednotka HDI je naladěna na 163 koní (120 kW) a 300 Nm točivého momentu, elektromotor přidává v extrému až 37 koní (27 kW) a až 200 Nm. Standardně však poskytuje 27 koní a 100 Nm.

Kromě toho, že se Peugeot 3008 Hybrid4 má vyznačovat vynikající spotřebou, nabídne zároveň pohon všech kol. Přední nápravu žene diesel a tu zadní oddělený elektromotor - podobné řešení známe z hybridního Lexusu RX. Spalovací jednotka je opatřena soustavou start/stop druhé generace a regenerativním brzděním a spřažena s elektronicky řízenou automatickou převodovkou s šesti stupni a možností sekvenčního řazení.

Peugeot 3008 Hybrid 2.jpg Peugeot 3008 Hybrid 6.jpg Peugeot 3008 Hybrid 5.jpg

Tip: Podrobnější specifikace a další snímky 3008 Hybrid4 najdete zde.

Peugeot HR1

Studie Peugeot HR1 je určena především pro městský provoz a jako správný „crossover“ v sobě kloubí prvky z řady různých kategorií od kupé až po SUV a je zaměřen na „mladé řidiče s aktivním stylem života“. Model HR1 je dlouhý pouze 3 670 mm, což je o dobrých 300 méně než třeba Ford Fiesta. Karoserie vozu nese řadu prvků současného stylistického jazyka Peugeotu včetně „plovoucí“ masky chladiče a specifických předních světlometů, jež jsme poprvé viděli na studii SR1. Až nad zadní okno sestupuje dvojice zajímavých ližin, připomínající střechu RCZ Coupé, a boční dveře se díky elektromotorům vyklápí směrem vpřed.

Interiér působí výrazně futuristicky a jeho přední sedadla jsou oddělena průběžnou středovou konzolí. Zadní sedadla jsou spíše nouzová a lze je sklápět do prostoru za předními opěradly, čímž naroste objem zavazadlového prostoru s plochou podlahou ze základních 180 litrů až na 734 l. Peugeot pro tento prototyp vyvinul specifickou sadu ovladačů rádia, navigace a klimatizace umístěnou na dlouhém sloupku volantu s tlustým věncem připomínajícím spíše obdélník než kolo.

Peugeot HR1 30.JPG Peugeot HR1 32.JPG Peugeot HR1 33.JPG

Tip: Více ke konceptu Peugeot HR1 najdete zde.

Peugeot EX1

Stánek Peugeotu bude v Paříži ozdoben studií sportovního elektromobilu EX1. Nese jednoduché označení EX1 a má za úkol oslavit 200. výročí založení značky Peugeot. Pravdou je, že rodina Peugeotových začínala v roce 1810 tím, že přestavěla svůj mlýn na továrnu na válcovanou ocel, to však nic nemění na tom, že právě značka nesoucí od roku 1850 ve svém znaku typického lva patřila v závěru 19. století k průkopníkům automobilů.

Při prvním pohledu na novou studii můžeme nabýt dojmu, že Batman má zas konečně v čem jezdit. Jde o dosti odvážný, poněkud futuristicky pojatý koncept výkonného elektromobilu, jenž má podle svých tvůrců ukázat „vzrušující schopnosti elektrické energie“. Výrazně kapkovitá silueta karoserie nese řadu prvků moderního stylistického jazyka Peugeotu, který jsme zaznamenali třeba na letošní studii SR1, ale těšit se na něj můžeme i v nové sériové řadě 508.

Za pozornost stojí především „vznášející se“ maska chladiče a ladné, splývavé linie. Řidič i jeho spolujezdec nastupují do interiéru vzad otevíranými dveřmi, jež poněkud nezvykle nesou anatomicky tvarovaná sedadla. Studie Peugeot EX1 postrádá čelní sklo (jeho úlohu suplují decentně skryté větrné štítky), díky čemuž je vysoká jen 900 mm. Karoserie je široká 1 770 mm a vyrobena je z uhlíkových kompozitů pro snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti.

Peugeot EX1 01.jpg Peugeot EX1 13.jpg Peugeot EX1 14.jpg

Tip: Vše o konceptu Peugeot EX1 hledejte zde.

Porsche 911 Carrera GTS

Myslíte si, že v rámci řady 911 už Porsche nemá co nového vymyslet? Máte pravdu, ale to neznamená, že nemůže již vymyšlené zkombinovat. A tak se zrodil i nový model 911 Carrera GTS, který se vyznačuje především použitím o 44 mm rozšířené karoserie modelu Carrera 4 a klasického zadního náhonu se zvětšeným rozchodem kol.

Není to však zdaleka jediná úprava. GTS se od ostatních devětsetjedenáctek odlišuje také dalšími vzhledovými detaily. Vůz je vybaven černě lakovanými 19" koly RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku, které připomínají modely Porsche let dávno minulých, na zadní nápravě jsou tato kola navíc obuta do širších pneumatik o rozměrech 305/30 R19. Mezi další vizuální specifika patří rovněž přední část s černě lakovaným spodním spoilerem, černě lakované boční prahy a v závislosti na barvě vozu černé, nebo stříbrné nápisy Carrera GTS na dveřích a víku motoru na zadní části vozu. Černě lakovaný je také prostor mezi koncovkami výfuku na zádi. „Svůj” je i sportovní výfukový systém s dvěma páry koncovek, z nichž jsou vnější nalakovány černou barvou a vnitřní leštěné.

Porsche 911 Carrera GTS 2011 01.jpg Porsche 911 Carrera GTS 2011 02.jpg Porsche 911 Carrera GTS 2011 03.jpg

Tip: Podrobnější představení Carrery GTS najdete zde.

Porsche 911 Speedster 2011

Porsche chce tímto dílem oslavit čtvrtstoletí, jež letos uplyne od zahájení provozu vlastního individualizačního programu Porsche Exclusive. Nová řada Porsche 911 Speedster je přitom teprve třetím Speedsterem 911 v řadě a navazuje na modely představené v letech 1988 a 1993. Série bude omezena na 356 vozů, což odkazuje na první typ 356 Speedster z roku 1953. Většina z těchto vozů poputuje na severoamerické trhy, premiéra je přesto naplánována na blížící se autosalon v Paříži, kde se světu představí ve společnosti příbuzného modelu 911 Carrera GTS.

Novinka se pokouší adoptovat siluetu bezmála šedesát let starého originálu, k čemuž pomohlo také použití o 44 mm sníženého čelního skla v porovnání se zvyklostmi stávající řady 911. Citelně rozšířená zadní část karoserie byla naroubována z verze 911 Carrera 4S. Rozměrné plastové víko za sedadly nese dva „hrby“, poprvé použité u první 911 Speedster v roce 1988 (série 964), a ukrývá plátěnou, manuálně ovládanou střechu.

Porsche 911 Speedster 1.jpg Porsche 911 Speedster 2.jpg Porsche 911 Speedster 3.jpg

Tip: Více detailů o novém Speedsteru najdete zde.

Range Rover Evoque

O novém, na první pohled tak trochu polovičatém Range Roveru jménem Evoque jste se u nás mohli dočíst hned po jeho červencovém odhalení a k vidění už byla i první videa. Šlo však pouze o jakési odhalení, do žádných detailů se tehdy Land Rover nepustil. Skutečnou veřejnou premiéru vozu si totiž nechal až na pařížský autosalon a jen týden před jeho začátkem nás se svou novinkou podrobněji představil. Tak se konečně pojďme podívat, co nový Evoque nabídne.

Výrobce novou řadu označuje jako „cross coupé“ a jde prý o duchovního nástupce prvního Range Roveru, který byl rovněž třídveřový. Evoque má paletě Range Rover pomoci snížit průměrné hladiny emisí CO2, proto bude ve standardu dodáván s moderními motory a předním pohonem. V blízké budoucnosti se můžeme těšit též na praktičtější, pětidveřové provedení.

Na prvních snímcích interiéru vidíme kožené čalounění s kontrastním, zdvojeným stehováním, Jaguarem inspirovaný otočný volič automatické převodovky, elektrickou parkovací brzdu nebo tlačítky ovládanou soustavu Terrain Response známou ze starších Land Roverů i Range Roverů. Audiosoustava Meridian se sedmnácti reproduktory s rozměrným, osmipalcovým displejem (řidič a spolujezdec na něm mohou zároveň sledovat různé výjevy) bude schopna propojení s různými zařízeními včetně telefonů nebo iPodu. 

K mání bude škála zážehových a vznětových motorů a všechny verze mají být pro snížení emisí standardně doplněny řízeným zhášením motoru start/stop a elektrickým posilovačem řízení EPAS.

Range Rover Evoque detail 15.jpg Range Rover Evoque detail 16.jpg Range Rover Evoque detail 17.jpg

Tip: Přečtěte si více o novém Range Roveru Evoque, nezapomeňte ani shlédnout první jízdní video.

Renault Laguna 2011 facelift

Pohlédněte do tváře další pařížské novince, Renaultu Laguna liftback a kombi pro modelový rok 2011. A když říkáme do tváře, myslíme to obrazně jen z části, klíčový prvek faceliftu totiž dodal Laguně poněkud lidštější tvář.

Oním prvkem jsou přední světlomety, které mají ve své horní části něco, co vypadá jako obočí. Ty navazují na přepracovaný přední nárazník a upravenou masku chladiče. Tím také významnější vzhledové změny končí, dále se lze spolehnout jen na obvyklé detaily ve stylu občerstvené nabídky litých kol, upravených materiálů v interiéru nebo nových variant obložení palubní desky a čalounění sedadel.

I technika se dočká pár menších vylepšení. Víme, že vůz bude poctěn úspornější verzí dieselového motoru 1,5 dCi (zatím vyjádřeno jen nepodstatnými emisemi CO2 ve výši 120 g/km) a známý renaultí systém řízení všech kol 4Control bude nově k dispozici i ke kasovním trhákům, dieselovým motorům dCi s výkonem 130 a 150 koní.

Renault Laguna 2011 facelift 01.jpg Renault Laguna 2011 facelift 03.jpg Renault Laguna 2011 facelift 05.jpg 
Renault Laguna s faceliftem pro rok 2011

Renault Twingo Miss Sixty

Ano, už bylo načase, aby někdo zdůraznil, že malá auta jsou zkrátka určena pro něžnější součásti našeho bytí. Automobilka Renault však nyní spojila síly s italskou značkou dámského oblečení a v Paříži představí svoji studii Twingo Miss Sixty, jež se do omezené sériové výroby dostane ještě během letošního podzimu.

Vozy budou k mání v barvách růžové Bohemian a perleťové černé s černými zpětnými zrcátky, uvnitř se mají vyznačovat něžně růžovým stehováním koženého čalounění sedadel a volantu a „budíků“ tachometru a otáčkoměru, jež disponují rámečky vyvedenými ve stejném odstínu jako otočné ovladače ventilace.

Pro další detaily a ceny si musíme počkat až na autosalon v Paříži.   

Renault Twingo MIss Sixty 03.jpg Renault Twingo MIss Sixty 04.jpg Renault Twingo MIss Sixty 06.jpg

Tip: Více snímků růžového Twinga Miss Sixty najdete zde.

Renault Zoe 2010

Od prvního pohledu na tento koncept je zjevné, že před sebou vidíme něco produkci velmi blízkého, jen pár futuristických prvků se do výroby očividně nehodí. Celé dílo pochází z per Laurense van der Ackera a Yanna Jarsalleho, což by se mohlo zdát nepodstatnou informací, pokud bychom ovšem nevěděli, že oba pánové mají na starosti vývoj nového Clia. Sama automobilka navíc udává Zoe jako příklad nové vizuální identity značky, chce prý nabídnout své vozy v emotivnějším a přitažlivějším balení. Zoe tak ukazuje, jakou cestou se chce automobilka vydat, a nemůže být pochyb o tom, že před sebou máme předobraz další generace Clia.

Podle zákulisních informací bude dokonce nové Clio vypadat přesně takto. Dočká se prý pouze většího otvoru v přídi pro přísun vzduchu ke konvenčnímu motoru a lehkého „zcivilnění zadních” partií, které mimochodem trochu připomínají současný Ford Fiesta.

Vůz je 4 086 mm dlouhý, 1788 mm široký a 1540 mm vysoký, čímž příliš nevystupuje z řady současných, již poněkud přerostlých mini. Pohání jej elektrický motor o výkonu 79 koní, s nímž zrychlí na stovku za 8,1 sekundy a dokáže jet rychlostí až 135 km/h.

Renault Zoe Pariz 2010 01.jpg Renault Zoe Pariz 2010 02.jpg Renault Zoe Pariz 2010 05.jpg

Tip: Vše podstatné o novém konceptu Renaultu Zoe alias novém Cliu najdete zde.

Saab 9-3 2011

Šťastně zachráněný Saab již vystřízlivěl z euforie spojené se zahájením výroby zcela nové generace modelu 9-5 a představil lehce modernizované provedení menší řady 9-3. Úpravy se soustředí především na technickou stránku vozu, ale došlo i na modifikace vzhledu a výbav.

Jedním z těžišť modernizace 9-3 je inovace všech tří dieselových motorů s objemem 1,9 l. Ta těží z vylepšeného, dvojitého přeplňování, jež snižuje spotřebu paliva i emise CO2, ale zároveň přidává na výkonech. Verze TiD dává 130 koní (95 kW, dosud 88 kW), TiDS poskytuje 160 koní (117 kW, dosud 110 kW) a vrcholná TTiDS se vyznačuje nezměněnou hodnotou 180 koní (132 kW).

Podle tvrzení Saabu razantně klesla díky dílčím modifikacím vznětových motorů a přímo řazených převodovek spotřeba nejslabšího z nich na 4,5 l/100 km (dříve 6,9 l/100 km) a emise CO2 činí 119 g/km (dříve 139 g/km). Zajímavé je, že alespoň u dosavadních dieselů se hodnoty spotřeb liší v rozmezí jen 0,1 l/100 km, což lze očekávat i v modernizované paletě. Kombík vykazuje 4,6 l/100 km a kabriolet má v průměru spotřebovat 5,1 l nafty na 100 km jízdy.

Saab 93 facelift 01.jpg Saab 93 facelift 03.jpg Saab 93 facelift 04.jpg 

Tip: Další informace o faceliftu Saabu 9-3 najdete zde.

Saab 9-3 ePower

Saab již dlouhá léta boduje na poli alternativních pohonů s ethanolovými verzemi svých běžných modelů, ostatně jeden z nich jsme vám podrobně představili i v našem testu. Švédové se ale zatím ani jednou nevydali směrem, který dnes jako spásu vnímá celá řada jeho konkurentů, cestou elektrického pohonu. Tedy až do této chvíle, přivítejte nový Saab 9-3 ePower.

Vůz je postaven na bázi modelu 9-3 SportWagon a pohání jej elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní), jehož výkon je posílán na kola přední náravy skrze jednostupňovou převodovku. Zásobárnou energie jsou akumulátory o skromné kapacitě 35,5 kWh a najdeme je pod podlahou nebo na místech, kde se jinak nachází palivová nádrž a výfuky.

S touto výbavičkou zrychlí na stovku za 9,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 150 km/h. Oba údaje jsou vzhledem k maximálnímu výkonu motoru slabší, tak tomu ale u elektromobilů bývá.

Saab 9-3 ePower 01.jpg Saab 9-3 ePower 03.jpg Saab 9-3 ePower 05.jpg

Tip: Více o elektrickém Saabu 9-3 ePower hledejte zde.

Saab 9-5 2011

Ačkoli se zcela nový Saab 9-5 sotva začal vyrábět, automobilka Saab již přispěchala s prvními modifikacemi pro modelový rok 2011, které se týkají především rozšíření dosud nabízených provedení. Těšit se můžeme na zážehové motory 1,6i Turbo a A2,0i Turbo BioPower a diesel 2,0 TTiD. Posledně zmiňovaná jednotka je naladěna na 190 koní (140 kW) a točivý moment činí 400 Nm při 1 750 ot./min. a v dějinách Saabu vůbec poprvé bude moci být tento diesel objednán i pohonem všech kol XWD. Saab slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h pod 8 s a kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km.

Zážehová „šestnáctistovka“ dává díky přeplňování výkon 180 koní (132 kW) a 230 Nm točivého momentu dostupných od 2 200 do 5 500 ot./min. a spotřebuje v průměru 7,8 l/100 km. A konečně dvoulitr BioPower. Ten je schopen spalovat palivo E85 s podílem až 85 % bioetanolu a bez ohledu na mísicí poměr vykazuje za všech okolností výkon 220 koní (162 kW) a točivý moment 350 Nm. Také tento motor může být na přání kombinován s trvalým pohonem všech kol XWD.

Saab95 nove motory 04.jpg Saab95 nove motory 01.jpg Saab95 nove motory 02.jpg Saab95 nove motory 03.jpg
Saab 9-5 2011

Seat Exeo 2011

Model Exeo, vycházející z typu Audi A4 předchozí generace, na trhu zatím příliš dlouho není, ale ve Španělsku usoudili, že je načase modernizovat. Plody jejich úsilí zakusíme již na autosalonu v Paříži, který otevře své brány již za několik dní. Modifikace zasáhly obě karosářská provedení, tedy sedan i kombi, jež motoristům mají nabídnout vyspělejší techniku a prostornější interiér.

Zřejmě nejdůležitější změna bude spočívat v úpravě opěradel předních sedadel, jež mají při zachování patřičného pohodlí řidiče a jeho spolujezdce a objemu zavazadlového prostoru zvětšit délku pro kolena pasažérů vzadu o nemalých 44 mm. A tato změna bude jistě veřejností kvitována s povděkem, neboť to, co se jevilo v dobách Audi A4 jako dostatečné, již nyní dostatečným není. Zvláště v případě typu Exea, jenž má v nabídce koncernu Volkswagen Group hrát roli velkého vozu za malé peníze.

Seat Exeo 20111.JPG Seat Exeo 20112.JPG Seat Exeo 20115.JPG

Tip: Více informací o novinkách Exea pro další modelový rok hledejte zde.

Seat IBE

Pokud je vám jméno Seat IBE tak nějak povědomé, gratulujeme vám k dobré paměti. Koncept stejného jména se totiz poprvé představil letos v Ženevě a zřejmě pro nedostatek invece jej španělská automobilka přivezla jako novinku i nyní do Paříže. Aby se však neřeklo, provedla na něm pár změn a současné provedení tedy můžeme považovat za jakousi druhou generaci.

Co se změnilo? V prvé řadě je to barva, kdy bylo poněkud nenápadité šedé provedení nahrazeno mnohem přitažlivějším rudým. Nové jsou LED svítilny vepředu i vzadu a změnil se též styling celé přídě, která působí, jako by byla o něco nižší. Vůz má navíc nyní i interiér, který ještě ve Švýcarsku neměl vůbec. Prohlédnout si jej ale můžeme beztak jen skrze skla.

Technické specifikace žádných dramatických proměn nedoznaly. Koncept kompaktního kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 má 3 830 mm na délku, 1 770 mm na šířku a jen 1 230 mm na výšku. Uvnitř má být dostatek místa pro cestování čtyř dospělých osob a jejich zavazadel (no nevíme, při daných rozměrech...) a novinkou je též jakýsi palubní systém, ktery umí bezdrátově komunikovat s chytrými telefony a předávat jim informace o svém stavu.

Seat IBE koncept Pariz 2010 14.jpg Seat IBE koncept Pariz 2010 15.jpg Seat IBE koncept Pariz 2010 17.jpg

Tip: Více o druhé verzi konceptu Seat IBE a desítky nových snímků najdete zde.

Smart eScooter

Pod značkou Smart se v Paříži představí studie eScooter. Na výrobce automobilů je to zvlášní produkt, uvážíme-li však, že Smart dělá jedny z nejmenších aut vůbec, jež nemají k motocyklu až tak daleko, nejde až o tak velké překvapení.

Jednostopý stroj se vyznačuje zelenobílým lakováním ve stylu vozíku ForTwo Electric Drive, solárními panýlky a osvětlením sadami LED. O pohon se stará elektromotor o výkonu 5 koní (4 kW) uložený v náboji zadního kola a napájený li-ionovými akumulátory. Na jedno nabití má ujet až 100 km a dosahovat rychlosti 45 km/h. Dobíjení z běžné domácí sítě má trvat tři až pět hodin.

Nejde přitom o žádný podvyživený „aušus“. Smart Escooter je vybaven airbagem, ABS, hlídáním mrtvého úhlu nebo držákem na iPhone. Ten je navíc vybaven konektorem, díky němuž lze využívat všech jeho funkcí a volit je dálkově tlačítky na vyhřívaných madlech řidítek.

Smart elektroskutr 1.jpg Smart elektroskutr 2.jpg Smart elektroskutr 3.jpg

Tip: Další snímky skůtru od Smartu najdete zde.

Suzuki Kizashi pro Evropu a nový Swift

Automobilka Suzuki na letošním autosalonu v Paříži představí kromě nové generace malého Swiftu také evropské provedení sedanu Kizashi. Ten stane na vrcholu nabídky tradičního japonského producenta a v duchu tradice bude k mání také s pohonem všech kol.

Na většině evropských trhů se Swift začne prodávat během letošního podzimu, Kizashi se již nějaký ten pátek prodává v USA a na jeho evropskou verzi dlouho netrpělivě čekáme. Nyní je již hotovou věcí a víme i to, že dostane nové osmnáctipalcové lité ráfky, vylepšený interiér a decentní sadu spoilerů vřetně prahových obkladů. Na další detaily a přesné technické specifikace jistě i dieselového Kizashi si ale musíme počkat do Paříže.

Suzuki Kizashi pro Pariz 01.jpg Suzuki Swift 2011 pro Pariz 01.jpg
Suzuki Kizashi v evropském provedení a (staro)nový Swift se představí pod Eiffelovkou

 

Audi etron

Audi e-tron je elektrické SUV z dílny německé automobilky. Slibuje dojezd až 411 km na jedno nabití. Elektromobil Audi e-tron je postavený na platformě MLB stejně jako například Audi A8 nebo VW Touareg.

Audi e-tron S-line • Audi e-tron Sportback

Doporučujeme

Články odjinud