Kapitoly článku:
- Základní informace, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Citroën, Exagon
- Ferrari, Fiat, Fisker, Ford, Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia
- Lamborghini, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel
- Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Saab, Seat, Smart, Suzuki
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
Lamborghini Sesto Elemento
Nejprve mále repete pro ty, kterým snad unikly naše předchozí články. Vůz jménem Sesto Elemento není z těsta a ani k nám nesestoupil ze stříbrného plátna, jak by mohl naznačovat jeho název. Sesto Element znamená český šestý element neboli šestý prvek chemické tabulky a to je... uhlík. Vyloučíte-li briskně pár nesmyslných teorií o záměrech automobilky s uhlíkem, pak vám nejspíše vyjde, že vůz bude do značné míry vyroben za použití uhlíkových vláken. Takže se prostě udělalo auto, které by v produkční podobě nemohlo stát méně než desítky milionů korun, bylo by tedy neprodejné a po chvilce pařížských radovánek na stánku Lamborghini se automobilka vrátí ke svým poněkud těžším plecháčkům? Není to tak docela pravda, Sesto Elemento je totiž projevem nové výrobní technologie, která by mohla do značné míry ovlivnit vývoj automobilového průmyslu v následujících letech.
Ne snad jen proto, že automobilka říká, že jde o ztělesnění budoucnosti, ale proto, že samotný materiál použitý pro výrobu většiny vozu není klasický CFRP neboli Carbon Fibre Reinforced Plastic neboli plast zpěvněný uhlíkovými vlákny, ale úplně nový materiál s prý zásadně nižšími výrobními materiály.
Na vývoji nového materiálu se totiž podílela společnost Boeing, která nedávno představila světu první „karbonové” letadlo, a tak má jisté know-how, jak valnou část velkého stroje za použití uhlíku. Lamborghini chce zjevně kráčet podobnou cestou a ve spolupráci s Američany vyvinula nový materiál, kterému zatím říká prostě „zpevněný karbon”. Jeho výroba je prý zásadně jednoduší než v případě dostavadního využití uhlíkových vláken, nevyžaduje zdlouhavý proces za nezbytné přítomnosti vysokých teplot. Výroba částí ze „zpevněného karbonu” prý proběhne za méně než deset minut, což pochopitelně zásadně zlevňuje celý výrobní proces, a proto není vůz takto masivně využívající tohoto materiálu žádnou utopií z hlediska uplatnitelnosti na trhu.
Tip: Vše o Lamborghini Sesto Elemento a jeho nových technologiích najdete zde.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Blancpain Edition
Pokud vám nic neříká slovo Blancpain, pak vězte, že jde jméno švýcarského výrobce hodinek pro náročné. Pravě tato firma se již dříve rozhodla stát hlavním sponzorem Lamborghini Super Trofeo, tedy závodní série, které se účastní pouze vozy s býkem ve znaku. A aby se kruh uzavřel, na oplátku nyní Lamborghini připravilo omezenou edici modelu Gallardo, která ponese název právě zmíněné hodinářské firmy.
Novinka se celým jménem nazývá Lamborghini Gallardo LP570-4 Blancpain Edition a vyznačuje se několika zřejmě jen vzhledovými odlišnostmi. Zveřejněné technické detaily jsou skromné, ale soudě dle označení 570-4, pohotovnostní hmotnosti 1 340 kilogramů, několika vzhledových detailů a prohlášení automobilky, že jde o vůbec nejlehčí silniční Lamborghini vůbec, půjde zřejmě o upravenou verzi Superleggera. Ta se totiž honosí úplně stejnou hmotností.
Tip: Vše známé o „hodinářské” specialitce Lamborghini najdete zde.
Lexus CT 200h v produkční podobě
Lexus již letos zjara při představování nového modelu CT 200h slíbil jeho uvedení na trh do konce letošního roku a zdá se, že svůj slib splní. V souvislosti s tím konečně zveřejnil další technické parametry vozu, zejména jeho dynamiku a spotřebu, a tak si je pojďme projít.
Lexus o své novince říká, že je sportovní, ale tomu příliš nenasvědčuje ani obvyklé pojetí vozů této značky, ani vizuální dojem z řady CT a ostatně ani právě uvolněné technické parametry. Pohonné ústojí „cétéčka” sestává ze spalovacího benzinového motoru o objemu 1,8 litru a elektromotoru, výkon celé soustavy je pak rovných 100 kW neboli 136 koní. Jestli vám tato data jsou povědomá, pak to bude zcela jistě tím, že pohonná jednotka je totožná jako v současné Toyotě Prius i novém Aurisu HSD, a tak na tomto místě ani nebudeme ztrácet čas jejím dalším popisováním.
Tip: Více specifikací produkčního hybridního CT najdete zde.
Lexus IS 2011 facelift
Na první pohled si prakticky žádných výrazných změn nevšimneme, přesto jich několik je. Patří sem nové světlomety s vestavěnými světly z LED pro denní svícení, pozměněná maska chladiče, omlazené zadní svítilny, nové odstíny lakování i sady litých kol. Z hlediska interiéru resp. výbavy se běžné verze Lexusu IS pro modelový rok 2011 dočkají automatických stěračů, zatmavovacího vniřního zpětného zrcátka či nového koženého čalounění.
Sportovně zaměřený paket F-Sport se navíc vyznačuje agresivnějším předním nárazníkem, který se ještě více přibliží zemi, upravenou maskou chladiče a novým zadním spoilerem s vestavěným třetím brzdovým světlem. Novinkou je také upravený design 18" kol. Uvnitř pak najdeme tmavé čalounění střechy nebo dekorační panely s povrchem připomínajícím titanovou slitinu.
Milovníci nafty možná ocení zavedení nového modelu IS 200d, jenž disponuje stejným agregátem 2,2 l jako stávající IS 220d, ovšem s výkonem sníženým ze 177 koní (130 kW) na 150 koní (110 kW). Lexus IS 200d zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,2 s a dosáhne rychlosti 205 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,1 l/100 km. Oba dieselové motory se budou na většině evropských trhů nabízet současně, v Anglii se s výkonnější jednotkou musí rozloučit.
Tip: Více o faceliftovaném IS najdete zde.
Lexus IS-F 2011 facelift
Lexus do svého modernizačního programu pro modelový rok 2011 zahrnul také typ IS-F. Zvenku jsou tak nejpatrnější nové přední světlomety s vestavěnými denními svítilnami z LED a černé provedení zevnějšku s označením Starlight Black GF.
Na palubě najdeme nové dekorační obklady z tmavě laděných uhlíkových kompozitů, vylepšená přední sedadla s lepší oporou, modré stehování koženého čalounění namísto dosavadního bílého nebo přepracovaný přístrojový štít.
Pod kapotou se nachází modifikovaná zážehová pohonná jednotka, jež s plněním Euro V nemá problémy. Jedná se samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů a výkonem 429 koní (315 kW), který vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 270 km/h.
Tip: Více informací o faceliftu IS-F najdete zde.
Lotus Evora S
Relativně velký Lotus se již v základu pyšní solidním výkonem 280 koní z šestiválce 3,5 původem od Toyoty. Že verze S přidá trochu sportu bylo jasné, otazníky ale visely nad tím, jak toho docílí. Nyní to víme stoprocentně - S bude znamenat i Supercharged, motor tedy bude přeplňován mechanickým kompresorem. Ten Šípkové Evorce vdechne navíc 70 koní výkonu a svými 350 koníky se vůz bude ve výsledku nebezpečně blížit pozicím, které kdysi okupoval slavný Esprit.
Krom koní navíc došlo i na další úpravy. Standardem bude u Evory S sportovní paket s možností nastavení ostřejší reakce plynu a „odjištění” klapky výfuku, zajímavější jsou ale nepřehlédnutelné úpravy aerodynamiky s masivním difusorem s centrálně uloženým výfukem na zádi a nové brzdy s vrtanými kotouči. Zbylé drobnosti jako standardně dodávaný head-up displej pro zborazování klíčových palubních dat přímo před očima řidiče nás o sportovnosti modelu zřejmě nepřesvědčí, a tak se jimi nebudeme podrobněji zabývat.
Tip: Podrobnější představení Evory S najdete zde.
Lotus Elan 2013
Celá pařížská expozice Lotusu je jedno velké překvapení, ne-li přímo šok. Čekali jsme hodně, ale tohle vážně ne. Největším překvapením je pak právě nový Elan, v nabídce automobilky totiž nedává příliš velký smysl. Jak bude zapadat do jejího portfolia s Evorou S po boku?
Ať už jsou záměry výrobce jakékoli, jde o ideového nástupce nástupce modelu, který opustil scénu na počátku devadesátých let minulého století. Svým vzhledem připomíná Hondu CR-Z, jeho výkony jsou ale z docela jiné kategorie. Toto kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 totiž míŕí přímo proti jednomu z nejvypiplanějších sporťáků vůbec, Porsche 911. A svými parametry na to má.
S motorem 4,0 V6 i výkonu nejvýše 450 koní (331 kW) a točivém momentu až 465 Nm přesahuje papírové kvality většiny „poršáků”. Motor je uložený uprostřed před zadní nápravou a jeho výkon je posílán skrze sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku na kola zadní nápravy.
Tip: Více o novém Lotusu Elan včetně prvního videa najdete zde.
Lotus Elise 2015
Ten by se na trhu ukázat v roce 2015, již nyní ale víme, jak bude vypadat a čím se pokusí zaujmout zákazníky. Nabízet se bude, stejně jako současný model, v provedení kupé i roadster a nabídne sympatićtější dynamický vzhled i poněkud méně spartánský interiér. Pod jeho kapotou pak najdeme dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 320 koní.
Luxusnější provedení i nabízený výkon naznačují, že Elise již nebude tak lehký jako dosud a také nikoli - s robotizovanou manuální převodovkou bude vážit 1 095 kg. To jistě není na dnešní poměry vysoké číslo, na poměry Lotusu ale ano. Šéf firmy Dany Bahar přesto tvrdí, že automobilka zůstane i nadále věrná prncipům lehkosti a jednoduchosti, na nichž vznikla pod vedením legendárního konstruktéra Colina Chapmana.
Tip: Další podrobnosti o novém Lotusu Elise a první video s ním najdete zde.
Lotus Elite
Nové kupé má konfiguraci sedadel 2+2, je elegantní, kompaktní a pod jeho skořápkou najdeme řadu inovativních prvků. Těšit se tak můžeme na odnímatelnou pevnou střechu nebo dnes často skloňovaný KERS.
Lotus Elite má být ryzím sportovním vozem zajišťujícím však posádce potřebný komfort a prostor. A právě tyto parametry jsou pro moderní dějiny automobilky Lotus zásadní, neboť ji proslavily především extrémně lehké a kompaktní stavby. Segment GT, do nějž Elite míří, byl totiž v minulosti pro Lotus velmi důležitý, ale v poslední době zde neměl co nabídnout.
Elite je dlouhý 4 600, široký 1 900 a vysoký jen 1 320 mm. Pohotovostní hmotnost studie činí 1 650 kg, což je o něco více, než bychom i přes jeho rozměry čekali. O pohon se ve standardu má starat mohutný zážehový osmiválec uložený podélně před zadní poháněnou nápravou. Disponuje zdvihovým objemem rovných pěti litrů, výkonem 620 koní (456 kW), točivým momentem 720 Nm a otáčkami až 8 500 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h bude od 3,5 do 3,7 s, nejvyšší rychlost je stanovena na 315 km/h.
Tip: Všechny dosud známé informace o novém Lotusu Elite najdete zde.
Lotus Esprit 2013
Agent James Bond, o jehož vozech jsme podrobně psali na tomto místě, se s obojživelným Lotusem Espirt v roce 1977 proháněl ve filmu Agent, který mě miloval z oficiální Broccoliho produkce. Nový model Esprit, jenž se na trhu ve své sériové podobě objeví během roku 2013, je prvním krokem v ambiciózním plánu Lotusu pro nejbližší dobu, ale pod vodní hladinou se v něm nesvezete. Novodobý Lotus Esprit se právě představil na autosalonu v Paříží ještě v podobě studie a jeho celkové pojetí má být předvojem ofenzívy značky Lotus, která hodlá zkrátka vyrábět „lepší auta než ti ostatní“.
Pod kapotou sériových Espritů se budou nacházet vidlicové osmiválce Lexus s objemem 5,0 l, jež ale byly v konstrukčních dílnách Lotusu náležitě upraveny. Díky těmto modifikacím dává jednotka nejvyšší výkon 550 britských koní (410 kW, 557 koní), resp. 620 britských koní (462 kW, 629 koní) ve verzi R. V kombinaci se sedmistupňovou sekvenční převodovkou s řazením páčkami pod volantem a soustavou KERS má vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h v rozmezí od 3,2 do 3,5 s a produkovat emise CO2 ve výši okolo 250 g/km. Posledně zmíněná hodnota je relativně velmi nízká a odpovídá plánům značky „stavět nejhospodárnější vozy v jejich třídách“. Pohotovostní hmotnost 1 495 kg nedosahuje úrovně starších Lotusů, nicméně v porovnání s přímou konkurencí dnešní doby obstojí. Ptáte se na cenu? Ta se má pohybovat okolo 110 tisíc liber, tedy 3,2 milionu Kč dle současných smenných kursů.
Tip: Další podrobnosti o novém Espritu a jeho první videozáběry najdete zde.
Lotus Eterne
Eterne je ze všech nových vozů značky Lotusem úplně nejméně. Je to totiž relativně velké „čtyřdvéřové kupé”, tedy sedan s poněkud více splývající zádí. Má jít o úplný vrchol nabídky značky a s cenou okolo 120 tisíc liber (tedy nějakých 3,5 milionu Kč) se chce od roku 2015 postavit dnes velmi úspěšnému Porsche Panamera, nebo očekávané budoucí hvězdě, Astonu Martin Rapide.
Vůz stojí na prodloužené platformě modelu Elite, vyznačuje se tedy klasickou koncepcí s motorem vpředu a pohonem zadních kol. To mu umožňuje snadnější použití velkého spalovacího motoru i elektromotoru, v případě Eterne půjde o pětilitrový osmiválec s dvěma elektrickými pomocníky, tedy o ústrojí známé z Lexusu LS600h.
Výkon celé soustavy má v případě tohoto vozu dosahovat až 620 koní a točivý moment vrcholit 720 Nm. Očekávané dynamické parametry jsou vyjádřeny zrychlením na stovku za 4 sekundy a maximální rychlostí 314 km/h. Automobilka se v tomto případě nepochlubila hmotností vozu, která by zřejmě Colina Chapmana alespoň jednou obrátila v hrobě.
Tip: Více o konceptu Lotusu Eterne vč. komentáře šéfa Lotusu Danyho Bahara hledejte zde.
Maserati GranTurismo MC Stradale
O sérii Maserati GranTursimo MC Stradale jsme vám přinesli první informace a snímky již na tomto místě, jakékoli podrobnosti ale nebyly k mání. Přesto již jistě víte, že tento model má být ještě sportovnější, okruhově orientovanou variací GranTurisma S. Mělo by jít konkurenta Porsche 911 GT3 s trojzubcem ve znaku, nejsme si ale jisti, jestli si zrovna v podobě tohoto takřka dokonalého německého sporťáku nevzali Italové až příliš velké sousto, výchozí GranTurismo míří přece jen do jiných vod než 911.
Buď jak buď, podle vyjádření automobilky nemá touto modifikací GranTurismo ztratit na žádné z kvalit běžných verzí a přidat k nim leccos navíc. Řídí se prý lépe, aniž by tím utrpěla přesnost vedení nebo komfort jízdy, a poskytuje lepší jízdní výkony bez nárůstu průměrné spotřeby. Posílení přítlaku na nápravách navíc údajně nevyústilo ve zvýšení odporu vzduchu; to zní poněkud svérázně, ale budiž.
Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm. Toto sympatické GT navíc prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52
Tip: Všechny dostupné informace a snímky vrcholu nabídky Maserati najdete zde.
Mazda 2 2011 facelift a nové motory pro 3 a 5
Mazda nás s menším předstihem nechala nahlédnout pod pokličku hrnce svých novinek pro letošní pařížský autosalon. Je to tedy spíše hrneček, neboť žádné vyloženě převratné novinky se na francouzské půdě nedočkáme, ale o úplné banality také nejde.
Nejvýznamnější novinkou se bezesporu stane faceliftované provedení modelu 2, nebo Mazda2, chcete-li. „Dvojka” se tak dočká poněkud optimističtějšího ztvárnění předních partií a několika menších změn v interiéru. Po stránce techniky má být upraven podvozek, aby zajišťoval vyšší kvalitu jízdy, vůz se též dočká upravených motorů (aby plnily normu Euro 5, lepší výkony tedy nečekejte) a nové automatické převodovky.
Pokud se vám pohled do očí upravené Mazdy 2 nezdá být úplně nový, pak máte skvělý postřeh. Již loni v říjnu jsme vám ukázali uniklé snímky faceliftovaného provedení, které později debutovalo za oceánem. Letošní facelift je tak pouze srovnáním kroku evropské distribuce s americkou, byť technické změny nebudou totožné.
Druhou významnou novinkou Mazdy pro Paříž bude motor. Čekáte něco malého, přeplňovaného a nejlépe naftového? Správná volba. Na Seinou si totiž prožije svou chvíli slávy nový turbodiesel 1,6, který v nabídce nahradí větší dvoulitr. Pochlubí se výkonem až 115 koní a v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou potěší evropskou komisi kombinovanou spotřebou 5,2 litru nafty na 100 km v modelu 5 a 4,4 litru v modelu 3. Právě pro tyto dva vozy bude motor určen. A protože takový agregát bude rozdávat radost jen u „pumpy”, žádné jiné parametry automobilka ani nezveřejnila.
Zdá se, že letošní pařížské novinky Mazdy jsou poněkud fádní, ale vsadili bychom se, že Japonci si nějakou tu zajímavost ještě nechali pro sebe. Uvidíme ve Francii.
Mazda 2, 3 a 5 budou v Paříži středem pozornosti
Nový Mercedes CLS 2011
Půle první dekády 21. století se navždy do dějin zapíše jako doba rozmachu myšlenky „prestižního čtyřdveřového kupé“. Jedním z prvních, kdo se jí ujal, byl v roce 2004 Mercedes-Benz, když představil svůj model CLS. Pány od Mercedesu většina veřejnosti tehdy považovala za blázny, ale nyní podobné vozy vyrábí i Audi, Aston Martin nebo Porsche a BMW nedávno potvrdilo blížící se premiéru novinky vycházející ze studie Gran Coupe. Stroje s linií střechy navozující dojem kupé produkuje ale též exotický Hyundai (nová generace Sonaty) i sedlácký Volkswagen (Passat CC). Ačkoli většina z nás stále nehodlá opustit názor, že kupé více jak jeden pár dveří mít prostě nemůže, první generaci Mercedesu CLS nelze s odstupem času upřít svéráznou eleganci ani obchodní úspěch.
Zcela nová generace se proto drží původního tématu, je však ještě více stylová a moderní a představí se na letošním autosalonu v Paříži. Při prvním pohledu zaujmou především ostře zaříznuté přední světlomety, z nichž každý disponuje sadou 71 LED. Jejich shluky slouží potkávacím i parkovacím a dálkovým světlům, ale též nasvětlování zatáček a blinkrům. A to je velká věc.
Uvnitř najdeme i nadále místo pro čtyři pasážéry, ztvárnění interiéru je kombinací sportovních, elegantních a moderních prvků, celek navíc působí útulným a komfortním dojmem. Tedy alespoň soudě podle oficiálních snímků. Na nich si všimneme i nového sportovního tříramenného volantu, volič převodovky se přestěhoval po vzoru větších modelů CL a S ze středového tunelu pod volant.
Tip: Dosud známé informace o novém Mercedesu CLS najdete zde.
Mercedes CL65 AMG 2011
Mercedes-Benz uvádí model CL65 AMG pro modelový rok 2011, který se v porovnání s modelovým rokem předchozím vyznačuje pouze drobnými modifikacemi. Podobně nepatrné jsou rovněž rozdíly mezi ním a levnějším provedením Mercedes-Benz CL63 AMG. Oproti tomu zaznamenáme snad jen chromovanou lištu ve spodní části předního nárazníku (u CL63 AMG je černá), podobně chromovaný střed difuzoru v zadním nárazníku, nápisy V12 Biturbo na předních blatnících nebo dva páry chromovaných koncovek výfuků.
Zatímco se Mercedes CL63 AMG, který jsme vám představili na tomto místě, může pochlubit zbrusu novým osmiválcem s přeplňováním dvěma turbodmychadly, prestižní CL65 AMG se musí spokojit s dosavadním šestilitrovým dvanáctiválcem. I přes svoji poněkud obstarožní konstrukci však model CL65 AMG nabízí stále působivé parametry. Výkon dosahuje 621 koní (463 kW) při 4 800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou rovných 1 000 Nm dostupnou v rozmezí od 2 000 do 4 000 ot./min.
Tip: Úplné informace o CL65 AMG pro modelový rok 2011 najdete zde.
Mercedes-Benz S 250 CDI
Již minulý týden jsme vám přinesli informaci, že Mercedes pro letošní pařížský autosalon ve svých oficiálních materiálech okrajově potvrdil premiéru reprezentativního sedanu třídy S s poněkud nereprezentativním čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Pokud ve vás ještě plápolal plamínek naděje, že šlo o omyl či provokaci, pak po přečtení tohoto článku definitivně pohasne. Automobilka totiž oficiálně zveřejnila první specifikace a snímky „eska” s čtyřválcovým naftovým dvoulitrem pod kapotou.
Pokud se vám tato kombinace zdá bizarní, opravdu nejste sami, Mercedes chce zřejmě v rámci sociálního smíru dopřát svým zámožným zákazníkům trochu pocitů majitelů Octavie TDI. Však pokud v zážitkových agenturách letí prodej „hodiny v bagru”, proč by u automobilky nemohl fungovat prodej zážitku „život v traktoru”?
Tip: Více fotografií a oficiální specifikace Mercedesu třídy S se čtyřválcovým dieselem najdete zde.
Nissan Townpod
Ačkoli oficiální materiály v souvislosti s Townpodem nezmiňují jméno modelu Nissan Cube, při porovnání snímků je spojitost evidentní. Townpod je studie kompaktní dvoumístné dodávky s čtveřicí bočních dveří (ty zadní se otevírají proti směru jízdy), svisle děleným víkem v zadní části karoserie a elektrickým pohonným ústrojím převzatým ze sériového elektromobilu Nissan Leaf.
Interiér konceptu je barevný a hravý, ale poněkud spartánský. Všechny palubní systémy včetně klimatizace a audiosoustavy se ovládají skrze displej na středu palubní desky. Větší monitor na její horní hraně slouží coby přístrojový štít a zobrazuje především rychlost či stav akumulátorů. Zajímavostí jsou speciální vodorovné drážky v palubní desce a dveřích, do nichž lze vkládat zvláštní kuličky velikosti pingpongového míčku. Jejich drážky pak slouží široké škále účelů a mohou nést třeba držáky nápojů, telefon nebo příruční zavazadla.
Jaká budoucnost tento výtvor čeká v tuto chvíli zřejmě neví ani sám Nissan...
Tip: Více snímků Nissanu Townpod a první video s ním najdete zde.
Opel Astra GTC 2011
Studie nové Astry GTC nese prozatím jméno GTC Paris, takže je jasné, kde se světu ukáže v plné parádě. My jsme o tomto stroji psali naposledy na tomto místě, nyní pro vás máme další detaily a spousty snímků.
Opel GTC Paris naznačuje, jak bude vypadat sériové provedení třídveřové Astry GTC, jež se má představit již příští rok. Na délku má měřit stejně jako tato studie 4 460 mm a snad až na jedenadvacetipalcová litá kola s aerodynamickými vložkami na svých středech vyrobených z uhlíkových kompozitů budou podle všeho i zbylé aspekty produkční verze prakticky identické. Při pohledu na studii Opel GTC Paris zaujmou kromě již zmíněných robustních kol také agresivně stylizované křivky a zajímavý, poměrně ladně tvarovaný přední nárazník s širokým otvorem pro přístup vzduchu k chladičům.
Tip: Podrobné informací a snímky předobrazu nové Astry GTC najdete zde, první vidieo pak zde.
Audi e-tron je elektrické SUV z dílny německé automobilky. Slibuje dojezd až 411 km na jedno nabití. Elektromobil Audi e-tron je postavený na platformě MLB stejně jako například Audi A8 nebo VW Touareg.
Audi e-tron S-line • Audi e-tron Sportback