104
Fotogalerie

Autosalon Paříž 2008: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


BMW 3 facelift

Modifikace se dotknou předních partií, nový bude přední nárazník včetně integrovaných mlhovek a jiné tvary nebere také velmi diskutovaná vypuklá přední kapota.
Dle maskování testovaného vozu, který byl zachycen v okolí Mnichova, lze soudit také použití jiných zadních svítilen, které nepatří zrovna mezi oblíbené části „trojky“. K dalším novinkám třeba zařadit mírně inovovaný interiér a také upravené motory s nižší spotřebou a emisemi. 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

Nové BMW 7

Na své nové vlajkové lodi si v bavorští pochopitelně dali opravdu záležet. Podle očekávání „sedmička“ převzala několik prvků ze studie CS včetně LE diod v předních světlech, robustních a předsunutých „ledvinek“ na masce či uhlazenější záď a zadní skupinová světla. Právě záď předchozí, čtvrté generace se stala terčem kritiky a nové řešení je opravdu poněkud elegantnější. Kromě této partie se změny exteriéru omezily na minimum, ale podle dostupných informací se většina úprav dotkla mechanických skupin. 

BMW 7 01.jpg BMW 7 09.jpg BMW 7 14.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

BMW Concept X1

Automobilka BMW opět přichází s něčím, co veřejnost překvapí a zaujme podobným způsobem, jako tomu bylo u modelu X6, jež se poprvé představil vloni ve Frankfurtu. BMW X1, které má potenciál stát se velmi žádaným vozem, ovšem míří zcela jinam a oslovit má současnou skupinu lidí vlastnících SUV, který však navzdory tomu touží po jakémsi kompromisu. Tentokrát to nemají být ti, kteří chtějí SUV a coupé v jednom, ale ti, kteří od svého SUV vyžadují praktičnost i solidní obratnost. Tyto vlastnosti chce automobilka obsáhnout v modelu X1, který by se ve své sériové podobě měl objevit v průběhu příštího roku.

Podle oficiální tiskové zprávy vytváří automobilka zcela novou kategorii prémiových kompaktů, které své využití najdou především ve městě a při občasných výletech mimo město. Zatímco ani běžné SUV nejsou vhodné pro jízdu v terénu, u tohoto vozu je to snad podle světlé výšky a boční části jasné snad na první pohled. Tím ovšem není vyloučeno, že na rozbitých silnicích si BMW X1 neporadí, ovšem už v lehkém terénu by mohly nastat potíže.

02_bmwconceptx1.jpg 01_bmwx1conceptleak.jpg00_bmwx1conceptleak.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Brilliance BS4

Čínská automobilka Brilliance Jinbei Automotive hodlá Evropě na podzim v Paříži představit své čtyři modely, které již vyrábí a prodává na domácím trhu. Jedná se o malý hatchback BS2 (někdy označovaný jako BS4 FRV), kupé BC3, střední sedan BS4 a velký sedan BS6. Společnost HSO Motors Europe, evropský impotér vozů Brilliance, přitom oznámil, že BS4 vstoupí hned po autosalónu do prodejů v Německu a na dalších vybraných trzích. Jeho cena bude v provedení se zážehovým čtyřválcem 1,6 l začínat na 16 000 eur, zatímco v Číně se v přepočtu prodává zhruba za polovic.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

Citroën Hypnos Concept

Domácí automobilky to nemají před svým „publikem“ lehké, a tak se musí snažit a představit něco skutečně zajímavého. Citroën se rozhodnul, že vsadí na moderní crossover a hybridní technologie. Výsledkem je koncept se jménem Hypnos.

Základem pohonu je kombinace dieselového agregátu spolu s elektromotorem, tedy systém HYmotion4 z dílen koncernu PSA, který také přináší pohon všech kol.

Nad přední nápravou sídlí dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 200 koní a točivém momentu 420 Nm, kterého síla putuje výhradně na přední kola. O pohon těch zadních se zase stará elektromotor s výkonem 50 k – dobíjení jeho baterii nastává při brždění vozu a v případě nevelkých požadavků na zrychlení dokáže do rychlosti 50 km/h pracovat i samostatně.

Hypnos_1.jpg Hypnos_2.jpg Hypnos_4.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Citroën GT Concept

Automobilka Citroën připravila ve spoluprácí se společností Sony Playstation studii GT, jež odpovídá hře Gran Turismo. Koncept je označen prostě GtbyCitroen a místem jeho premiéry byla stanovena letošní Paříž. Vůz je součástí propagační kampaně pro pátou řadu úspěšné hry a zároveň se v ní objeví.

Ve své takřka pět metrů dlouhé karosérii tento koncept ukrývá interiér závodního vozu se dvěma koženými, skořepinovými sedadly a čtyřbodovými pásy, vyznačuje se litými koly o průměru 21 palců, vzhůru výklopnými dveřmi, stavitelným spoilerem a motorem umístěným před zadní nápravou. Zatímco je teato studie skutečně jen nefunkičním exponátem, ve hře Gran Turismo bude poháněno hybridní soustavou.

Citro 1.jpg Citro 2.jpg Citro 3.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Citroën C3 Pluriel Charlestone 

Francouzská automobilka Citroën je na své předešlé modely patřičné hrdá a vzpomínky na jejich zrod si velice ráda připomíná. Na tom samozřejmě není nic překvapivého, vždyť některé vozy z portfolia této automobilky skutečně patří k ikonám automobilového průmyslu a byla by škoda na ně zapomínat. Limitovanou edici modelu C3 Pluriel s příznačným názvem Charlestone představí automobilka ve své expozici v Paříži a připomene si s ní jubilejních 60 let od vzniku „ošklivého káčátka“ 2CV.  

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde   

Ferrari California

California se zařadí do segmentu coupé-cabrio, jelikož bude mít pevnou skládací střechu. Což je u Ferrari vcelku velká novinka. I když má být vůz primárně dvoumístný, označuje jej automobilka jako vůz 2+, tedy měl by mít možnost odvést i někoho navíc. I když se jedná o malý model, zůstane automobilka věrná osmiválcovému motoru. Pod kapotou je tedy agregát o objemu 4,3 l, který dává výkon 338 kW (460 k) při 7500 ot/min. Zrychlení na stovku pak má vůz zvládnout za necelé 4 sekundy, což je údaj vcelku optimistický. 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde   

Doporučujeme

Články odjinud