49
Fotogalerie

Autosalon Paříž 2006: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Peugeot 908 RC

Konceptem, který v Paříží bude lákat velkou pozornost, je bezesporu Peugeot 908 RC. Nejde ani tak o revoluční design (i když ani ten rozhodně není marný), jako spíše o to, co skrývá pod svou kapotou. Automobilka Audi, která jako první přišla na okruhy s velkým naftovým sporťákem v podobě svého modelu R10, totiž dostane konkurenta. Kdo by čekal, že jím bude francouzské auto.

O pohon konceptu se stará zcela nový motor. Jedná se o agregát, který vznikl ve sportovní divizi Peugeotu a který bude v příštím roce nasazen do vytrvalostních závodů na okruzích Le Mans Series. Netradičně uprostřed umístěný dvanáctiválec o objemu 5,5 litru dává výkon 515 kW (700 k) a monstrózní točivý moment 1 200 Nm. O ekologičnost motoru se pak stará dvojice filtrů pevných částic. Válce svírají úhel 100°.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 

Renault Koleos

Bez předchozího ohlášení představil Renault svou vizi vozu pro volný čas, která se má v brzké době dočkat realizace. Již na počátku roku 2008 chce na trh totiž řinést svůj vlastní SUV, který bude mířit do velmi silné třídy středně velkých vozů. Honda CR-V, Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara a další tak dostanou nového konkurenta.

Renault Koleos měří na délku 4 520 mm, na šířku 1 890 mm a na výšku 1 700 mm. Na designu pracovali inženýři Renault Samsung Motors v Jižní Koreji. Zdejší automobilky totiž mají velmi bohaté zkušenosti s vozy tohoto segmentu a ví, co zákaznící na jednotlivých trzích žádají.

Tip: kompletní informace o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 

Renault Nepta

Kdo by ještě před nedávnem řekl, že Renault přijde do Paříže s konceptem luxusního čtyřmístného kabria? Poté, co v nedávné době vsadil na netradiční design svých modelů, musíme brát Renault jako výrobce, který se nebrání žádným novým tvarům a nápadům.

Velmi stylový koncept je poháněn šestiválcovým motorem o objemu 3,5 l, který je přeplňován dvěma turbodmychadly a disponuje vysokým výkonem 309 kW (420 k). Maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 560 Nm a je dostupné již při 3 000 ot./min. Vpředu uložený motor ve spolupráci se sedmistupňovou automatickou převodovkou pohání zadní 23“ kola s pneumatikami Michelin PAX 275.  Nepta zrychlí z 0 na stovku za 4,9 s.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 

Renault Twingo

Na probíhajícím autosalonu v Paříži představí domácí Renault první koncept nové generace malého a oblíbeného Twinga. Z prvních snímků je patrné, že nová generace půjde daleko více ve stopách současných modelů a je také cítit velká tvarová podobnost s větším Cliem.

Koncept je poháněn přeplňovaným motorem o objemu 1,2 l o výkonu 74 kW (100 k). Studie se pyšní poměrně solidní výbavou, která v třídě takto malých vozů ještě zdaleka není standardem.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg

Seat Altea XL

Hlavní přínos Altey XL spočívá ve vnitřním prostoru. Ten má být velkorysý nejen k pasažérům, ale i k jejich zavazadlům. Klíčovým vylepšením ve srovnání s běžnou Alteou jsou posuvná zadní sedadla, která zvyšují variabilitu vnitřního prostoru. Díky nim lze zvětšit prostor pro cestující na zadních sedadlech, nebo zvýšit obejm zavazadelníku ze základních 532 až na 635 litrů. Další pozornost byla věnována i všemožným odkládacím prostorům. Zkrátka a jednoduše, nabývá-li vaše jízda autem často podobu stěhování, pak Altea XL může být tím pravým autem.

Pod kapotou si najde místo jeden z pěti nabízených motorů, dvou benzinových a tří dieselových. Benzín zastupují dobře známé 1,6 MPI 75 kW a 2,0 FSI 110 kW, naftu pak hájí 1,9 TDI 77 kW, 2,0 TDI 103 kW a 2,0 TDI 125 kW. Vůz bude nabízen ve výbavách Reference, Stylance a Sport-Up a lze tak očekávat stejné specifikace jako v případě běžné Altey. České ceny modelu zatím nejsou známy a ani bližší technické informace či další detaily zatím nebyly zveřejněny.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 

Škoda Octavia Scout

Octavia Scout vychází z modelu Combi 4x4. K jejím nesporným trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru přidává více individuality a odolnosti pro jízdu v mírném terénu. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm, respektive 16 mm oproti modelu Octavia 4x4. Tím by se překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem mělo stát ještě snadnějším.

Novinka s délkou 4581 mm je o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Funkční změny výrazně ovlivnily i vzhled. Vůz nezapře inspiraci úspěšným Audi A6 Allroad a je třeba říci, že mu to sekne. Změny nepředstavují nějaké zběsilé oplastování, ale jemné zvýraznění odlišných schopností vozu. Vnější robustnost zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu zespodu chrání velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17-ti palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Tip2: živé fotografie z Paříže si můžete prohlédnou zde

1.jpg 2.jpg 

Škoda Joyster

Audi A3, Seat Leon, Škoda Joyster. Možná, že tímto způsobem budeme zanedlouho vyjmenovávat sportovně laděné hatchbacky koncernu Volkswagen. Škoda představí na Pařížském autosalonu již dříve avizovaný koncept menšího sportovního vozu, který je některými označován jako kompaktní budoucnost automobilky. Pokud se vůz jako takový nedostane do výrobního programu značky, měly by se s něm objevit minimálně jeho designové prvky.

Koncept ponese název Joyster a jak odhalují první skicy, půjde spíše o sportovní hatchback, než o sporťák v klasickém střihu. Vůz však bude vyveden výlučně v třídvéřovém provedení a sportovní ambice mu tak rozhodně nebudou chybět. Již z prvních nákresů je zjevná inspirace Roomsterem, ze kterého ostatně vychází i název konceptu. Akorát místo prostoru (room) akcentuje zábavu (joy).

Tip: více informací a živé fotografie z Paříže si můžete prohlédnou zde

4.jpg 

Toyota Auris

Toyota Auris prišla ako blesk z čistého neba. Fanúšikovia značky dúfali v zachovanie mena, no vozidlo má priniesť do sveta nižšej strednej triedy natoľko odlišnú filozofiu, že sa automobilka napokon rozhodla pojem Corolla poslat do výsluhy. Na svet tak príde nový Auris.

Auris oproti Corolle narastie na dĺžku o 4 cm na výsledných 4,22 m, na šírku o 5 cm (1,76 m) a na výšku o 6 cm (1,53 m). To značí, že interiér bude poskytovať posádke viac priestoru vo všetkých smeroch.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

DSC_5367.jpg DSC_5368.jpg DSC_5369.jpg

Toyota Yaris T-Sport

Podle posledních informací od Toyoty by v Paříži neměl chybět ostřeji naladěný Yaris. Pod jeho kapotou bude atmosférický zážehový agregát 1,8 VVT-i o výkonu 97 kW (132 k), se kterým bude Yaris na stovku zrychlovat pod 9 sekund a dosáhne maximální rychlost 194 km/h.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 

Volkswagen Golf Plus Cross

Poté co Evropu pohltila módní vlna vozů coupé cabrio přichází další, která si určitě v brzké době získá mnoho příznivců. Jedná se o vlnu CROSS, neboli o běžné vozy, které vypadají, že zvládnou výpravy až na konec světa. Po modelech Panda Cross, Getz Cross, Polo Cross atd. přichází na řadu i jedno z neslavnějších vozů historie Volkswagen Golf.

Původní koncept, který přecházel produkční verzi Golf Cross nesl označení Beduin. Přestože se spekulovalo o tom, že by mohlo jít o menší SUV na bází velkého Touaregu tyto spekulace vzaly jednou provždy za své.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 

Volkswagen IROC

Již za rok a půl půjde do výroby nový sportovní model automobilky Volkswagen - Scirocco. Do doby, než bude představena produkční verze, si musíme vystačit s koncepty, které mají zvyšovat zájem a zvědavost.

Nyní přichází s názvem IROC první z nich. Pokud vám nic neříká, stačí si z názvu Scirocco vzít pouze kořen slova IROC a jméno je na světě. S odkazem na původní model z minulého století je koncept lakován do výrazně zelené barvy, která byla v nabídce u první generace.

Za zmínku stojí pohonná jednotka konceptu. Volkswagen vybavil IROC známým motorem 1,4 TSI, tedy čtyřválcem, který spojuje kompresor a turbodmychadlo. Motor je však vyladěn na 155 kW (210 k), což je oproti dnešním 135 kW (170 k) pořádný nárůst. Lze předpokládat, že motor s podobným naladěním se v budoucnu objeví i v produkčních vozech. O přenos výkonu se stará převodovka DSG.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 

Volkswagen Touareg

Velkých změn doznala elektronika vozu. Stabilizační systém ESP byl modifikován a bude nyní schopen daleko lépe korigovat případný smyk. Nový je i systém ABS, který nyní ušetří až 20 procent brzdné dráhy.

Zákazník nyní získá i nový výkon. Původní osmiválec 4,2 V8 bude nahrazen novým s přímým vstřikem paliva. Ten nabídne výkon 257 kW (350 k), proti 228 kW (310 k). Nadále bude v nabídce šestiválec 3,6 FSI s výkonem 205 kW (280 k). Novým vrcholem však bude dvanáctiválec o výkonu 330 kW (450 k).

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Volkswagen Touran

Volkswagen privezie do Paríža omladený Touran. Zmeny sa dotknú exteriérových aj interiérových častí a pozadu nezostanú ani technické novinky.

Prepracovania sa dočká predná maska vozidla. Tá dostane po vzore iných Volkswagenov väčšiu dávku chrómu a nadobudne tak dospelejší a sebavedomejší výraz. Predné svetlomety v štýle sesterského Eosu dotvárajú modernejší vzhľad, ktorý si ale stále udržiava pre Volkswagen typickú dávku konzervatívnosti.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 

Volvo C30

Pro ty, kteří horlivě očekávali příchod nového Volva C30 a doufali, že se bude co nejvíce podobat původnímu konceptu, přichází dobrá zpráva. Přestože Volvo představí novinku konkurující vozům jako je BMW řady 1, Audi A3 či Alfa 147 až za pět dnů, na internet prosákly první fotografie.

Pod kapotou by se měla objevit technika shodná s modelem S40 a částečně s koncernovým Focusem. Naftu by tak měl zastupovat motor 1,6 l o výkonu 80 kW (110 k). Benzíny pak motory o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW (100 k) a 2 l a výkonu 100 kW (136 k). Více informací není bohužel k dispozici, ale dá se očekávat, že nabídka motorů bude daleko pestřejší a výkonnostní vrchol bude sahat vysoko nad 200 koní.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg 

 

Doporučujeme

Články odjinud