Autosalon Paříž 2006: velký přehled novinek

Již pozítří se otevřou brány pařížského autosalonu. Přinášíme vám přehled všech očekávaných novinek (doplněno 29.9.)
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Audi, Bmw, Citroen, Dacia, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai
  2. Chevrolet, Kia, Lamborghini, Landwind, Lancia, Lexus, Mazda, Nissan, Opel
  3. Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo

Brány pařížského autosalonu se otevřou na konci tohoto měsíce a my vám přinášíme přehled nejdůležitějších novinek, které budou na této akci představeny. Po začátku autosalonu přineseme živé reportáže přímo z místa konání a nebude chybět nezbytný foto speciál se živými fotografiemi. Samozřejmostí bude průběžné doplňování o vše důležité. 

Pokud se sami chystáte na blížící se autosalon v Paříži, pak se vám mohou hodit některé základní informace.

Datum konání: 30. září - 15.října
Otevírací doba: úterý - pátek 10 - 22h, pondělí, sobota, neděle 10 - 20 h
Vstupné: Základní vstupné na jeden den 12 Eur (do 10 let zdarma), parkovné na celý den cca 15 Eur

Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosalonu s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se  dozvíte vše podstatné.

Tip: živé fotografie z Paříže si můžete prohlédnout v našem speciálu

Tip2: Speciály z autosalonů v Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005

Tip3: prohlédněte si živé fotografie z autosalonu v Ženevě 2006, v Brně 2006v Bratislavě 2006

Nově jsme přidali: Ford iosis X, Kia Cee`d, Pro Cee`d a Sport Wagon, Renault Koleos, Toyota Auris

Alfa Romeo 8C Competizione

Karoserie z uhlíkových vláken, motor z Maserati, zadní náhon a zcela originální design - to nás čeká v Paříži. Italská Alfa Romeo tam totiž přiveze ukázat produkční verzi svého nového supersportu.

Co bude sporťák z dílny Alfy pohánět? Můžeme definitivně potvrdit, že půjde o celohliníkový osmiválec původem u Maserati, který byl před zastavěním do 8C Competizione mírně upraven. Válce i nadále svírají klasických 90°, avšak objem byl zvětšen z původních 4 244 na výsledných      4 691 ccm. Výkon bude dosahovat hodnoty 331 kW (450 k) ve sportovních 7 000 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až o dalších 500 otáček výše. Přepočtem zjistíme, že Alfa nabídne výborný litrový výkon 95,9 k. S velkým výkonem souvisí i vysoký točivý moment 450 Nm  při 4 750 ot./min.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Alfa Romeo Q2

Italská automobilka představí v Paříži nový technický prvek, který potěší hlavně řidiče, vyžadující maximální výkony u svého vozu. Nový systém s označením Q2 není ničím jiným, než předním samosvorným diferenciálem, který využívá mechanické části Torsen.

Tip: více informaci o této novince najdete zde

Audi Q7 V12 TDI

Prvním z vozů, který se pochlubí naftovým dvanáctiválcem, bude model Audi Q7. Velký SUV model se bude pyšnit naftovým agregátem o objemu 5,5 l. Samotné parametry motoru pak tvoří vrchol dnešní nabídky. 368 kW (500 k) a 1000 Nm zajistí zrychlení na stovku za 5,5 s a elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím vylepšeného šestistupňového automatu Tiptronic.

Motor má svůj původ v závodním speciálu Audi R10, který letos vyhrál sérii Amercian Le Mans. Osm vítězství z osmi startů zajistilo výbornou předprodejní reklamu.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Audi R8

Po dlouhých létech přinese německá Audi na silnice opět klasický supersportovní vůz. Audi R8 se bude pyšnit klasickou koncepcí "vše vzadu". Motor je uložen mezi zadní nápravou a sedačkami, což donutilo tvůrce umístit kabinu po vzoru supersportů zcela dopředu.

Pod kapotou se objeví špičkový osmiválec s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát o objemu 4,2 l je shodný s tím, který Audi nabízí mj. v civilnější RS4. Výkon motoru dosahuje 309 kW (420 k) při 7 800 ot./min a točivý moment 430 Nm mezi 4 500-6 000 ot./min.

Tip: více informací a živé foto z Paříže naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

BMW 7 Hydrogen V12

V Mníchove „dokopali“ do finálnej podoby sedmičkovú limuzínu, ktorej pod kapotou bije dvanásťvalcové srdce. Je však natoľko prepracované, že dokáže spaľovať benzín i vodík. Žiadne elektromotory na palivové články, nič podobné tu nenájdete.

Výkony šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca by ste asi tipovali niekde za hranicou 400 koní, no použitá technológia hybridného spaľovania si vyžiadala v tomto smere značné ústupky. Veľký motor tak zo seba vydoluje 191 kW (260 k) výkonu a 390 Nm krútiaceho momentu dostupného v 4300 ot./min. Je jasné, že s rozhýbaním ťažkého sedmičkového radu bude mať dosť práce, no aj tak pokorí stovku za dostatočných 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na neobvyklých 230 km/h.

Tip: více informací o tomto voze neleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Citroen C-Métise

S blížícím se zahájením autosalonu automobilky začaly odhalovat, co si pro nás připravily. Ani domácí Citroën nechce zůstat pozadu a přichystal futuristickou studii poháněnou hybridním systémem. Její svérázné pojetí stojí opravdu za pozornost.

Koncept C-Métise se představí jako vůz budoucnosti používající ty nejmodernější technologie, jež má automobilka k dispozici. Rozměrný hatchback je 4 740 mm dlouhý, 2 000 mm široký a pouze 1 240 mm vysoký.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Citroen C4 Picasso

Premiéru bude mít na autosalonu v Paříži i nové kompaktní MPV. Model C4 již dříve nahradil starší hatchback Citroën Xsara a dalo se očekávat, že se na nové platformě objeví i prostorný víceúčelový rodinný vůz. Zpočátku se na trhu bude prodávat současně se starší Xsarou Picasso, jejíž prodej bude s postupem času ukončen.

Celkové rozměry nového vozu jsou 4 590 x 1 830 x 1 660 mm. C4 Picasso zaujme nejen designem, který u Citroenu tradičně nezůstává v šedi průměru, ale i rozvržením karosérie a interiéru, tzv. visiospace. Ten spojuje zároveň rozsáhlé prosklené plochy a variabilní, prostornou kabinu. Citroën ve své tiskové zprávě předesílá, že C4 Picasso má nejlepší výhled z vozu všemi směry. Nový jednoprostorový vůz může pohodlně přepravit až 7 osob.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Citroen C4 WRC

Dále Citroen oficiálně představí svůj nový vůz, který se bude účastnit mistrovství světa v rally ve specifikaci WRC. Pokračovatel veleúspěšné Xsary WRC, se kterou Sébastien Loeb vyhrál několikrát celý pohár, by již nemusel stačit konkurenci a na řadu tak přichází nutná změna.

Jako základ posloužil mocel C4 Coupé, který byl modifikován dle specifikací pro tuto třídu. 1 230 kg těžký vůz v má pod kapotou upravený dvoulitrový agregát přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 231 kW (315 k) a točivém momentu 570 Nm.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Citroen C6 2,2 HDI

Na domácím autosalonu v Paříži představí Citroen novou verzi svého modelu C6. Ta dostane pod kapotu relativně malý naftový motor, který tak rozšíří stávající nabídku. Půjde o agregát HDI s objemem 2,2 l, který je přeplňován bi-turbem. Ten nabídne výkon 127 kW (173 k) a točivý moment 370 Nm. Motor bude standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Dacia Logan kombi

Dacia Logan MCV, jak se kombi označuje narostl proti sedanu na délku o slušných 270 mm na 4 450 mm. To přineslo výrazné zvětšení nákladového prostoru.

Pod kapotou se objeví stejná nabídka motorů. Základem bude čtyřválec 1,4 o výkonu 55 kW (75 k). Druhým motorem bude osmiventilový agregát 1,6 o výkonu 66 kW (90 k). Vrcholem v nabídce benzínu bude nový šestnáctiventilový motor 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k). Naftu bude zastupovat agregát 1,5 dCi o výkonu 52 kW (70 k).

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodge Avanger

Také americké automobilky se chtějí v Paříži pochlubit novinkami. Jednou z nich je i Dodge, který se v poslední době snaží prosadit na starém kontinentu. Po nástupu Caliberu do nižší střední třídy chce zaujmout zákazníky, kteří hledají větší vůz.

Právě na evropskou střední třídu je zaměřen model Avenger, který bude v Paříži představen jako koncept. Design vozu nepřináší nic převratného a tvary vychází právě ze zmíněného Caliberu. Hatchback byl pouze předělán do podoby sedanu a to vše bylo posazeno na větší podvozek.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat Panda Sport

Nepravděpodobné se stalo skutkem a Fiat tento týden oznámil, že v Paříži opravdu představí ostrou verzi malé Pandy a zároveň zveřejnil první fotografii. Vůz dostane pod kapotu silný čtyřválec o objemu 1,4 l, který bude vyladěn na slušných 74 kW (100 k), což je 6 koní více, než doposud. Pokud se vám zdá, že motor odněkud znáte, pak máte pravdu, stejný agregát má i větší Punto.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek 

Ford Mondeo nové generace

Ford překvapil motoristickou veřejnost oficiálním zveřejněním fotografií konceptu nové generace Mondea kombi. Ta se jinak měla objevit až příští týden v Paříži. Ačkoli se stále jedná pouze o koncept, nedá se u automobilu tohoto typu očekávat, že by jeho sériová podoba nabrala dramaticky jiných rysů. Spíše bude zbaven pouze drobných designových výstřelků, což celkové vnímání vozu patrně nezmění. Možné finální podoby vozu naleznete na níže publikovaných ilustracích, inspirací mohou být i špionážní fotografie všech připravovaných verzí.

Koncept nového Mondea se nese v duchu posledních modelů S-MAX a Galaxy. Rázem se z něj stává velmi osobitý vůz s velmi dynamickým designem. Proti minulé generaci výrazně ubral na konzervativnosti a přidal dávku agrese.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde a první fotografie verze sedan zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford iosis X

Ford sa v blízkej dobe chystá postaviť crossover alebo SUV. V tomto rozhodovaní mu má pomôcť koncept iosis X vystavený v Paríži - automobilka chce analyzovať reakcie motoristickej verejnosti. Samotné vozidlo však nemá byť približnou podobou chystaného modelu, ale má ukázať, akým dizajnovým smerom sa Ford vydá. On samotný ho nazýva „kinetic design“ a môžeme ho zatiaľ vidieť napríklad na modeli S-Max a niesť ho bude aj nové Mondeo.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic Type-R

Focus ST, Astra OPC, Golf GTI ... a Civic Type R. To jsou tradiční představitelé, z hlediska prodejů okrajové, ovšem velmi sledované skupiny aut, tzv. hot-hatchů. Jejím zakladatelem byl na počátku 80. let Volkswagen se svým Golfem GTI, jehož úspěch vyprovokoval k činům i ostaní výrobce. Od doby, kdy se na scéně objevili první konkurenti Golfu GTI, dochází při každé příležitosti ke sporům, který je nejlepší, který je králem. Poslední generace Civicu Type R rozhodně nestála stranou, ovšem na poslední varianty konkurenčních vozů přece jen ztrácela. Jenže! Král je mrtev, ať žije král!

Na letošním autosalonu v Ženevě Honda představila koncept nového Civicu Type R. Dobrou zprávou je, že nyní uvedená sériová verze se od konceptu odlišuje jen v detailech. Málokdy se totiž povede, aby "UFO" kandidovalo na krále hot-hatchů.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Honda CR-V

Jedenáct let na trhu a více než 2,5 milionu prodaných vozů modelu Honda CR-V hovoří jednoznačně o oblibě tohoto SUV modelu japonské automobilky. Nynější generace je však na trhu již dlouho a vysloužila si svého nástupce. Měsíce se spekulovalo o tom, kdy přijde nová generace na trh a co všechno přinese. Honda se po několika únicích informací a fotografií rozhoda dále neotálet a novinku podrobněji představit. Co vše nabídne nové CR-V?

Nová generace pochopitelně přináší mnoho vylepšení v oblasti bezpečnosti i komfortu. Stejně jako všechny ostatní vozy Honda, také CR-V je nyní vybaveno konstrukcí karosérie ACE (Advanced Compatibility Engineering ), která zaručuje vysokou bezpečnost v případě nárazu. Skořepinová karoserie je nyní z 58 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli. Honda očekává, že vůz v testech Euro NCAP získá 5 hvězdiček za ochranu posádky, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců.

Tip: více informací o tomto voze najdete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Hyundai

Korejská automobilka si do Paříže připravila představení studie nového vozu. Půjde o koncept se jménem Arejs, který směřuje do segmentu C. Mimo tento koncept představí Hyundai v Pařiži i faceliftovaný model Coupe a také nový motor 2,2 CDRi pro model Gandeur.

Tip: více informací o novinkách Hyundai najdete zde

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Audi, Bmw, Citroen, Dacia, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai
  2. Chevrolet, Kia, Lamborghini, Landwind, Lancia, Lexus, Mazda, Nissan, Opel
  3. Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků