Klesající popularita vystavování na autosalonech není k vidění pouze v Evropě. Audi se teď přidalo k dalším automobilkám, které oznámily neúčast na výstavě v New Yorku.
Vlastně to už tradičně slýcháme před skoro každým velkým autosalonem v Evropě. Automobilkám se již vystavovat na tradičních přehlídkách nevyplatí finančně ani časově, a tak propagaci současné nabídky i premiéry nových modelů raději nechávají na on-line prostoru a soukromě pořádaných akcích. A jak se ukazuje, stejná situace panuje také v zámoří.
Neúčast na nadcházejícím dubnovém autosalonu v New Yorku tak oznámilo už několik velkých automobilek, které mají na americkém trhu stále silnou pozici. K BMW i Mercedesu-Benz se tak nyní s omluvenkou přidává i zbytek německé prémiové trojky Audi. Autosalon v New Yorku přitom stále patří mezi nejprestižnější a největší motoristické přehlídky v USA.
Mluvčí Audi pro USA uvedla, že automobilka prověřuje způsob, jak nejlépe zájemcům a médiím předvádět nové produkty a inovace. Svou účast na autosalonech prý bude rozhodovat podle jednotlivých případů. Audi loni chybělo také na autosalonu v Detroitu, kde se opět neobjevily ani stánky BMW a Mercedesu. Letošní výstavu spotřební elektroniky CES v Las Vegas však Audi nevynechalo.
Rozhodnutí automobilky mělo rozzlobit newyorské dealery Audi, kteří vidí v neúčasti na autosalonu ztracenou příležitost, jak zaujmout potenciální zákazníky. Z místní propagace totiž těží nejvíce. Jednat se má tedy o možném vystavování alespoň zdejších dealerů v menším měřítku. Tento alternativní plán účasti Audi však zatím nedošel ke zdárnému souhlasu.
Co se týče německých značek, zastoupení Porsche pro Severní Ameriku si podle všeho účast na autosalonu v New Yorku opět nenechá ujít.