Kia ukázala ostřejší Stinger GTS. S vylepšeným pohonem 4x4 má i drift mód

Pro autosalon v New Yorku si Kia přichystala speciální variantu modelu Stinger, která dostává mimo jiné i systém pro efektní pálení zadních pneumatik.

Kia se rozhodla výkonný Stinger GT s šestiválcem a pohonem všech kol ještě přiostřit a návštěvníci autosalonu v New Yorku tak poprvé spatřili novou limitovanou verzi GTS, která přichází s řadou vylepšení na designu i technice. Produkce novinky bude limitována na pouhých 800 kusů a předem uvádíme, že dostupnost na evropském trhu je zatím nejasná.

Stinger GTS každopádně rozpoznáte exkluzivním oranžovým lakem karoserie Federation orange, výhradně určeným pro tento model. Namísto klasických černých a chromovaných doplňků pak vůz zdobí hrstka karbonových dílů, například rámeček masky chladiče, kryty zrcátek, výdechy na kapotě a blatnících nebo zadní difuzor.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

V interiéru k tak výrazným změnám nedochází. Volant je ovšem polstrovaný Alcantarou stejně jako hlavice voliče převodovky nebo středová opěrka. Ve výbavě je standardně i velké elektrické střešní okno, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a taky prémiový Harman Kardon audiosystém.

Pod kapotou najdete známý 3,3litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Ve verzi GTS produkuje 272 kW (370 koní), točivý moment 509 N.m a je nadále spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zájemci pak budou moci zvolit pohon zadních či všech kol.

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Právě na „čtyřkolce“ ale Kia u Stingeru GTS dále zapracovala a novinka tak nabízí nově vyvinutý dynamický systém pohonu všech kol, který pro řidičské zážitky za volantem ještě více preferuje pohon zadní nápravy. V jízdním režimu Sport tedy na zadní kola putuje až 80 % točivého momentu.

Po vzoru výkonných sedanů od BMW nebo Mercedesu však i Kia Stinger GTS nabízí takzvaný „drift mód“, kterým je možné pohon předních kol zcela odpojit. Ostrý Stinger tak může být i klasickou „zadokolkou“, ve které není problém zatáčky projíždět driftem. V tomto režimu umí navíc automatická převodovka udržet kvalt na omezovači.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků