Kia ukázala ostřejší Stinger GTS. S vylepšeným pohonem 4x4 má i drift mód

Pro autosalon v New Yorku si Kia přichystala speciální variantu modelu Stinger, která dostává mimo jiné i systém pro efektní pálení zadních pneumatik.

Kia se rozhodla výkonný Stinger GT s šestiválcem a pohonem všech kol ještě přiostřit a návštěvníci autosalonu v New Yorku tak poprvé spatřili novou limitovanou verzi GTS, která přichází s řadou vylepšení na designu i technice. Produkce novinky bude limitována na pouhých 800 kusů a předem uvádíme, že dostupnost na evropském trhu je zatím nejasná.

Stinger GTS každopádně rozpoznáte exkluzivním oranžovým lakem karoserie Federation orange, výhradně určeným pro tento model. Namísto klasických černých a chromovaných doplňků pak vůz zdobí hrstka karbonových dílů, například rámeček masky chladiče, kryty zrcátek, výdechy na kapotě a blatnících nebo zadní difuzor.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

V interiéru k tak výrazným změnám nedochází. Volant je ovšem polstrovaný Alcantarou stejně jako hlavice voliče převodovky nebo středová opěrka. Ve výbavě je standardně i velké elektrické střešní okno, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a taky prémiový Harman Kardon audiosystém.

Pod kapotou najdete známý 3,3litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Ve verzi GTS produkuje 272 kW (370 koní), točivý moment 509 N.m a je nadále spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zájemci pak budou moci zvolit pohon zadních či všech kol.

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Právě na „čtyřkolce“ ale Kia u Stingeru GTS dále zapracovala a novinka tak nabízí nově vyvinutý dynamický systém pohonu všech kol, který pro řidičské zážitky za volantem ještě více preferuje pohon zadní nápravy. V jízdním režimu Sport tedy na zadní kola putuje až 80 % točivého momentu.

Po vzoru výkonných sedanů od BMW nebo Mercedesu však i Kia Stinger GTS nabízí takzvaný „drift mód“, kterým je možné pohon předních kol zcela odpojit. Ostrý Stinger tak může být i klasickou „zadokolkou“, ve které není problém zatáčky projíždět driftem. V tomto režimu umí navíc automatická převodovka udržet kvalt na omezovači.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků