Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

Největší SUV automobilky Mercedes-Benz bylo oficiálně odhaleno na autosalonu v New Yorku. A je opravdu obří!

Kápo. Velký šéf. Ten, kdo má poslední slovo. Pokud by byl Mercedes-Benz GLS živou bytostí, klidně byste jej takto mohli nazývat, protože v rámci nabídky SUV Mercedesu jde o naprostý strop. Několik snímků nové generace uniklo na internet už před pár dny a buďme upřímní, tvary karoserie nejsou ničím překvapivým. Dnes tady ale vůz máme oficiálně, tak pojďme vypíchnout to nejdůležitější.

Nový Mercedes GLS na prvních fotkách: Luxusní SUV si vyšlápne na BMW X7

Nový Mercedes GLS na prvních fotkách: Luxusní SUV si vyšlápne na BMW X7

Mercedes o modelu GLS hovoří jako o třídě S mezi SUV, což by odpovídalo. Už minulá generace byla obrovská, ta nová se natáhla o dalších 77 mm, je o 22 mm širší a 60 mm přibylo v rozvoru náprav. Díváte se na auto s délkou přes 5,2 metru, se třemi řadami sedadel a kufrem o objemu více než 2400 litrů v případě, že sedadla poslední řady sklopíte do podlahy. Nepůjde nicméně o nouzovky pro děti – Mercedes totiž uvádí, že se zcela dozadu vejdou i cestující s výškou až 194 centimetrů.

Luxusní SUV Mercedes-Maybach dorazí až na nové platformě GLS

Luxusní SUV Mercedes-Maybach dorazí až na nové platformě GLS

Není překvapením, že se kokpit nese v duchu MBUX. Před řidičem a spolujezdcem proto ční dvojice 12,3palcových, opticky propojených displejů, multifunkční volant má dotykové plošky pro ovládání obou částí přístrojovky, z běžných prvků zůstal pouze panel navigace a mezi sedadly najdete sdružený ovladač s dotykovou horní plochou. K MBUX se váže také inteligentní hlasové ovládání či rozšířená realita navigačního systému. Vyzkoušeli jsme si to už u třídy A a není důvod, aby to v GLS fungovalo jinak.

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Dle očekávání se do útrob GLS dostává jistá forma elektrifikace. V případě benzinových verzí se bavíme o 48voltové palubní síti systému EQ Boost, který spalovacímu motoru pomáhá 16kilowatty a 250 newtonmetry. Je nicméně pravdou, že v případě verze GLS 580 4Matic o výkon nebude nouze ani tak.

Nestačí vám luxusní Maybach S650? Sáhněte po novém Brabusu Rocket 900

Nestačí vám luxusní Maybach S650? Sáhněte po novém Brabusu Rocket 900

Bavíme se totiž o osmiválci s výkonem 360 kW (489 koní) a točivém momentu 700 N.m, vrcholu nabídky. Sekundovat mu bude skromnější řadový šestiválec GLS 450 4Matic s 270 kW (367 koní) a točivém momentu 500 N.m. Spotřeby se podle Mercedesu zjevně bát nemusíte – i ta nejvýkonnější verze si totiž v kombinovaném cyklu oficiálně vezme maximálně 10 l/100 km.

Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard: Pancéřák stojí 38 milionů

Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard: Pancéřák stojí 38 milionů

V rámci uvedení na evropský trh bude GLS dostupné se dvěma řadovými naftovými šestiválci. Výkonově slabší z nich, označený GLS 350 d, dává 210 kW (286 koní) a 600 N.m, silnější „čtyřstovka“ má 243 kW (330 koní) a 700 N.m. Spotřebu mají shodnou – v kombinovaném cyklu 7,9 l/100 km. Pro všechny nabízené verze pak platí pohon všech kol, devítistupňová automatická převodovka a vzduchové pérování jako standard.

Vision Mercedes-Maybach 6 má 750 elektrických koní a ujede 500 km

Vision Mercedes-Maybach 6 má 750 elektrických koní a ujede 500 km

Hlavním konkurentem nového Mercedesu GLS se stane opulentní BMW X7. Oba tyto vozy lze považovat za vrchol „běžného“ německého luxusu, avšak v rozdílném podání. Výroba bude nadále probíhat v Alabamě. První vozy se v Evropě objeví v závěru tohoto roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků