Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Šestá generace Subaru Outback si včera v odpoledních hodinách odbyla premiéru na autosalonu v New Yorku. Potěší technikou i maximálním výkonem, otázka ale je, co všechno doveze do Evropy.

Outback je tady s námi už čtvrt století a jde o jedno z nejdůležitějších aut nejenom pro Subaru, ale také pro celý svět. Jednak že jde dlouhodobě o jeden z nejprodávanějších modelů značky, ale stál u zrodu trendu zvýšených oplastovaných kombíků, které u nás máme rádi. Už minulá generace byla napěchována moderní bezpečnostní technikou, ta nová šla ale ještě dál.

Nové Subaru Outback na prvních fotkách. Uvnitř to vypadá jako ve Volvu

Nové Subaru Outback na prvních fotkách. Uvnitř to vypadá jako ve Volvu

Vůz totiž stojí na platformě SGP, kterou využívají také modely Impreza a XV. Je jedním z důvodů, proč jsou uvedené vozy tak pevné, tuhé a skvěle jezdí, což jsou vlastnosti, které můžeme očekávat také od nového Outbacku. Na první pohled poznáte, že je to Subaru, a přestože design nikdy nebýval zrovna silnou stránkou automobilky, že jde o silnou osobnost, o tom tady nemusí být řeč.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Na našem trhu lze Outback považovat za vlajkovou loď Subaru vybavenou luxusními materiály, velkými sedadly a prostorným interiérem. Hlavním prvkem tvarově nikterak komplikované přístrojové desky je svisle orientovaný displej s úhlopříčkou 11,6", díky kterému kokpit trochu připomíná vozy Volvo. Outback nepodlehnul rozsáhlé digitalizaci, jak je dnes zvykem. Přístrojový štít proto nadále kombinuje palubní počítač s klasickými budíky. V základu nebude chybět systém podpory řidiče EyeSight s dvojicí kamer, který u nás Subaru nabízí ve všech modelech s výjimkou sporťáku BRZ.

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Informace pro český trh zatím nemáme k dispozici, v zámoří však mohou počítat s 2,4litrovým motorem boxer turbo z modelů Legacy a Ascent, který dává 194 kW (260 koní) a 376 N.m, a dále s atmosférickou 2,5litrovou jednotkou se 136 kilowatty a 239 newtonmetry. Vzhledem k tomu, že se u nás nyní Outback nabízí pouze s atmosférou, je jasné, jaký motor se podívá do Evropy.

Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Standardem je symetrický pohon všech kol a převodovka CVT s osmi virtuálními stupni. Ostatně už ani dnes u nás Outback nekoupíte s manuálem, který vylučuje zmiňovaný systém EyeSight. Minulá generace je v Česku nabízena s jediným motorem a převodovkou a čtyřmi limiemi výbav. Ceny se pohybují od 950.000 do 1.040.000 korun.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků