Šestá generace Subaru Outback si včera v odpoledních hodinách odbyla premiéru na autosalonu v New Yorku. Potěší technikou i maximálním výkonem, otázka ale je, co všechno doveze do Evropy.
Outback je tady s námi už čtvrt století a jde o jedno z nejdůležitějších aut nejenom pro Subaru, ale také pro celý svět. Jednak že jde dlouhodobě o jeden z nejprodávanějších modelů značky, ale stál u zrodu trendu zvýšených oplastovaných kombíků, které u nás máme rádi. Už minulá generace byla napěchována moderní bezpečnostní technikou, ta nová šla ale ještě dál.
Vůz totiž stojí na platformě SGP, kterou využívají také modely Impreza a XV. Je jedním z důvodů, proč jsou uvedené vozy tak pevné, tuhé a skvěle jezdí, což jsou vlastnosti, které můžeme očekávat také od nového Outbacku. Na první pohled poznáte, že je to Subaru, a přestože design nikdy nebýval zrovna silnou stránkou automobilky, že jde o silnou osobnost, o tom tady nemusí být řeč.
Na našem trhu lze Outback považovat za vlajkovou loď Subaru vybavenou luxusními materiály, velkými sedadly a prostorným interiérem. Hlavním prvkem tvarově nikterak komplikované přístrojové desky je svisle orientovaný displej s úhlopříčkou 11,6", díky kterému kokpit trochu připomíná vozy Volvo. Outback nepodlehnul rozsáhlé digitalizaci, jak je dnes zvykem. Přístrojový štít proto nadále kombinuje palubní počítač s klasickými budíky. V základu nebude chybět systém podpory řidiče EyeSight s dvojicí kamer, který u nás Subaru nabízí ve všech modelech s výjimkou sporťáku BRZ.
Informace pro český trh zatím nemáme k dispozici, v zámoří však mohou počítat s 2,4litrovým motorem boxer turbo z modelů Legacy a Ascent, který dává 194 kW (260 koní) a 376 N.m, a dále s atmosférickou 2,5litrovou jednotkou se 136 kilowatty a 239 newtonmetry. Vzhledem k tomu, že se u nás nyní Outback nabízí pouze s atmosférou, je jasné, jaký motor se podívá do Evropy.
Standardem je symetrický pohon všech kol a převodovka CVT s osmi virtuálními stupni. Ostatně už ani dnes u nás Outback nekoupíte s manuálem, který vylučuje zmiňovaný systém EyeSight. Minulá generace je v Česku nabízena s jediným motorem a převodovkou a čtyřmi limiemi výbav. Ceny se pohybují od 950.000 do 1.040.000 korun.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ