Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Luxusní značka Hyundaie si pro autosalon v New Yorku připravila vcelku zajímavý koncept městského „hatchbacku“.

Od značky Genesis, jež mimo Evropu působí jako luxusní odnož korejského Hyundaie, byste možná nečekali uvedení konceptu zapadajícího do segmentu malých městských vozítek. Přesně do této kategorie však nová studie Mint zapadá a podle značky dokonce představuje vizi „evoluce městského vozu“.

Proporcemi koncept částečně připomíná Hyundai Veloster, po stránce designu zde ale máme úplně jiný směr, který navíc zohledňuje elektrické ústrojí modelu. Aerodynamicky zahlazená příď tedy pozbývá jakékoliv velké mřížky či otvorů a pouze zaujme úzkými světlomety a LED linií táhnoucí se přes celou její šířku.

Vrchol koncernu Hyundai má po faceliftu. Genesis G90 si s ničím nespletete

Vrchol koncernu Hyundai má po faceliftu. Genesis G90 si s ničím nespletete

Vzadu už je Mint odvážnější a snižující se, kaskádovitá záď skrývá jedno překvapení. Na obou stranách zádě vozu jsou totiž výklopná „dvířka“ či „křídla“, která umožňují přístup do zavazadlového prostoru za předními sedačkami. Genesis zmiňuje, že tohle místo je určeno k rychlému a snadnému uložení každodenních zavazadel jako nákupu, kabelky, cestovní tašky a podobně.

Design zadních svítilen poté kopíruje styl předního osvětlení, střecha konceptu je řešená jediným panoramatickým panelem a na stupňovité zádi najdete i zástrčku pro dobíjení baterií. Pro chlazení baterií a elektromotorů jsou určeny otvory v oblasti prahů a spodních částí nárazníků.

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Interiér je řešen velice jednoduše se spojenou lavicí pro dva cestující a výklopným středovým panelem. Digitální přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem je nakonec umístěn ve středu volantu a počet fyzických tlačítek je zde snížen na úplné minimum.

K elektrickému pohonném ústrojí Genesis pouze dodává teoretický dojezd 322 km na jedno nabití a systém pro rychlodobíjení výkonem až 350 kW. Ve výsledku je tedy Mint hlavně designovým cvičením podznačky Hyundaie. Příjezd sériové verze městského hatchbacku od Genesis bychom určitě neočekávali.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 2 příspěvky
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků