Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Luxusní značka Hyundaie si pro autosalon v New Yorku připravila vcelku zajímavý koncept městského „hatchbacku“.

Od značky Genesis, jež mimo Evropu působí jako luxusní odnož korejského Hyundaie, byste možná nečekali uvedení konceptu zapadajícího do segmentu malých městských vozítek. Přesně do této kategorie však nová studie Mint zapadá a podle značky dokonce představuje vizi „evoluce městského vozu“.

Proporcemi koncept částečně připomíná Hyundai Veloster, po stránce designu zde ale máme úplně jiný směr, který navíc zohledňuje elektrické ústrojí modelu. Aerodynamicky zahlazená příď tedy pozbývá jakékoliv velké mřížky či otvorů a pouze zaujme úzkými světlomety a LED linií táhnoucí se přes celou její šířku.

Vrchol koncernu Hyundai má po faceliftu. Genesis G90 si s ničím nespletete

Vrchol koncernu Hyundai má po faceliftu. Genesis G90 si s ničím nespletete

Vzadu už je Mint odvážnější a snižující se, kaskádovitá záď skrývá jedno překvapení. Na obou stranách zádě vozu jsou totiž výklopná „dvířka“ či „křídla“, která umožňují přístup do zavazadlového prostoru za předními sedačkami. Genesis zmiňuje, že tohle místo je určeno k rychlému a snadnému uložení každodenních zavazadel jako nákupu, kabelky, cestovní tašky a podobně.

Design zadních svítilen poté kopíruje styl předního osvětlení, střecha konceptu je řešená jediným panoramatickým panelem a na stupňovité zádi najdete i zástrčku pro dobíjení baterií. Pro chlazení baterií a elektromotorů jsou určeny otvory v oblasti prahů a spodních částí nárazníků.

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Interiér je řešen velice jednoduše se spojenou lavicí pro dva cestující a výklopným středovým panelem. Digitální přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem je nakonec umístěn ve středu volantu a počet fyzických tlačítek je zde snížen na úplné minimum.

K elektrickému pohonném ústrojí Genesis pouze dodává teoretický dojezd 322 km na jedno nabití a systém pro rychlodobíjení výkonem až 350 kW. Ve výsledku je tedy Mint hlavně designovým cvičením podznačky Hyundaie. Příjezd sériové verze městského hatchbacku od Genesis bychom určitě neočekávali.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků