Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Luxusní značka Hyundaie si pro autosalon v New Yorku připravila vcelku zajímavý koncept městského „hatchbacku“.

Od značky Genesis, jež mimo Evropu působí jako luxusní odnož korejského Hyundaie, byste možná nečekali uvedení konceptu zapadajícího do segmentu malých městských vozítek. Přesně do této kategorie však nová studie Mint zapadá a podle značky dokonce představuje vizi „evoluce městského vozu“.

Proporcemi koncept částečně připomíná Hyundai Veloster, po stránce designu zde ale máme úplně jiný směr, který navíc zohledňuje elektrické ústrojí modelu. Aerodynamicky zahlazená příď tedy pozbývá jakékoliv velké mřížky či otvorů a pouze zaujme úzkými světlomety a LED linií táhnoucí se přes celou její šířku.

Vrchol koncernu Hyundai má po faceliftu. Genesis G90 si s ničím nespletete

Vrchol koncernu Hyundai má po faceliftu. Genesis G90 si s ničím nespletete

Vzadu už je Mint odvážnější a snižující se, kaskádovitá záď skrývá jedno překvapení. Na obou stranách zádě vozu jsou totiž výklopná „dvířka“ či „křídla“, která umožňují přístup do zavazadlového prostoru za předními sedačkami. Genesis zmiňuje, že tohle místo je určeno k rychlému a snadnému uložení každodenních zavazadel jako nákupu, kabelky, cestovní tašky a podobně.

Design zadních svítilen poté kopíruje styl předního osvětlení, střecha konceptu je řešená jediným panoramatickým panelem a na stupňovité zádi najdete i zástrčku pro dobíjení baterií. Pro chlazení baterií a elektromotorů jsou určeny otvory v oblasti prahů a spodních částí nárazníků.

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Interiér je řešen velice jednoduše se spojenou lavicí pro dva cestující a výklopným středovým panelem. Digitální přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem je nakonec umístěn ve středu volantu a počet fyzických tlačítek je zde snížen na úplné minimum.

K elektrickému pohonném ústrojí Genesis pouze dodává teoretický dojezd 322 km na jedno nabití a systém pro rychlodobíjení výkonem až 350 kW. Ve výsledku je tedy Mint hlavně designovým cvičením podznačky Hyundaie. Příjezd sériové verze městského hatchbacku od Genesis bychom určitě neočekávali.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků