Nový Hyundai Venue oficiálně: Malý crossover ničím nepřekvapí, podívá se i do Evropy?

Korejská automobilka již oficiálně představuje svůj nejmenší a nejdostupnější crossover, který se zařadí pod současný model Kona.

Hyundai na autosalonu v New Yorku představuje další nový crossover, který současnou nabídku automobilky vyplní o vůbec nejmenší model této kategorie. Novinka nazvaná Venue tedy velikostně zapadá pod model Kona a koneckonců i trochu vypadá jako její zmenšený, ještě kompaktnější sourozenec. 

Hyundai Venue vs. Kona: rozměry a objem kufru 
Model Venue Kona
Délka [mm] 4036 4165
Šířka [mm] 1770 1800
Výška [mm] 1565 1550
Rozvor [mm] 2520 2600
Objem kufru min/max [l] neuvedeno 361/1143

Designový směr nám už dříve potvrdily zveřejněné ilustrace. Z Kony si tak Venue vypůjčuje řadu prvků, ačkoliv ve výsledku vypadá novinka o něco zamračeněji. Opět se nicméně dočkáváme čtveřice světlometů na masce, kdy úzké lampy pod úrovní kapoty doplňují hlavní světlomety níže v nárazníku, tentokrát s rámečkem LED denního osvětlení.

Z profilu jde vidět typicky vykreslený C sloupek, který automobilka používá také u svých dalších SUV. Záď Venue se pak vyznačuje výraznějším převisem a logem Hyundai na pátých dveřích a jednoduchými LED svítilnami. Nárazníky a blatníky jsou lemované tmavými plasty, jak už to u městských crossoverů často bývá.

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Interiér působí oproti Koně o něco jednodušeji, snížil se počet tlačítek na středovém panelu a mezi výdechy klimatizace se pouze tyčí 8palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Níže se nachází trojice ovladačů klimatizace a topení, kdežto před spolujezdcem se objevuje otevřený odkládací prostor společně s klasickou otevírací přihrádkou.

Ve výbavě nejnovějšího crossoveru pak nesmí chybět standardní zástup několika asistentů a bezpečnostních systémů – detekce překážek před a za vozem s funkcí automatického brzdění, asistent jízdy v pruhu, senzory hlídání mrtvého úhlu nebo sledování únavy řidiče.

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

S premiérou na autosalonu v New Yorku prozatím Hyundai zveřejňuje pouze americkou specifikaci Venue, která obdrží čtyřválcovou šestnáctistovku o výkonu 89 kW (121 koní) spojenou s manuální šestistupňovou nebo bezstupňovou automatickou převodovkou.

Každopádně, dostupnost nového modelu na evropském trhu Hyundai dosud nepotvrdil ani nevyvrátil. Na informace o možnosti evropské specifikace Venue si tedy počkáme.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků