Nový Hyundai Venue oficiálně: Malý crossover ničím nepřekvapí, podívá se i do Evropy?

Korejská automobilka již oficiálně představuje svůj nejmenší a nejdostupnější crossover, který se zařadí pod současný model Kona.

Hyundai na autosalonu v New Yorku představuje další nový crossover, který současnou nabídku automobilky vyplní o vůbec nejmenší model této kategorie. Novinka nazvaná Venue tedy velikostně zapadá pod model Kona a koneckonců i trochu vypadá jako její zmenšený, ještě kompaktnější sourozenec. 

Hyundai Venue vs. Kona: rozměry a objem kufru 
Model Venue Kona
Délka [mm] 4036 4165
Šířka [mm] 1770 1800
Výška [mm] 1565 1550
Rozvor [mm] 2520 2600
Objem kufru min/max [l] neuvedeno 361/1143

Designový směr nám už dříve potvrdily zveřejněné ilustrace. Z Kony si tak Venue vypůjčuje řadu prvků, ačkoliv ve výsledku vypadá novinka o něco zamračeněji. Opět se nicméně dočkáváme čtveřice světlometů na masce, kdy úzké lampy pod úrovní kapoty doplňují hlavní světlomety níže v nárazníku, tentokrát s rámečkem LED denního osvětlení.

Z profilu jde vidět typicky vykreslený C sloupek, který automobilka používá také u svých dalších SUV. Záď Venue se pak vyznačuje výraznějším převisem a logem Hyundai na pátých dveřích a jednoduchými LED svítilnami. Nárazníky a blatníky jsou lemované tmavými plasty, jak už to u městských crossoverů často bývá.

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Skvělý tah od Hyundaie. Vedoucím vývoje se stává bývalý šéf Fordů RS

Interiér působí oproti Koně o něco jednodušeji, snížil se počet tlačítek na středovém panelu a mezi výdechy klimatizace se pouze tyčí 8palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Níže se nachází trojice ovladačů klimatizace a topení, kdežto před spolujezdcem se objevuje otevřený odkládací prostor společně s klasickou otevírací přihrádkou.

Ve výbavě nejnovějšího crossoveru pak nesmí chybět standardní zástup několika asistentů a bezpečnostních systémů – detekce překážek před a za vozem s funkcí automatického brzdění, asistent jízdy v pruhu, senzory hlídání mrtvého úhlu nebo sledování únavy řidiče.

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

Nejsportovnější Hyundai Tucson dorazil do Česka. O moc dráž nevyjde

S premiérou na autosalonu v New Yorku prozatím Hyundai zveřejňuje pouze americkou specifikaci Venue, která obdrží čtyřválcovou šestnáctistovku o výkonu 89 kW (121 koní) spojenou s manuální šestistupňovou nebo bezstupňovou automatickou převodovkou.

Každopádně, dostupnost nového modelu na evropském trhu Hyundai dosud nepotvrdil ani nevyvrátil. Na informace o možnosti evropské specifikace Venue si tedy počkáme.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků