Druhá nejlépe zrychlující Toyota je RAV4 do zásuvky. Má 306 koní a dynamiku sporťáku

Druhé nejrychlejší auto v nabídce Toyoty strhlo plachtu na autosalonu v Los Angeles. Dynamikou opravdu ohromí.

Zhruba v polovině října Toyota zveřejnila studiovou fotografii červeného SUV RAV4. Řekla nám k tomu, že to bude plug-in hybrid, a že půjde o nejsilnější „ravku“ v historii. Nic víc jsme se v podstatě nedozvěděli. Nyní už nemá co skrývat a Toyota RAV4 naplňuje svoje sliby.

Plug-in hybrid se představil na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. V hierarchii motorizací zaujímá to nejvyšší postavení a stává se první „ravkou“ do zásuvky. Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválcový motor 2,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Co přesně Toyota s motorem udělala, zatím nelze přesně určit. Hovoří o elektromotorech, ale neznáme jejich výkon ani kapacitu baterií. Popravdě to ale vědět ani nepotřebujeme. Nový verze zastíní všechny řeči kombinovaným výkonem 225 kW (306 koní). 

Ještě zajímavější je akcelerace z 0 na 100 km/h. Ta totiž proběhne za 6,2 sekundy. To je o skoro dvě sekundy rychleji než u standardní hybridní motorizace (222 koní). Dokonce se tak RAV4 stává nejrychleji akcelerující Toyotou na evropském trhu, hned po Supře. 

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Čistý dojezd na elektřinu činí 60 kilometrů. Automobilka také nezapomíná zmínit, že auto produkuje pouze 30 gramů CO2 na kilometr. Jen pro porovnání: standardní hybrid vyprodukuje na jeden kilometr zhruba 100 gramů CO2.

Do prodeje se má plug-in hybridní Toyota RAV4 dostat v polovině příštího roku. Přesné datum uvedení na český trh a ceny zatím neznáme.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků