Druhá nejlépe zrychlující Toyota je RAV4 do zásuvky. Má 306 koní a dynamiku sporťáku

Druhé nejrychlejší auto v nabídce Toyoty strhlo plachtu na autosalonu v Los Angeles. Dynamikou opravdu ohromí.

Zhruba v polovině října Toyota zveřejnila studiovou fotografii červeného SUV RAV4. Řekla nám k tomu, že to bude plug-in hybrid, a že půjde o nejsilnější „ravku“ v historii. Nic víc jsme se v podstatě nedozvěděli. Nyní už nemá co skrývat a Toyota RAV4 naplňuje svoje sliby.

Plug-in hybrid se představil na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. V hierarchii motorizací zaujímá to nejvyšší postavení a stává se první „ravkou“ do zásuvky. Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválcový motor 2,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Co přesně Toyota s motorem udělala, zatím nelze přesně určit. Hovoří o elektromotorech, ale neznáme jejich výkon ani kapacitu baterií. Popravdě to ale vědět ani nepotřebujeme. Nový verze zastíní všechny řeči kombinovaným výkonem 225 kW (306 koní). 

Ještě zajímavější je akcelerace z 0 na 100 km/h. Ta totiž proběhne za 6,2 sekundy. To je o skoro dvě sekundy rychleji než u standardní hybridní motorizace (222 koní). Dokonce se tak RAV4 stává nejrychleji akcelerující Toyotou na evropském trhu, hned po Supře. 

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Čistý dojezd na elektřinu činí 60 kilometrů. Automobilka také nezapomíná zmínit, že auto produkuje pouze 30 gramů CO2 na kilometr. Jen pro porovnání: standardní hybrid vyprodukuje na jeden kilometr zhruba 100 gramů CO2.

Do prodeje se má plug-in hybridní Toyota RAV4 dostat v polovině příštího roku. Přesné datum uvedení na český trh a ceny zatím neznáme.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků