Nádherný Lexus LC 500 Convertible je konečně tady! Má V8, víc vědět nemusíte

Dosud se o oficiálním uvedení otevřené verze Lexusu LC šuškalo. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles však japonská automobilka znova vstupuje do segmentu luxusních kabrioletů.

Budu se opakovat, ale asi není jiná možnost: Lexus LC je jedno nejlepších luxusních kupé současnosti. Mercedesů a bavoráků je všude spousta, jakmile ale na ulici potkáte Lexus LC, čas se zastaví veškerá pozornost je upřena na něj. Ať si vyberete čistokrevný osmiválec nebo 3,5litrový šestiválcový hybrid, vždycky si přijdete na své. LC je vyladěné do posledního detailu a jízda s ním je zážitek, i když pouze korzujete po městě.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Nyní bude korzování ještě intenzivnější. Lexus totiž v Los Angeles oficiálně představil LC v otevřené variantě Convertible, jehož existence by nás ale vůbec neměla překvapovat. Koncept, který se od sériové verze v postatě neliší, byl totiž představen už na začátku letošního roku, a kdo z vás navštívil březnovou Ženevu, mohl si jej dokonce prohlédnout osobně.

TEST Lexus LC 500h: Je těžké mít ho rád?

TEST Lexus LC 500h: Je těžké mít ho rád?

Kabriolet je 4760 mm dlouhý, 1920 mm široký, 1350 mm vysoký a rozvor náprav činí 2870 mm. V porovnání s kupé je tedy o 10 mm kratší a 5 mm vyšší, těchto rozdílů si ale těžko někdo všimne. Lehká plátěná střecha je úhledně složena za zadními sedadly, její stažení zabere 15 sekund a natažení o sekundu déle (do rychlosti 50 km/h). Lexus nezapomněl zmínit snahu o co největší komfort, a to jak s ohledem na akustiku (vůz má systém aktivního potlačení hluku), tak řízení teploty. Nechybí proto ani „šála“, která se postará o foukání teplého vzduchu na krk.

Lexus LC Limited Edition dokazuje, že i auto barvy pivní lahve může být nádherné

Lexus LC Limited Edition dokazuje, že i auto barvy pivní lahve může být nádherné

Pod kapotou nenajdete žádné překvapení. Lexus LC 500 Convertible pohání pětilitrový atmosférický osmiválec použitý i v kupé, kde má výkon 351 kW v 7100 otáčkách a točivý moment 540 N.m. Asi jste uhodli, že si kompletní technická data Lexus zatím nechal pro sebe, avšak i to málo, co si dokážeme odvodit, přece musí stačit. 

Převodovka je automatická desetistupňová, poháněna jsou zadní kola, zrychlení z nuly na stovku by mělo zabrat okolo 5 sekund a maximální rychlost zcela jistě překročí 250 km/h. Start prodeje je plánován na léto příštího roku.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků