Audi e-tron Sportback oficiálně: SUV-kupé na elektřinu má revoluční světla

Mohou být rozhodovacím faktorem v nákupu auta pouhé světlomety? Pokud jde o Audi, tak rozhodně ano.

Rodina elektromobilů značky Audi vítá nového člena. Stal se jím sourozenec SUV e-tron s elegantnější karoserií Sportback. Novinka je o dost hezčí na pohled a vznikla podle klasického receptu podkategorie SUV-kupé. Designéři přikázali konstruktérům uhladit střechu od B sloupku až po kufr a směrem dozadu zvednout spodní linii bočních oken.

Úprava karoserie sebou nese pár zásadních změn. Tou první je snížení prostoru cestujících vzadu o 20 milimetrů. Dále jde o větší dojezd na jedno nabití, díky lepšímu proudění vzduchu okolo vozu. Konkrétně to dělá deset kilometrů. Nesmíme zapomenout ani na zmenšení zavazadlového prostoru o 45 litrů. e-tron Sportback má objem zavazadlového prostoru už „jen“ 615 litrů. 

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Většina designových prvků z e-tronu zůstává, včetně single-frame přední masky, kterou elektromobily v podstatě nepotřebují. Žhavou novinkou jsou ale digitální Matrix LED světlomety, které potvrzují elitní postavení technického a vývojového centra Audi. Nová technologie dostala název DMD (Digital Micromirror Device – digitální zařízení s mikrozrcadly).

Nyní to bude znít trochu jako ze science fiction. Systém předního osvětlení je vybaven čipem, který je osazen přibližně jedním milionem mikrozrcadel (každé z nich s délkou strany několik setin milimetru). Každé z nich se pak díky elektrostatice dokáže natáčet až 5000krát za sekundu. V praxi bude světlo po silnici umět „jezdit“ tak, jak to budete chtít, a to i kdyby šlo o osvícení pouze jednoho pruhu, ve kterém zrovna jedete (ukázka v galerii). Samozřejmostí jsou i opojné animace včetně promítání textů. 

Audi A8 a Q7 nyní i jako plug-in hybridy. Výkon jim neschází, ale co dojezd na elektřinu?

Audi A8 a Q7 nyní i jako plug-in hybridy. Výkon jim neschází, ale co dojezd na elektřinu?

Pohonné ústrojí spolu oba vozy sdílí. Každá náprava má svůj asynchronní elektromotor a společně dokáží vyprodukovat výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 N.m. V klidu na stovku to zvládne za 6,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 km/h. 

Pro ohromení vás i posádky je tu ještě režim Boost, který dokáže krátkodobě zvýšit výkon až na 300 kW a točivý moment na 664 N.m. V tomto režimu platí stovka za 5,7 sekundy. Sportback je taktéž quattro a točivý moment se mezi nápravy rozděluje během „zlomků sekundy“, jak informuje sama automobilka.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Lithium-iontová baterie o kapacitě 95 kWh vystačí e-tronu Sportback na 446 kilometrů. Výše zmíněné údaje ovšem platí pouze pro verzi 55 quattro. V době uvedení nás ale čeká rovnou i slabší verze 50 quattro, která s kapacitou baterie 71 kWh vydrží na jedno nabití na 347 kilometrů. Dynamika je samozřejmě slabší (0-100 km/h - 6,8 sekundy, maximální rychlost 190 km/h).

Audi e-tron Sportback vstoupí na evropský trh na jaře příštího roku. Svůj prodej zahájí speciální bohatě vybavenou edicí edition one v modré barvě. Obsahovat bude prémiovou audiosoustavu, čalounění kůží Valcona a nenáviděná či milovaná virtuální zpětná zrcátka. Dynamické Matrix LED světlomety se v nabídce ukážou až v polovině příštího roku. České ceny zatím nebyly stanoveny.

Audi e-tron Sportback - technická data
Model 50 quattro 55 quattro
Výkon [kW] 230 265 (300)
Točivý moment [N.m] 540 561 (664)
Kapacita baterie [kWh] 71 95
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 6,6 (5,7)
Max. rychlost [km/h] 190 200
Kombi. spotřeba [kWh/100 km] 26,3-21,6 26,0-21,9
Maximální dojezd [km] 347 446
Objem zav. Prostoru [l] 615 615
*hodnoty v závorce platí pro režim Boost
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků