Aston Martin DBX oficiálně: První SUV značky má 550 koní i něco pro pejskaře

Britská značka se již naplno pouští do kategorie luxusních SUV. Designem nové DBX nepřekvapí, slušným stádem koní pod kapotou také ne a jistou praktičnost nelze přehlédnout.

Vlastně se jedná o sázku na jistotu. Dnešní doba luxusním SUV jednoduše přeje, a proto si chce rovněž Aston Martin ukousnout z popularity této kategorie. Cílová skupina zákazníků je jasná a majitelé Vantage či nového DBS již budou mít od britské značky k mání taky praktický model, který se v rodinné garáži neztratí.

DBX je po designové stránce nezpochybnitelným Astonem, jelikož zcela vychází z prvků dnešní modelové řady automobilky. Vše bylo pouze aplikováno na proporce 2,2tunového SUV, které nabízí pětimístný interiér, zavazadlový prostor o objemu 632 litrů, sklopitelné zadní sedačky v poměru 40:20:40, a tím nakonec maximální objem kufru až 1530 litrů.

Aston Martin Vantage Roadster na prvních fotkách. Je nádherný, k maní bude už od jara

Aston Martin Vantage Roadster na prvních fotkách. Je nádherný, k maní bude už od jara

Uvnitř najdete hromady koženého čalounění, obložení ze dřeva, hliníku a rovněž stropnici oděnou do Alcantary. Prosvětlení kabiny zajišťuje rozměrná panoramatická střecha, před řidičem je 12,3palcový digitální přístrojový štít, infotainment má obrazovku o 10,25 palcích, rozhraní od Applu a Androidu jsou standardem, stejně jako kamerový systém s rozsahem 360 stupňů kolem vozu.

Ve volitelných balíčcích poté Aston hledí na různá využití DBX, takže zákazníkům nabízí třeba sadu pro pejskaře zahrnující chránič nárazníku, podložky do kufru, misky na žrádlo/vodu a další potřeby. Paket do sněhu obsahuje střešní nosič, sněhové řetězy, zatímco sada „Field Sport“ přidá speciální schránku na vaši pušku. V nabídce bude podobných balíčků celkem jedenáct a budou zaměřené i na cyklisty či milovníky pikniků.

Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Pod kapotou DBX se žádné překvapení nekoná. SUV využívá stejný dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů, pocházející od AMG, jenž najdete také v DB11 a Vantage. Pro DBX je naladěný na 404 kW (550 koní) a 700 N.m točivého momentu. Převodovka je automatická devítistupňová a přenáší sílu na pohon všech kol s aktivním středovým diferenciálem a elektronickým samosvorným diferenciálem vzadu. Na 100 km/h se DBX rozjede za 4,5 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 291 km/h.

Dodávky prvních kusů zákazníkům proběhnou v prvním čtvrtletí příštího roku. Cenovka bude ve Velké Británii začínat na částce 158.000 liber, tedy v přepočtu asi 4,7 milionu korun.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků