Autosalon Frankfurt 2019: Vstupenky, adresa, trasa autem a další info pro vás

Na letošní autosalon ve Frankurtu se kromě novinářů chystá tradičně i velký počet návštěvníků z řad veřejnosti. Shrnuli jsme všechny podstatné informace, které přijdou vhod, pokud máte v plánu frankfurtské výstaviště navštívit také.

Letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem (IAA Frankfurt 2019) je v pořadí již 68. ročníkem. Jedna z nejprestižnějších automobilových výstav se tradičně koná jednou za dva roky. Minulý ročník 2017 navštívilo přes 810.000 lidí a na výstavišti Messe Frankfurt se odehrálo na 228 světových premiér.

Autosalon Frankfurt 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se zatím těšit?

Autosalon Frankfurt 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se zatím těšit?

Tentokrát by ale mohla čísla dosti klesnout, účast na autosalonu již odmítla celá řada významných automobilek. Chybět mají například Volvo, Toyota, Alfa Romeo, francouzská trojka Citroën, Peugeot, Renault nebo japonské značky Nissan, Mazda, Mitsubishi a Subaru. Seznam očekávaných premiér jsme už připravili dříve.

Datum konání a otevírací doba autosalonu

Pro novináře jsou brány autosalonu ve Frankfurtu otevřeny již od 10. do 11. září 2019. Hlavně pro obchodníky jsou poté vyhrazeny dny 12. a 13. září 2019 (i když akreditace zde není nutná). Pro veřejnost bude výstaviště nakonec dostupné od soboty 14. září do neděle 22. září.

Otevírací doba pro veřejnost:
Pondělí – neděle: 9–19 h

Pozor! Výjimkou je pátek 20. září (tzv. After Work Day), kdy je otevřeno mezi 11–21 h.

Kolik stojí vstupné a kde jej sehnat?

Vstupné lze zakoupit on-line přímo na webu autosalonu, nebo na místě na pokladnách výstaviště Messe Frankfurt (vyjde ale dráž).  

Vstupné o víkendu (platí na 1 den):
On-line: 15 euro (asi 385 Kč)
Na místě: 17 euro (asi 435 Kč)

Vstupné v pracovní dny (platí na 1 den):
On-line: 13 euro (asi 335 Kč)
Na místě: 15 euro (asi 385 Kč)

V pracovní dny platí i zvýhodněné vstupné k návštěvě po 15. hodině:
On-line: 9 euro (asi 230 Kč)
Na místě: 11 euro (asi 280 Kč)

Rodinné vstupné (2 dospělí + max. 3 děti do 14 let věku) stojí 35 euro (asi 900 Kč) a je dostupné výhradně na místě po všechny dny autosalonu. Děti do 7 let věku mají vstup zdarma. Studenti mají pro všechny dny zvýhodněné vstupné za 8,50 euro (asi 220 Kč) na místě i on-line.

Kudy se nejlépe vydat autem?

Pokud nevyužijete nespočtu zájezdových společností, které vás na frankfurtský autosalon dovezou také, nejpravděpodobněji budete z ČR cestovat autem. V tom případě vás čeká asi 520 ujetých kilometrů a přibližně 5 hodiny cesty, jestliže obecně počítáme s odjezdem z Prahy.

Hyundai ukáže ve Frankfurtu něco nového. Půjde o hatchback, nebo další crossover?

Hyundai ukáže ve Frankfurtu něco nového. Půjde o hatchback, nebo další crossover?

Z ČR se na autosalon vydáte nejlépe přes hraniční přechod u Rozvadova (silnice E50). Odtud do Německa (po A6) směrem na Norimberk. Před Norimberkem se sjíždí na A3 ve směru na Würzburg, přičemž po A3 cestujete přímým směrem až těsně k centru Frankfurtu nad Mohanem. Z A3 poté sjedete na A5 (směr Hannover/Kassel/Dortmund), po níž se už dle značení vydáte na silnici A648 směrem na F-Stadtmitte Messe. Poblíž bude určitě také již značení pro IAA 2019. Mapu s trasou najdete zde.

Cílová adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327 Frankfurt am Main, zaparkujete přímo na rozlehlém parkovišti výstaviště.

Co dálniční známka?

Plánované zavedení mýtného pro jízdu po německých dálnicích bylo nakonec odloženo na další rok, tudíž si letos v Německu s poplatkem za dálnici ještě lámat hlavu nemusíte. Stačí vám jen česká dálniční známka pro cestu po E50 na hraniční přechod Rozvadov.

V galerii fotografie z minulého ročníku.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků