VW T-Roc oficiálně přišel o střechu. Má Cabriolet šanci stát se legendou?

Volkswagen to opravdu udělal. Z SUV T-Roc nechal uříznout střechu a výsledek snažení oficiálně představí na blížícím se autosalonu ve Frankfurt na Mohanem.

Ještě nedávno jsem proklínal rozhodnutí hlavounů z Wolfsburgu o ukončení výroby Volkswagenu Beetle. Říkejte si, co chcete, třeba že to bylo zženštilé, zbytečné a drahé auto pro úzkou skupinu zákazníků, pravdou ale zůstává, že jeho předchůdci položili základy filozofie lidového auta a jeho odkaz tady bude ještě dlouho.

Volkswagen Beetle už je nadobro mrtev! Poslední kus sjel z výrobní linky v Mexiku

Volkswagen Beetle už je nadobro mrtev! Poslední kus sjel z výrobní linky v Mexiku

Může se zdát, že brzy budeme jezdit v elektrických krabicích, z nichž se vytratí kouzlo, a řidiči budou pasování do role pasažérů. Ještě před tím nás ale u Volkswagenu čeká kapitola jménem T-Roc Cabriolet. Je to takový Brouk v moderním pojetí a myslím, že si na něj zvykneme. Už proto, že nám ani nic jiného nezbývá. Premiéru si odbude na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

T-Roc Cabriolet není první nový „šílený Volkswagen“. Už v březnu v Ženevě jsme viděli T-Roc R s výkonem 300 koní, který se na českém trhu objeví co nevidět. Kabriolet lze očekávat na jaře příštího roku a má vše, na co jsme byli zvyklí u nedávno pohřbeného Beetlu. Tedy plátěnou střechu, která se během devíti sekund elektricky složí za zadní sedadla (až do rychlosti 30 km/h), čtyři místa k sezení či přední pohon. Je to v podstatě novodobý Beetle Dune, nebo také německá interpretace Range Roveru Evoque kabrio.

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Vůz na délku měří 4268 mm, je 1811 mm široký, 1522 mm vysoký a rozvor náprav činí 2630 mm. Kompakt jako vyšitý. Pokud jste si mysleli, že se s přerodem v kabriolet zmenší kufr, měli jste pravdu. Zatímco u běžné předokolky má objem 445 litrů (392 litrů u verze 4Motion), tady máte 284 litrů akorát dostačujících k uložení basy lahváčů (koukněte do galerie).

TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

Paleta motorů není tak široká jako u běžné verze, motory 1.0 TSI/85 kW a 1.5 TSI/110 kW budou ale pro T-Roc Cabriolet tak akorát. Standardem je manuální převodovka, u patnáctistovky můžete zvolit i DSG. Na technická data si musíme ještě počkat, protože Volkswagen o T-Rocu Cabrio stále hovoří jako o autě blízkém sériové produkci. Volně přeloženo: Už na něm nic měnit nebude, jen ještě nemá potřebnou homologaci.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků