Nejsportovnější Škoda Scala je tady. RS nečekejte, mladým jde hlavně o vzhled

Že bude letošní autosalon ve Frankfurtu o něco chudší než v minulých letech, se ví už dlouho. Stánek Škodovky se ponese v duchu nových derivátů, koncept nečekejte.

Na frankfurtském stánku Škody se letos žádného velkého odhalení nedočkáme. Zatímco před dvěma lety (Frankfurt se vždy střídá s Paříží) značka ukázala koncept Vision E, který postupnou evolucí došel až do podoby konceptu Vision iV, z nějž příští rok vzejde první elektrická Škoda na platformě MEB, letos jsou v plánu jen dříve nahlášené deriváty modelů Scala a Kamiq.

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

V galerii najdete první oficiální fotky Škody Scala Monte Carlo. V minulosti se sice hlavně kvůli konceptu Vision RS, z nějž Scala vznikla, mluvilo o plnohodnotném „eseru“, to je ale v nedohlednu a Scala Monte Carlo proto představuje to nejsportovnější, co umí Škoda u daného modelu nabídnout. Na trhu se objeví ještě před koncem letošního roku.

Recept je stejný jako u dřívějších derivátů Monte Carlo. Hlavní roli hraje kontrast – leskle černá jsou vnější zpětná zrcátka, rámeček kolem masky chladiče, nástavce prahů, prvky na předním nárazníku, a dokonce i nápis Škoda na víku kufru, který má běžná Scala chromovaný. Kola mají průměr 17 a 18 palců a jsou vyvedena v designu Monte Carlo. Uvnitř najdete speciální čalounění sportovních sedadel, volant je obšitý perforovanou kůží a jiné jsou také dekorační lišty.

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

Nabídka pohonných jednotek se shoduje s běžnou verzí, základní výbava ale bude vyšší. Zahrnuje zatmavená okna zadních dveří, panoramatickou střechu či protažené sklo víka kufru včetně střešního spoileru. Pochopitelně nechybí plakety na předních blatnících, díky nimž Monte Carlo bezpečně poznáte. Ve stejném duchu se ponesou i úpravy crossoveru Kamiq Monte Carlo, jehož snímky ale Škoda zatím nevydala.

Škoda Popular Sport Monte Carlo: Od pařížské premiéry uběhlo 80 let

Škoda Popular Sport Monte Carlo: Od pařížské premiéry uběhlo 80 let

„S novou verzí Monte Carlo zdůrazňujeme sportovně-dynamický charakter modelu Škoda Scala. Černé prvky, velká kola z lehkých slitin i zvučné jméno jsou odkazem na naše úspěšné soutěžní vozy. Zároveň tyto modely cíleně oslovují mladší cílovou skupinu, která oceňuje sportovní charakter a emocionální, stylový design,“ řekl k nejsportovnější Scale Oliver Stefani, šéf Škodováckého designu.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků