Na frankfurtském stánku Škody se letos žádného velkého odhalení nedočkáme. Zatímco před dvěma lety (Frankfurt se vždy střídá s Paříží) značka ukázala koncept Vision E, který postupnou evolucí došel až do podoby konceptu Vision iV, z nějž příští rok vzejde první elektrická Škoda na platformě MEB, letos jsou v plánu jen dříve nahlášené deriváty modelů Scala a Kamiq.
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!
V galerii najdete první oficiální fotky Škody Scala Monte Carlo. V minulosti se sice hlavně kvůli konceptu Vision RS, z nějž Scala vznikla, mluvilo o plnohodnotném „eseru“, to je ale v nedohlednu a Scala Monte Carlo proto představuje to nejsportovnější, co umí Škoda u daného modelu nabídnout. Na trhu se objeví ještě před koncem letošního roku.
Recept je stejný jako u dřívějších derivátů Monte Carlo. Hlavní roli hraje kontrast – leskle černá jsou vnější zpětná zrcátka, rámeček kolem masky chladiče, nástavce prahů, prvky na předním nárazníku, a dokonce i nápis Škoda na víku kufru, který má běžná Scala chromovaný. Kola mají průměr 17 a 18 palců a jsou vyvedena v designu Monte Carlo. Uvnitř najdete speciální čalounění sportovních sedadel, volant je obšitý perforovanou kůží a jiné jsou také dekorační lišty.
Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel
Nabídka pohonných jednotek se shoduje s běžnou verzí, základní výbava ale bude vyšší. Zahrnuje zatmavená okna zadních dveří, panoramatickou střechu či protažené sklo víka kufru včetně střešního spoileru. Pochopitelně nechybí plakety na předních blatnících, díky nimž Monte Carlo bezpečně poznáte. Ve stejném duchu se ponesou i úpravy crossoveru Kamiq Monte Carlo, jehož snímky ale Škoda zatím nevydala.
Škoda Popular Sport Monte Carlo: Od pařížské premiéry uběhlo 80 let
„S novou verzí Monte Carlo zdůrazňujeme sportovně-dynamický charakter modelu Škoda Scala. Černé prvky, velká kola z lehkých slitin i zvučné jméno jsou odkazem na naše úspěšné soutěžní vozy. Zároveň tyto modely cíleně oslovují mladší cílovou skupinu, která oceňuje sportovní charakter a emocionální, stylový design,“ řekl k nejsportovnější Scale Oliver Stefani, šéf Škodováckého designu.