Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

Nejvýkonnější Lamborghini v historii, kterému se doposud říkalo jen LB48H, otevírá novou éru italské superautomobilky.

Lamborghini odhaluje svůj nový model ještě před oficiální premiérou na autosalonu ve Frankfurtu. Jak se dalo čekat, je to nejsilnější, nejrychlejší a nejzběsilejší produkční Lamborghini všech dob. K uzmutí koruny současnému držiteli, Aventadoru SVJ, vlastně stačilo málo.

Lamborghini představilo bláznivý koncept. Steratto může klidně na rallye

Lamborghini představilo bláznivý koncept. Steratto může klidně na rallye

Lamborghini Sián má uprostřed uložený motor 6.5 V12 se stejným základem jako mocný Aventador. Protože už ale tento motor jde horko těžko někam posouvat a osazením turbodmychadla by přišel o charakteristiku, spojilo se příjemné s užitečným a v Boloni stvořili svůj první hybrid.

Protože jde o jednoho z lídrů supersportovního průmyslu, je to hybrid par excellence. Do převodovky byl implementován elektromotor o výkonu 34 koní, který spolupracuje i při manévrech ve městě a pomáhá brutálnímu zrychlení i sametovému chodu při klidné jízdě. Funguje do 130 km/h.

Na Lamborghini s manuálem zapomeňte, vzkazuje šéf značky. A uvedl důvod

Na Lamborghini s manuálem zapomeňte, vzkazuje šéf značky. A uvedl důvod

Elektrická energie se neukládá elektro-chemicky, čili do Li-ion baterií, ale elektrostaticky do superkapacitorů, které tím pádem slaví v hybridu premiéru. Superkapacitory měl již Aventador, ovšem fungovaly pouze pro systém start/stop. Celý elektrický systém váží pouze 34 kilogramů!

Výsledný výkon vozu činí 602 kW (819 koní), poměr výkonu k hmotnost je lepší než u Aventadoru SVJ, maximální rychlost přesahuje 350 km/h a na stovku to půjde pod 2,8 sekundy. Zrychlení ze 70 na 120 km/h by pak díky lepšímu zpřevodování a elektromotoru mělo být v porovnání s předchůdcem rychlejší o 1,2 sekundy.

Výroba vozu bude limitovaná na 63 kusů a každý z nich vyjde na 3,6 milionů dolarů. Všechny jsou již beznadějně vyprodané.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 8 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků