Už i Seat má SUV do zásuvky. Nové Tarraco PHEV má 180 kW a je dost rychlé

Seat nedávno oficiálně vstoupil do světa elektromobilů. Nedlouho před frankfurtským autosalonem se vytasil i s prvním plug-in hybridním SUV.

Není to tak dávno, co Seat neměl klasické SUV. Dnes jich má víc než dost. Není to ani tak dávno, co neměl elektrické auto, už i to ale relativně nedávno představil a další na sebe nenechá dlouho čekat. I hybrid mu prozatím chyběl, do jeho představení už ale zbývá jenom pár dnů. Stane se tak na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Seat si hrál s elektřinou už v roce 1992. Elektrické Toledo mělo jenom 20 koní!

Seat si hrál s elektřinou už v roce 1992. Elektrické Toledo mělo jenom 20 koní!

Na stánku Seatu si budete moci prohlédnout plug-in hybridní Tarraco, které se ukázalo na první várce fotografií. Nese prostý název PHEV a vedle dvířek v levém předním blatníku, pod nímž se schovává zásuvka pro připojení nabíjecího kabelu, se od stávajících verzí liší aerodynamickými koly či takovou drobností, jakou je písmo na víku kufru. Seat říká, že bylo plug-in hybridní Tarraco navrženo a vyvinuto ve Španělsku, vyrábět se však bude ve Wolfsburgu.

Vozy Škoda, Seat a VW mohou mít vadné ráfky. Zde je návod, jak je poznat

Vozy Škoda, Seat a VW mohou mít vadné ráfky. Zde je návod, jak je poznat

Pohon asi pro většinu z vás nebude překvapením. Kombinuje čtrnáctistovku TSI o výkonu 110 kW s 85kW elektromotorem, který si bere šťávu z akumulátoru o kapacitě 13 kWh. To je podle oficiálních informací dost na to, aby vůz ujel více než 50 km čistě na elektřinu. A protože parametry hybridu dosahují 180 kW a 400 N.m, můžeme čekat i slušnou dynamiku.

Na stovku to má Tarraco PHEV zvládnout za 7,4 sekundy a rozjede se až na 217 km/h. Dosud byl pro tento model výkonový strop 140 kW (motory 2.0 TDI a 2.0 TSI), plug-in hybridní verze tedy představuje nový vrchol. Je dokonce výkonnější než Volkswagen Passat GTE, který využívá stejný pohon.

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Vedle plug-in hybridu přibude v nabídce Seatu Tarraco i linie FR s fešáckými sedadly s integrovanými hlavovými opěrkami vpředu, koženým čalouněním v karbonovém vzhledu či proužkem na volantu jako u závoďáků. Novinkou je i 9,2palcový displej infotainmentu bez konvenčních tlačítek místo dřívějšího 8palcového. Obě verze dorazí na trh v příštím roce.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

včera | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků