Už i Seat má SUV do zásuvky. Nové Tarraco PHEV má 180 kW a je dost rychlé

Seat nedávno oficiálně vstoupil do světa elektromobilů. Nedlouho před frankfurtským autosalonem se vytasil i s prvním plug-in hybridním SUV.

Není to tak dávno, co Seat neměl klasické SUV. Dnes jich má víc než dost. Není to ani tak dávno, co neměl elektrické auto, už i to ale relativně nedávno představil a další na sebe nenechá dlouho čekat. I hybrid mu prozatím chyběl, do jeho představení už ale zbývá jenom pár dnů. Stane se tak na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Seat si hrál s elektřinou už v roce 1992. Elektrické Toledo mělo jenom 20 koní!

Seat si hrál s elektřinou už v roce 1992. Elektrické Toledo mělo jenom 20 koní!

Na stánku Seatu si budete moci prohlédnout plug-in hybridní Tarraco, které se ukázalo na první várce fotografií. Nese prostý název PHEV a vedle dvířek v levém předním blatníku, pod nímž se schovává zásuvka pro připojení nabíjecího kabelu, se od stávajících verzí liší aerodynamickými koly či takovou drobností, jakou je písmo na víku kufru. Seat říká, že bylo plug-in hybridní Tarraco navrženo a vyvinuto ve Španělsku, vyrábět se však bude ve Wolfsburgu.

Vozy Škoda, Seat a VW mohou mít vadné ráfky. Zde je návod, jak je poznat

Vozy Škoda, Seat a VW mohou mít vadné ráfky. Zde je návod, jak je poznat

Pohon asi pro většinu z vás nebude překvapením. Kombinuje čtrnáctistovku TSI o výkonu 110 kW s 85kW elektromotorem, který si bere šťávu z akumulátoru o kapacitě 13 kWh. To je podle oficiálních informací dost na to, aby vůz ujel více než 50 km čistě na elektřinu. A protože parametry hybridu dosahují 180 kW a 400 N.m, můžeme čekat i slušnou dynamiku.

Na stovku to má Tarraco PHEV zvládnout za 7,4 sekundy a rozjede se až na 217 km/h. Dosud byl pro tento model výkonový strop 140 kW (motory 2.0 TDI a 2.0 TSI), plug-in hybridní verze tedy představuje nový vrchol. Je dokonce výkonnější než Volkswagen Passat GTE, který využívá stejný pohon.

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Vedle plug-in hybridu přibude v nabídce Seatu Tarraco i linie FR s fešáckými sedadly s integrovanými hlavovými opěrkami vpředu, koženým čalouněním v karbonovém vzhledu či proužkem na volantu jako u závoďáků. Novinkou je i 9,2palcový displej infotainmentu bez konvenčních tlačítek místo dřívějšího 8palcového. Obě verze dorazí na trh v příštím roce.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků