Audi A7 Sportback jako plug-in hybrid: Má 367 koní, 500 N.m a elektricky ujede 40 km

Také čtyřdveřové „kupé“ od Audi se dočkalo plug-in hybridního ústrojí. Spoléhá na dvoulitrový čtyřválec a elektromotor.

Zatímco se mnozí rozplývají nad vrcholem ve formě nového Audi RS7 Sportback o síle 600 koní, německá automobilka na autosalonu ve Frankfurtu představuje také hybridní variantu základní A7. Jakožto A7 Sportback 55 TFSI e quattro nemá zrovna zvučné jméno, výkonem ani vzhledem však příliš nezklame.

Pod kapotou novinky se tedy objevuje plug-in hybridní ústrojí spojující přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 185 kW (252 koní) s elektromotorem o výkonu 105 kW (143 koní). Systémový výkon uvádí Audi na hodnotě 270 kW (367 koní) a točivém momentu 500 N.m. Součástí ústrojí je sedmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.

Audi RS 7 Sportback oficiálně: Se stádem 600 koní se řítí asi nejhezčí auto z Ingolstadtu

Audi RS 7 Sportback oficiálně: Se stádem 600 koní se řítí asi nejhezčí auto z Ingolstadtu

Z nuly na 100 km/h dokáže hybridní A7 vystřelit za 5,7 vteřiny a maximálně pak dosáhne elektronicky omezených 250 km/h. S baterií o kapacitě 14,1 kWh je dále možné ujet čistě na elektřinu přes 40 km a v tomto režimu cestovat rychlostí až 135 km/h. Malá baterie přitom nemá omezovat prostor v interiéru nebo zavazadlovém prostoru (535 litrů).

Nabíjení začíná v případě domácí zásuvky na přibližně sedmi hodinách. S nabíjením z průmyslové 400V zásuvky však mluví Audi o přibližně 2,5 hodinách. Samozřejmě ale v hybridní A7 nechybí řada funkcí pro nejefektivnější využití energie a její rekuperaci během jízdy. Kombinovaná spotřeba paliva je udávaných 1,9 až 2,1 litru na 100 km (WLTP).

Audi A4 po faceliftu má české ceny. Jako miláček firemních flotil stojí přes milion

Audi A4 po faceliftu má české ceny. Jako miláček firemních flotil stojí přes milion

Se standardním paketem S line a na 19palcových kolech nakonec nevypadá A7 Sportback 55 TFSI e quattro vůbec špatně. V základní výbavě hybridu se navíc objevují Matrix LED světlomety, sportovní sedačky, čtyřzónová automatická klimatizace, digitální přístrojový štít nebo červeně lakované třmeny brzd.

V Německu bude hybridní A7 Sportback začínat na částce 77.850 euro, tedy v přepočtu na asi 2 milionech korun. Do prodeje vstoupí novinka ještě letos na podzim.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků