Nový Mercedes-Benz GLE kupé oficiálně: Rival BMW X6 vyrostl a může být hybridem

Nová generace konkurenta pro BMW X6 přichází na scénu, a to již rovnou ve výkonnější specifikaci AMG GLE 53.

Klasický recept, na který jsme si už zvykli, představuje Mercedes-Benz rovněž u nové generace GLE. Ze standardního SUV si tedy model bere celkový design, ale jakožto „GLE kupé“ přichází s méně praktickou svažující se zádí. Do bitky s BMW X6 dostává také skloněnou linií čelního okna a možnost až 22palcových kol.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ přijíždí jako mild-hybrid. Má přes 435 koní

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ přijíždí jako mild-hybrid. Má přes 435 koní

Novinka je o pár milimetrů delší (4939 mm) a širší (2010 mm) než předchozí generace, přičemž rozvor byl prodloužen o dalších 20 mm. Ve výsledku je ale kupé stále o 60 mm kratší než standardní GLE. Zavazadlový prostor má objem 655 litrů a lze jej sklopením zadních sedaček zvětšit až na 1790 litrů. Hodnotu rozšířeného objemu kufru přitom Mercedes považuje za vrchol v této třídě vozů.

Interiér klasicky vychází z normálního GLE. Palubní desku vyplňuje dvojce spojených 12,3palcových displejů ve funkci přístrojového štítu a infotainmentu. Standardní výbavou je u kupé kůži čalouněný sportovní multifunkční volant, kožené sportovní sedačky a stejný materiál najdete rovněž na palubní desce. Zmíněným nárůstem rozměrů má pak kupé nabídnout prostornější a pohodlnější kabinu než předchozí generace.

Nové BMW X6 oficiálně: Vrcholný motor V8 má 530 koní, ohromné ledvinky svítí!

Nové BMW X6 oficiálně: Vrcholný motor V8 má 530 koní, ohromné ledvinky svítí!

V době uvedení zatím Mercedes zmiňuje trojici motorizací. Verze 350 d 4MATIC používá naftový šestiválec o výkonu 200 kW (272 koní) a točivém momentu 600 N.m, výkonnější 400 d 4MATIC má pak tento motor naladěný na 243 kW (330 koní) a 700 N.m. U obou je standardem devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.

Do počtu se nakonec řadí i výkonná benzinová varianta od AMG – GLE 53 4MATIC+. U ní ještě sportovnější vzezření doplňuje 48V hybridní jednotka s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 320 kW (435 koní) a točivým momentem 520 N.m, kterému pomáhá malý startér-generátor zajišťující dalších 16 kW (21 koní) a 249 N.m. Na stovku se GLE 53 dostane za 5,3 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Varianta od AMG je rovněž standardně vybavena adaptivním vzduchovým podvozkem, rychlejším převodem řízení, silnější brzdovou soustavou a společně s devítistupňovým automatem se objevuje i schopnější systém 4MATIC+ pro ideální rozdělení točivého momentu na všechna kola.

Naživo se nový Mercedes-Benz GLE kupé poprvé ukáže na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. K dealerům mají první kusy dorazit na jaře 2020.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků