Ani BMW ještě neláme hůl nad vodíkovým pohonem. Ve Frankfurtu tak představuje koncept SUV X5 s nejnovějším ústrojím využívajícím vodíkové palivové články.
BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na autosalonu ve Frankfurtu tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty.
Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. Nakonec ale vedení BMW dodává, že situace bude samozřejmě záviset na stavu trhu a dalších podmínkách.
Nelze totiž přehlédnout, že celý automobilový průmysl směřuje cestou elektromobilů využívajících klasické akumulátory, zatímco elektrická vozidla využívající vodíkové palivové články k zajištění energie elektromotorům zůstávají spíše alternativou. I když se rychlostí natankování či dojezdem v tuto chvíli více přibližují vozům spalujících benzin či naftu.
K vodíkovému ústrojí vyvinutém s Toyotou neuvádí BMW žádné bližší technické informace. Pouze dodává, že techniku je možné velice jednoduše a bez větších úprav zakomponovat do již existujících modelů – což má ostatně reprezentovat právě koncept i Hydrogen Next na základě současného SUV X5.
Vodíkové ústrojí již mimochodem BMW testovalo rovněž v malém vzorku prototypů řady 5 Gran Turismo. S Toyotou pak německá značka spolupracuje na technologii vodíkového pohonu od roku 2015. Mluví se rovněž o možném příchodu plug-in vodíkových modelů, jejichž ústrojí by doplnila i menší lithium-iontová baterie pro zajištění nouzového dojezdu.