Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

7 komentářů

MrMarkus
12. září • 8:31

Tuhle zprávu na hybrid.cz nedají respektive do teď nedali :-D

Moik
11. září • 15:43

Vodík ne, ale musím říct, že ty baterky...čím dál víc to vidím blbě :-) My máme problém s kapacitou baterek, ale to ještě nevíme, že aby aspoň něco vydržely, měli musíme je ládovat max na 80% a i tak budou mít po 6 letech(a u mě 150tis km) o 30% nižší kapacitu(iD.3 záruka). Takže z 60kWh baterky můžu využívat dejme tomu 54kWh, nabíjet ji můžu max na 43kWh (jen občas na max) a po 6 letech bude mít 31kWh. Neboli se spotřebou 17kWh po okreskách ujedu 180km. Se spotřebou 22kWh po dálnici pak 140. Proti reklamě 60kWh = 450km je to docela rozdíl.
K tomu například Mitsubishi Outlander PHEV, který má běžně 65% kapacity po 150tis km a pěti letech! Leaf atp. Snad jen Tesla se trocchu drží.

Kuk Vykuk
11. září • 1:08

Vodík je vysoce neefektivní kokotina, kterou naivním lidem cpou ropáci protože 96 % se ho vyrábí za vysokej energetickejch nároků z ropy, zemního plynu a uhlí a tak v tom viděj svojí záchranu až se pohřběj spalovací popelnice. B-]
http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budo... ...

josephko
10. září • 17:42

Vodík bude zaujímavé palivo pre lietadlá, lode, zájazdové autobusy, kamióny a dodávky na dlhé trasy. U osobných áut to nevidím moc ružovo. Dôvod je jednoduchý:
Na výrobu 1 kilogramu vodíka, ktoré autu stačí tak na 100 km, je potrebných 60 kWh elektrickej energie. Plus k tomu ďalšie kilowatty na jeho stlačenie, plus náklady na dopravu atď. 60 kWh elektriny bežnému elektroautu stačí na 300-400 km - podľa veľkosti a oblasti, kde sa pohybuje - najnižšia spotreba je v meste.
Vodík v tejto súvislosti vyzerá ako zbytočný článok v reťazci výroba elektriny - jej distribúcia - jej spotreba v elektroautách. Celé je to dosť neefektívne a hlavne nepraktické. Vodík si doma nikto nedokáže vyrobiť v množstvách potrebných na jazdenie a následne ho ešte stlačiť a natankovať do nádrže. Pripojiť elektromobil do elektrickej siete sa však dá aj v poslednom zapadákove, kde líšky dávajú dobrú noc.

Cenda
15. září • 0:21

Co jsem nasel porovnani, tak elektrolyzou jsme schopni "ulozit a dopravit" energii s 17 az 20% ucinnosti, u elektroauta okolo 30 az 35%. Cili je to zhruba polovicni, ne tretinova nebo ctvrtinova, ucinnost. Dnes. Vodik navic vznika i jako odpad pri ruzne vyrobe v prumyslu. Pohony jsou vyrazne lehci - clanek a nadrze jsou desitky, ne stovky, kilo. V neposledni rade, i kdyz se to nezda, bude snazsi distribuce paliva primo k zakaznikum. Vodik natankujete stejne jsko benal. Nabijeni aut u domu je fantasmagorie a v pripade rychlonabijecek by museli vzniknout cele lesy stojanu i s vhodbymi pripojkami a zdroji. Myslim si ale, ze se zmenou pohonu se postupne zmeni i system provozovani vozidel a v tomto pripade, u elektro aut, si bude vic lidi vozidlo pujcovat, jak vlastnit. Muze se zdat vodik nesmyslny, ale urcite si svuj segment trhu najde.

iPace
11. září • 9:36

vodik je ciste politicke rozhodnuti diky lobbi petrolejaru kteri maji stale sve slovo, ciste prakticky Nemci stavej NS2 a tim budou mit zajisteny zemni plyn v mnozstvi ktere nemaji sanci spotrebovat, proto se podporuje jak CNG, tak prave vodik, ktery se ve vetsine ziskava prave parnim reformingem ze zemniho plynu, elektrolizou se ziskava jen velmi male procento vodiku, a pro dopravu vlastne asi temer zadnya bohuzel energeticke koncerny v Evrope tohle moc neresi, protoze oni profituji z obou smeru, jak z BEV tak z HEV, neb bud dodaji elektrinu primo nabijeckama, a nebo dodaji elektrinu rafineriim kde se rafinuji bud paliva ci reformuje prave vodik ze zemniho plynu a nasledne na cerpaci stanici ce plnicky kde se bez elektrine nerozjede vubec nicje to takova politika proti politicevesmes jedinou jistotou je, ze vodik se nema sanci uchytit ekonomicky, je vesmes provozne drazsi nez benzin, takze stezi asi pujde presvedcit nejak vyznamnejsi podil zakazniku, aby presli casem na mene vyhodnou dopravu nez jakou provozuji treba ted, vodik bez spotrebnich dani bude dokonce mene vyhodnej ikdys Nemci zevedou spotrebni dane na soucasnych palivech jako je nafta a benzin :-D

G
10. září • 23:07

Přesně tak, možná jako průmyslové ukládání energie z přebytků v síti. V autech je to energeticky i ekonomicky hovadina.

Doporučujeme

Články odjinud