Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

josephko  |  10. 09. 2019 17:42

Vodík bude zaujímavé palivo pre lietadlá, lode, zájazdové autobusy, kamióny a dodávky na dlhé trasy. U osobných áut to nevidím moc ružovo. Dôvod je jednoduchý:
Na výrobu 1 kilogramu vodíka, ktoré autu stačí tak na 100 km, je potrebných 60 kWh elektrickej energie. Plus k tomu ďalšie kilowatty na jeho stlačenie, plus náklady na dopravu atď. 60 kWh elektriny bežnému elektroautu stačí na 300-400 km - podľa veľkosti a oblasti, kde sa pohybuje - najnižšia spotreba je v meste.
Vodík v tejto súvislosti vyzerá ako zbytočný článok v reťazci výroba elektriny - jej distribúcia - jej spotreba v elektroautách. Celé je to dosť neefektívne a hlavne nepraktické. Vodík si doma nikto nedokáže vyrobiť v množstvách potrebných na jazdenie a následne ho ešte stlačiť a natankovať do nádrže. Pripojiť elektromobil do elektrickej siete sa však dá aj v poslednom zapadákove, kde líšky dávajú dobrú noc.

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 09. 2019 23:07

Přesně tak, možná jako průmyslové ukládání energie z přebytků v síti. V autech je to energeticky i ekonomicky hovadina.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  11. 09. 2019 09:36

vodik je ciste politicke rozhodnuti diky lobbi petrolejaru kteri maji stale sve slovo, ciste prakticky Nemci stavej NS2 a tim budou mit zajisteny zemni plyn v mnozstvi ktere nemaji sanci spotrebovat, proto se podporuje jak CNG, tak prave vodik, ktery se ve vetsine ziskava prave parnim reformingem ze zemniho plynu, elektrolizou se ziskava jen velmi male procento vodiku, a pro dopravu vlastne asi temer zadny

a bohuzel energeticke koncerny v Evrope tohle moc neresi, protoze oni profituji z obou smeru, jak z BEV tak z HEV, neb bud dodaji elektrinu primo nabijeckama, a nebo dodaji elektrinu rafineriim kde se rafinuji bud paliva ci reformuje prave vodik ze zemniho plynu a nasledne na cerpaci stanici ce plnicky kde se bez elektrine nerozjede vubec nic

je to takova politika proti politice

vesmes jedinou jistotou je, ze vodik se nema sanci uchytit ekonomicky, je vesmes provozne drazsi nez benzin, takze stezi asi pujde presvedcit nejak vyznamnejsi podil zakazniku, aby presli casem na mene vyhodnou dopravu nez jakou provozuji treba ted, vodik bez spotrebnich dani bude dokonce mene vyhodnej ikdys Nemci zevedou spotrebni dane na soucasnych palivech jako je nafta a benzin

Odpovědět  |   | 
Cenda  |  15. 09. 2019 00:21

Co jsem nasel porovnani, tak elektrolyzou jsme schopni "ulozit a dopravit" energii s 17 az 20% ucinnosti, u elektroauta okolo 30 az 35%. Cili je to zhruba polovicni, ne tretinova nebo ctvrtinova, ucinnost. Dnes. Vodik navic vznika i jako odpad pri ruzne vyrobe v prumyslu. Pohony jsou vyrazne lehci - clanek a nadrze jsou desitky, ne stovky, kilo. V neposledni rade, i kdyz se to nezda, bude snazsi distribuce paliva primo k zakaznikum. Vodik natankujete stejne jsko benal. Nabijeni aut u domu je fantasmagorie a v pripade rychlonabijecek by museli vzniknout cele lesy stojanu i s vhodbymi pripojkami a zdroji. Myslim si ale, ze se zmenou pohonu se postupne zmeni i system provozovani vozidel a v tomto pripade, u elektro aut, si bude vic lidi vozidlo pujcovat, jak vlastnit. Muze se zdat vodik nesmyslny, ale urcite si svuj segment trhu najde.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 01:08

Vodík je vysoce neefektivní kokotina, kterou naivním lidem cpou ropáci protože 96 % se ho vyrábí za vysokej energetickejch nároků z ropy, zemního plynu a uhlí a tak v tom viděj svojí záchranu až se pohřběj spalovací popelnice.
http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budo... ...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  11. 09. 2019 15:43

Vodík ne, ale musím říct, že ty baterky...čím dál víc to vidím blbě My máme problém s kapacitou baterek, ale to ještě nevíme, že aby aspoň něco vydržely, měli musíme je ládovat max na 80% a i tak budou mít po 6 letech(a u mě 150tis km) o 30% nižší kapacitu(iD.3 záruka). Takže z 60kWh baterky můžu využívat dejme tomu 54kWh, nabíjet ji můžu max na 43kWh (jen občas na max) a po 6 letech bude mít 31kWh. Neboli se spotřebou 17kWh po okreskách ujedu 180km. Se spotřebou 22kWh po dálnici pak 140. Proti reklamě 60kWh = 450km je to docela rozdíl.
K tomu například Mitsubishi Outlander PHEV, který má běžně 65% kapacity po 150tis km a pěti letech! Leaf atp. Snad jen Tesla se trocchu drží.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  12. 09. 2019 08:31

Tuhle zprávu na hybrid.cz nedají respektive do teď nedali

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A