Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

josephko  |  10. 09. 2019 17:42

Vodík bude zaujímavé palivo pre lietadlá, lode, zájazdové autobusy, kamióny a dodávky na dlhé trasy. U osobných áut to nevidím moc ružovo. Dôvod je jednoduchý:
Na výrobu 1 kilogramu vodíka, ktoré autu stačí tak na 100 km, je potrebných 60 kWh elektrickej energie. Plus k tomu ďalšie kilowatty na jeho stlačenie, plus náklady na dopravu atď. 60 kWh elektriny bežnému elektroautu stačí na 300-400 km - podľa veľkosti a oblasti, kde sa pohybuje - najnižšia spotreba je v meste.
Vodík v tejto súvislosti vyzerá ako zbytočný článok v reťazci výroba elektriny - jej distribúcia - jej spotreba v elektroautách. Celé je to dosť neefektívne a hlavne nepraktické. Vodík si doma nikto nedokáže vyrobiť v množstvách potrebných na jazdenie a následne ho ešte stlačiť a natankovať do nádrže. Pripojiť elektromobil do elektrickej siete sa však dá aj v poslednom zapadákove, kde líšky dávajú dobrú noc.

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 09. 2019 23:07

Přesně tak, možná jako průmyslové ukládání energie z přebytků v síti. V autech je to energeticky i ekonomicky hovadina.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  11. 09. 2019 09:36

vodik je ciste politicke rozhodnuti diky lobbi petrolejaru kteri maji stale sve slovo, ciste prakticky Nemci stavej NS2 a tim budou mit zajisteny zemni plyn v mnozstvi ktere nemaji sanci spotrebovat, proto se podporuje jak CNG, tak prave vodik, ktery se ve vetsine ziskava prave parnim reformingem ze zemniho plynu, elektrolizou se ziskava jen velmi male procento vodiku, a pro dopravu vlastne asi temer zadny

a bohuzel energeticke koncerny v Evrope tohle moc neresi, protoze oni profituji z obou smeru, jak z BEV tak z HEV, neb bud dodaji elektrinu primo nabijeckama, a nebo dodaji elektrinu rafineriim kde se rafinuji bud paliva ci reformuje prave vodik ze zemniho plynu a nasledne na cerpaci stanici ce plnicky kde se bez elektrine nerozjede vubec nic

je to takova politika proti politice

vesmes jedinou jistotou je, ze vodik se nema sanci uchytit ekonomicky, je vesmes provozne drazsi nez benzin, takze stezi asi pujde presvedcit nejak vyznamnejsi podil zakazniku, aby presli casem na mene vyhodnou dopravu nez jakou provozuji treba ted, vodik bez spotrebnich dani bude dokonce mene vyhodnej ikdys Nemci zevedou spotrebni dane na soucasnych palivech jako je nafta a benzin

Odpovědět  |   | 
Cenda  |  15. 09. 2019 00:21

Co jsem nasel porovnani, tak elektrolyzou jsme schopni "ulozit a dopravit" energii s 17 az 20% ucinnosti, u elektroauta okolo 30 az 35%. Cili je to zhruba polovicni, ne tretinova nebo ctvrtinova, ucinnost. Dnes. Vodik navic vznika i jako odpad pri ruzne vyrobe v prumyslu. Pohony jsou vyrazne lehci - clanek a nadrze jsou desitky, ne stovky, kilo. V neposledni rade, i kdyz se to nezda, bude snazsi distribuce paliva primo k zakaznikum. Vodik natankujete stejne jsko benal. Nabijeni aut u domu je fantasmagorie a v pripade rychlonabijecek by museli vzniknout cele lesy stojanu i s vhodbymi pripojkami a zdroji. Myslim si ale, ze se zmenou pohonu se postupne zmeni i system provozovani vozidel a v tomto pripade, u elektro aut, si bude vic lidi vozidlo pujcovat, jak vlastnit. Muze se zdat vodik nesmyslny, ale urcite si svuj segment trhu najde.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 01:08

Vodík je vysoce neefektivní kokotina, kterou naivním lidem cpou ropáci protože 96 % se ho vyrábí za vysokej energetickejch nároků z ropy, zemního plynu a uhlí a tak v tom viděj svojí záchranu až se pohřběj spalovací popelnice.
http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budo... ...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  11. 09. 2019 15:43

Vodík ne, ale musím říct, že ty baterky...čím dál víc to vidím blbě My máme problém s kapacitou baterek, ale to ještě nevíme, že aby aspoň něco vydržely, měli musíme je ládovat max na 80% a i tak budou mít po 6 letech(a u mě 150tis km) o 30% nižší kapacitu(iD.3 záruka). Takže z 60kWh baterky můžu využívat dejme tomu 54kWh, nabíjet ji můžu max na 43kWh (jen občas na max) a po 6 letech bude mít 31kWh. Neboli se spotřebou 17kWh po okreskách ujedu 180km. Se spotřebou 22kWh po dálnici pak 140. Proti reklamě 60kWh = 450km je to docela rozdíl.
K tomu například Mitsubishi Outlander PHEV, který má běžně 65% kapacity po 150tis km a pěti letech! Leaf atp. Snad jen Tesla se trocchu drží.

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  12. 09. 2019 08:31

Tuhle zprávu na hybrid.cz nedají respektive do teď nedali

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes…

Za první generací Fabie se dnes na ulici jen stěží někdo otočí, tedy pokud se náhodou nejedná o výjimečně zachovalý kousek s přídomkem RS. Přesto si tohle auto zaslouží mnohem více pozornosti, než by se po dvou dekádách od jeho představení mohlo zdát.

14.  9.  2019 | | 67 N/A