Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

Ani BMW ještě neláme hůl nad vodíkovým pohonem. Ve Frankfurtu tak představuje koncept SUV X5 s nejnovějším ústrojím využívajícím vodíkové palivové články.

BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na autosalonu ve Frankfurtu tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty.

BMW šokuje Frankfurt konceptem řady 4. Není těžké uhádnout, proč

BMW šokuje Frankfurt konceptem řady 4. Není těžké uhádnout, proč

Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. Nakonec ale vedení BMW dodává, že situace bude samozřejmě záviset na stavu trhu a dalších podmínkách.

Nelze totiž přehlédnout, že celý automobilový průmysl směřuje cestou elektromobilů využívajících klasické akumulátory, zatímco elektrická vozidla využívající vodíkové palivové články k zajištění energie elektromotorům zůstávají spíše alternativou. I když se rychlostí natankování či dojezdem v tuto chvíli více přibližují vozům spalujících benzin či naftu.

Nový Mercedes-Benz GLE kupé oficiálně: Rival BMW X6 vyrostl a může být hybridem

Nový Mercedes-Benz GLE kupé oficiálně: Rival BMW X6 vyrostl a může být hybridem

K vodíkovému ústrojí vyvinutém s Toyotou neuvádí BMW žádné bližší technické informace. Pouze dodává, že techniku je možné velice jednoduše a bez větších úprav zakomponovat do již existujících modelů – což má ostatně reprezentovat právě koncept i Hydrogen Next na základě současného SUV X5.

Vodíkové ústrojí již mimochodem BMW testovalo rovněž v malém vzorku prototypů řady 5 Gran Turismo. S Toyotou pak německá značka spolupracuje na technologii vodíkového pohonu od roku 2015. Mluví se rovněž o možném příchodu plug-in vodíkových modelů, jejichž ústrojí by doplnila i menší lithium-iontová baterie pro zajištění nouzového dojezdu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků