Posledním dílkem vizionářské rodiny konceptů Audi je ve Frankfurtu off-road AI:Trail, který představuje budoucnost autonomního výletování mimo silnice.
Ani pro autosalon ve Frankfurtu si Audi nezapomnělo přichystat futuristický koncept zobrazující možnou budoucnost směřování značky i samotných automobilových segmentů. V případě nejnovějšího konceptu AI:Trail quattro mluvíme o vývoji kategorie SUV a off-roadů, když do rovnice započtete elektrický pohon a technologii autonomního řízení.
Kola s velkými pneumatikami o průměru 33,5 palce, vysoký podvozek a bohatě prosklená kabina bez jakýchkoliv převisů u jednotlivých náprav. Takto si Audi představuje budoucnost terénních vozů. Koncept o délce 4,15 metru, šířce 2,15 metru a světlé výšce 34 centimetrů by měl schopně překonat i těžší terén, aniž by si ohrozil bateriový modul uložený v podlaze.
Každé kolo pohání elektromotor, tudíž je zajištěn nezávislý pohon všech kol, přičemž systémový výkon všech jednotek počítá Audi na celkem 320 kW (435 koní) a točivý moment 1000 N.m. Kapacitu zmíněné baterie neznáme, podle automobilky má ale zaručit dojezd mezi 400 až 500 kilometry na jedno nabití. Při použití v těžkém terénu má výdrž baterie klesnou na asi 250 km.
Na veřejných silnicích má být AI:Trail schopný cestovat v režimu autonomního řízení 4. úrovně, tedy v druhém nejvyšším stupni automatizace. Pro jízdu mimo silnice však koncept stále zahrnuje klasický volant a pedály, nicméně i zde je autonomní řízení alespoň na 3. úrovni a auto zvládne převzít ovládání v nižších rychlostech na šotolinových cestách.
AI:Trail je součástí série celkem čtyř vizionářských konceptů Audi. První jménem AICON byl představen už v roce 2017 jako komfortní „čtyřdveřové kupé“, jemuž následovalo PB18 představující elektrický supersport, odlišně zaměřený hlavně na zážitky za volantem. Třetím kouskem byl letos na šanghajském autosalonu model AI:ME, navržený jako vize snadné dopravy ve městech budoucnosti. Na autosalonu ve Frankfurtu představuje Audi společně všechny tyto koncepty.