Budoucnost off-roadů? Koncept Audi AI:Trail je autonomním dobrodruhem

Posledním dílkem vizionářské rodiny konceptů Audi je ve Frankfurtu off-road AI:Trail, který představuje budoucnost autonomního výletování mimo silnice.

Ani pro autosalon ve Frankfurtu si Audi nezapomnělo přichystat futuristický koncept zobrazující možnou budoucnost směřování značky i samotných automobilových segmentů. V případě nejnovějšího konceptu AI:Trail quattro mluvíme o vývoji kategorie SUV a off-roadů, když do rovnice započtete elektrický pohon a technologii autonomního řízení.

Kola s velkými pneumatikami o průměru 33,5 palce, vysoký podvozek a bohatě prosklená kabina bez jakýchkoliv převisů u jednotlivých náprav. Takto si Audi představuje budoucnost terénních vozů. Koncept o délce 4,15 metru, šířce 2,15 metru a světlé výšce 34 centimetrů by měl schopně překonat i těžší terén, aniž by si ohrozil bateriový modul uložený v podlaze.

Audi RS 7 Sportback oficiálně: Se stádem 600 koní se řítí asi nejhezčí auto z Ingolstadtu

Audi RS 7 Sportback oficiálně: Se stádem 600 koní se řítí asi nejhezčí auto z Ingolstadtu

Každé kolo pohání elektromotor, tudíž je zajištěn nezávislý pohon všech kol, přičemž systémový výkon všech jednotek počítá Audi na celkem 320 kW (435 koní) a točivý moment 1000 N.m. Kapacitu zmíněné baterie neznáme, podle automobilky má ale zaručit dojezd mezi 400 až 500 kilometry na jedno nabití. Při použití v těžkém terénu má výdrž baterie klesnou na asi 250 km.

Na veřejných silnicích má být AI:Trail schopný cestovat v režimu autonomního řízení 4. úrovně, tedy v druhém nejvyšším stupni automatizace. Pro jízdu mimo silnice však koncept stále zahrnuje klasický volant a pedály, nicméně i zde je autonomní řízení alespoň na 3. úrovni a auto zvládne převzít ovládání v nižších rychlostech na šotolinových cestách.  

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

AI:Trail je součástí série celkem čtyř vizionářských konceptů Audi. První jménem AICON byl představen už v roce 2017 jako komfortní „čtyřdveřové kupé“, jemuž následovalo PB18 představující elektrický supersport, odlišně zaměřený hlavně na zážitky za volantem. Třetím kouskem byl letos na šanghajském autosalonu model AI:ME, navržený jako vize snadné dopravy ve městech budoucnosti. Na autosalonu ve Frankfurtu představuje Audi společně všechny tyto koncepty.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 8 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků