Kia má další hybridy do zásuvky! Xceed a Ceed SW PHEV to hlavní zatím tají

Kia má už nyní v nabídce řadu elektrifikovaných modelů, včetně plug-in hybridů. Z kraje příštího roku je doplní další dva.

Kia těží z nové generace modelu Ceed maximum. Jen si to shrňme: čtyři karosářská provedení (hatchback, kombi, shooting brake, crossover), sportovní deriváty s výkonem přes 200 koní, luxusně vybavené i lehce sportovně laděné verze... Tohle zkrátka jenom tak někdo nenabídne. Nabízí samozřejmě i elektrifikované modely, řada Ceed ale zatím byla vybavena pouze konvenčními spalovacími jednotkami. Brzy se to změní.

Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Jenom pár dnů před letošním frankfurtským autosalonem Kia představila hned dva plug-in hybridy najednou – praktický Ceed SW a crossover Xceed, který se na našem trhu ještě neprodává a v Česku byl poprvé k vidění minulý týden na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. Kia slibuje, že oba vozy uvede do prodeje začátkem příštího roku a doplní tak plug-in hybridní crossover Niro a manažerský model Optima.

S Nirem PHEV sdílejí oba nové Ceedy to nejpodstatnější – pohonné ústrojí. Základem je šestnáctistovka Kappa GDI, kombinovaná výhradně s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou. Tu si Kia vybrala místo hybridní planetové převodovky e-CVT (používá ji Toyota) i z důvodu příjemnějšího projevu při jízdě. Elektromotor má výkon 44,5 kW, li-pol akumulátor má kapacitu 8,9 kWh a všechno dohromady dává 104 kW a 265 N.m.

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Kia říká, že vozy ujedou v elektrickém režimu až 60 kilometrů, a protože to legislativa požaduje, vydávají u toho zvuk, který varuje chodce a cyklisty. Uvádí také, že nové plug-in hybridy ještě budou muset projít homologací, proto zatím neznáme hodnoty spotřeby. Opět se ale můžeme odpíchnout od Nira PHEV, které v kombinovaném cyklu jezdí za 1,3 l/100 km a má i podobnou dynamiku. Z nuly na stovku zrychlí za 10,8 sekundy, tedy stejně rychle jako Ceed SW PHEV, a o dvě desetiny sekundy rychleji než Xceed PHEV.

Zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu najdete v levném předním blatníku, je ale dobré mít na paměti, že možnost jezdit na elektřinu není jen tak. Kvůli zástavbě akumulátoru se nádrž na benzin zmenšila na 37 litrů, kufr kombíku má objem 437 až 1506 litrů (625 až 1694 litrů u běžné verze) a u crossoveru Xceed počítejte s 291 až 1243 litry (426 až 1378 litrů u běžné verze).

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Výhody sedmileté záruky s omezením na 150.000 ujetých kilometrů zůstávají, a navíc nepřijdete o možnost táhnout přívěsné vozíky. Kia nabídne i tažné zařízení, a pokud se údaje nebudou lišit od Nira PHEV, máme tady další hybridy schopné utáhnout až 1,3 t!

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků